Mogelijke kandidaat…

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Mogelijke kandidaat…

• Maker
    Discussie
  • Zoals sommige van jullie al wel weten, ben ik nog niet in het bezit van een Porsche. Ik ben wel al maanden en maanden aan het zoeken. Prijs, kwaliteit, daily, mijn persoonlijke wensen,… Jullie kennen de afwegingen allemaal wel die gemaakt zijn om jullie perfecte P te vinden. 😉 Aangezien ik het Belgische aanbod wat krap vond ben ik eens over de grenzen gaan zoeken en toen kwam ik deze tegen in Nederland:

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=35311

Het ziet er een héél knappe 968 uit, wel een beetje spijtig van de vele km’s (die mij eerlijk gezegd een beetje afschrikken) maar de geschiedenis die beschreven is erbij ziet er heel eerlijk en correct uit. Kent toevallig iemand deze wagen? Want persoonlijk vind ik hem wel de moeite. 😀 ( Ik vraag jullie dit alles omdat mijn hart mijn hoofd op dit moment een beetje aan het beïnvloeden is. 😳 )

15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 1,162)
    • klikhierop en ga je daarna die gayman halen. 😆

S2

Gestrand op pagina 80 🙁 En de 100 was nog wel zo dichtbij.

M.a.w, we zitten aan het einde van deze topic. T’is gedaan…..

[quote=”Jefferson” post=124234][quote=”Maarten R” post=124204]gelijk ze in W-Vl zeggen: éérst de koten en ton de zwins!

Ik ben niet uit die regio, maar zonder (eigen) dak boven je hoofd is het beter wat te sparen in plaats van zotte kosten te doen.[/quote]

+1[/quote]

Amaai nog niet… En een toy zomaar rap verkopen om dan een huis te sponsoren lijkt mij ook een utopie, tenzij je serieus onder de marktprijs verkoopt.

Enfin, kzal mijn post van in het begin van dit topic maar niet quoten zeker 😀

Zo zie je maar, de wetten veranderen en het word alsmaar moeilijker voor de gewone man om een extraatje te permiteren. Maar je hebt het denk ik wel goed voor mekaar nu, zeker met je nieuwe aanwinst. 😉

Wat een nare vooruitzichten Wes 😳
                Maarja ik ben inderdaad van die leeftijd die zijn huis heeft afbetaald, maar wil nog wel met je ruilen hoor 😆
                Kocht 30 jaar terug met zweet op mijn rug van mijn zuurverdiende geld mijn eerste 911, een 2.7 coupé van 1976 een hele mooie :up:
                Heb nog steeds contact met de vorige eigenaar, hij is reeds 80 jaar en heeft nog steeds een 911 ❗
                Maar 30 jaar terug in Nederland kon wel wat meer, je kon wat makkelijker een handeltje erbij kopen zonder de auto direct op kenteken te zetten.
                In de winter zette ik de 911 binnen en betaalde geen wegenbelasting, is nu over, reed op een garagepolis met de 911 wat ook niet meer mag.
                Had voor mijn werkplaats altijd wat handel staan en dat bracht lekker op, mag niet meer.
                Bijgaand mijn eerste 911, wat was ik trots :happydance:

Attachments:
                • album_pic_2013-03-09.jpg

Een veel gehoorde uitleg die wel correct is. Als ik zie wat mijn ouders toen voor een huis betaalde… En nee, toen verdiende de mensen niet veel minder dan nu, toch niet in verhouding.

De prijzen zullen inderdaad niet verminderen, maar stijgen ook niet want dan word het onbetaalbaar! En woningen worden inderdaad nog snel verkocht, maar als je weet wat sommige moeten ophoesten elke maand, is om bang van te krijgen! 😕 Veel mensen die ik ken hebben allemaal al gekocht of gebouwd, maar elke cent die ze verdienen moet ook werkelijk naar hun huis gaan of ze krijgen het niet betaald. En dat is allemaal goed en wel zolang er niets mis gaat, maar wat als he… Wat als je je werk kwijt geraakt (wat heel reëel is deze tijd), wat als je ernstig ziek word, wat als… Ik denk dat veel mensen nog lelijk in de problemen gaan komen die veel te vroeg/jong gekocht hebben nu.

S2

[quote=”WES-RS” post=124255]Het is allemaal niet meer zo gemakkelijk als 20 jaar geleden.[/quote]

Da’s een veel gehoorde uitleg, maar … binnen 20 jaar zeggen ze ongetwijfeld hetzelfde over vandaag … de prijzen gaan er, mijns insziens en in tegenstelling tot de nieuwsberichten, zeker nog niet op verminderen.

Als ik eens rond mij kijk en zie hoe snel woningen verkocht zijn, dan is er nog steeds ruimte voor welliswaar geringe stijgingen. Het is maar als de woningen niet meer verkocht geraken dat de prijzen zullen stabiliseren, maar dat is hier in de regio nog zeker het geval niet.

En als ik even kijk in de straat hier (je weet waar ik woon 🙂 ) dan zijn huurprijzen van ruim meer dan 1000 Euro geen uitzondering. (Daar kan je in mijn opinie ook al iets voor kopen).

Kopen moet ook in de mogelijkheid liggen natuurlijk. 😉 Het is allemaal niet meer zo gemakkelijk als 20 jaar geleden. En een hobbywagen kan altijd verkocht worden als het echt nodig is om een huis te sponsoren, terwijl als het huis gekocht is, er niks meer overschiet om een hobbywagen te betalen. Dan kan ik er beter nu nog een paar jaar van genieten dan te moeten wachten tot mijn huis afbetaald is op mijn 60ste. 😉

[quote=”SL33PY” post=124251]@S2 +1

Ook zou ik eerder zien om zelf iets te kopen voor je met een hobbywagen begint, just my 2 cents :think:[/quote]

+10 😀

Inderdaad, we hebben tot nu toe geluk gehad. En nergens kun je huren incl. alle kosten, maar hier toevallig wel. Het is boven een industriegebouw dat we wonen en er zijn dus alleen maar gezamelijke tellers van gas, water,… De huurprijs was dan ook berekend op een gemiddeld gebruik van een gemiddeld appartement voor 2 personen. De huurprijs die we betaalden was ruim geteld om de verbruikskosten incl. te hebben. Dus nu zou de huurprijs met 50 euro opslaan en al onze andere kosten excl. zijn. Wat er maandelijks dus bijkomt op onze oude prijs houdt niet op met 200 euro. En dat zijn we niet bereid om te betalen. Voor alleen de huurprijs nu kun je al een mooi huis huren elke maand! Dit is dus pure afzetterij! We gaan verhuizen en momenteel hebben we al iets op het oog (mét garage). 😉

@S2 +1

Ook zou ik eerder zien om zelf iets te kopen voor je met een hobbywagen begint, just my 2 cents :think:

S2

[quote=”WES-RS” post=124197]En dan uiteindelijk verhuizen na 100 pagina’s en eind november 2015? 🙄 😆

RODONDO: de huurindex is bij onze oude huurbaas nooit aangepast wegens laksheid. Wij betaalden een vast bedrag elke maand inclusief internet, stroom, gas en water. De huidige huurbaas klets zomaar even €50 bovenop de oude huurprijs (achterstalligheid van alle index aanpassingen) EN neemt ons internet, stroom, gas en water af. Dus deze moeten we ook zelf zien te zorgen en dus ook appart betalen! :?[/quote]

Ik wil nu niet moeilijk doen, maar, en dit is mijn persoonlijke visie, normaal wordt de index automatisch aangepast, dus je hebt gewoon “geluk” gehad dat je dit jaren niet hebt moeten ondergaan (= pure winst) dat er nu 50 Euro bij komt is dan ook niet zo ongewoon.

En ik ken ook niemand in mijn vriendenkring die in de huurprijs ook internet, electriciteit, gas en water krijgt. Want hoe ga je daar een tarief op plakken, misschien ga je 2x per dag onder de douche, of misschien maar 1x in de week.. (hoe bepaal je dan het waterverbruik), misschien ben je een type dat snel koud heeft en zet je de verwarming tot midden mei op 22°, of je bent een “warm type” dat in februari de verwarming al aflegt (gasverbruik is aanzienlijk verschillend).

Dus je komt uit een heeeeel uitzonderlijke situatie in een normale situatie. Denk je dat verhuizen hier iets aan gaat veranderen? Ook bij een andere huisbaas zal je jaarlijkse index hebben en zal je water, gas, … afzonderlijk moeten betalen.

Dus ik zou even heel goed nadenken. Woon je graag waar je nu woont? Indien dit zo is, zou ik nog niet onmiddellijk drastische stappen zetten, want “het gras is altijd groener bij de buren” 🙂

[quote=”Maarten R” post=124204]gelijk ze in W-Vl zeggen: éérst de koten en ton de zwins!

Ik ben niet uit die regio, maar zonder (eigen) dak boven je hoofd is het beter wat te sparen in plaats van zotte kosten te doen.[/quote]

+1

Now we’re talking! :music:

15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 1,162)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.