Mogelijke kandidaat…

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Mogelijke kandidaat…

• Maker
    Discussie
  • Zoals sommige van jullie al wel weten, ben ik nog niet in het bezit van een Porsche. Ik ben wel al maanden en maanden aan het zoeken. Prijs, kwaliteit, daily, mijn persoonlijke wensen,… Jullie kennen de afwegingen allemaal wel die gemaakt zijn om jullie perfecte P te vinden. 😉 Aangezien ik het Belgische aanbod wat krap vond ben ik eens over de grenzen gaan zoeken en toen kwam ik deze tegen in Nederland:

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=35311

Het ziet er een héél knappe 968 uit, wel een beetje spijtig van de vele km’s (die mij eerlijk gezegd een beetje afschrikken) maar de geschiedenis die beschreven is erbij ziet er heel eerlijk en correct uit. Kent toevallig iemand deze wagen? Want persoonlijk vind ik hem wel de moeite. 😀 ( Ik vraag jullie dit alles omdat mijn hart mijn hoofd op dit moment een beetje aan het beïnvloeden is. 😳 )

15 reacties aan het bekijken - 316 tot 330 (van in totaal 1,162)
    • [quote=”S2″ post=123314]
      – Nieuwe remblokjes + schijven vooraan op 160000
      – Opnieuw nieuwe remblokjes vooraan + schijven (achteraan hoop ik) op 170000 km
      (Remblokjes versleten op 10000 km of 8 maand?)

PS: Weet iemand wat een “soufflet” is? Er is namelijk bij de 2de beurt redelijk lang aan de wagen gewerkt (6,5 uur) voor enkel remschijven en “soufflet”.[/quote]

Inderdaad veel herstellingen aan de remmen op korte tijd, was me ook opgevallen.

Ik dacht dat soufflet te maken had met ontluchten van de remmen. Iemand ander idee?

De factuur van de versnellingsbak heb ik blijkbaar verkeerd geïnterpreteerd. 😳 Wes heeft via mail ook de link gekregen naar een pdf met alle onderdeelnummers van een 986.

Wes, neem de auto waar je jezelf goed bij voelt. Er staan er nog wel enkele mooie te koop met veel minder kilometers op de teller.

ik zou die 2.7 voorrang geven Wes. , ziet er super goed uit !!, :respect2:
        als je 1 keer ermee vertrekt ben je verkocht , zelf ook meegemaakt :relaxman:

S2

Heel juist, met uitzondering van de versnellingsbak 🙂 :

– “Nieuwe” motor van bij FG Porsche. Kan goed zijn, maar hoeveel heeft hij juist gelopen? Geen idee
          – Motor cabriodak + stangen vervangen, meer bepaald de motor die de afdekplaat van je dak omhoogduwt(boite de vitesse is in dit geval de motor van het dak 🙂 )
          – Geluid van de riemen? (ik veronderstel dat dit de kabels zijn in het cabriodak, is niet helemaal duidelijk)
          – Wat kleine werken zoals een pinkerhendel die niet terugspringt, koplamp schakelaar defect
          – carroseriewerk aan de koffer achteraan (ik vermoed iets met de scharnieren van de koffer, ten gevolge van de herstelling aan het dak)
          – een “devis” voor carrosseriewerk twv 900 Euro (maar als ik goed ben is een “devis” toch enkel een bestek en geen herstelling? Dus waar is de factuur van de herstelling)
          – Nieuwe remblokjes + schijven vooraan op 160000
          – Opnieuw nieuwe remblokjes vooraan + schijven (achteraan hoop ik) op 170000 km
          (Remblokjes versleten op 10000 km of 8 maand?)

Aangezien ik zelf een Boxster te koop heb, ga ik mijn onthouden van conclusies. Ik geef enkel een opsomming van de feiten. Ik wil WES objectief helpen, niet mijn eigen wagen verkopen (natuurlijk wel, maar niet als antwoord op deze vraag).

PS: Weet iemand wat een “soufflet” is? Er is namelijk bij de 2de beurt redelijk lang aan de wagen gewerkt (6,5 uur) voor enkel remschijven en “soufflet”.

Ik heb op vraag van Wes de facturen van de S bekeken. Mijn beste Frans boven gehaald. 😉

Er zit sinds 03/2011 een motor in die van bij FG Porsche komt. Vraag is natuurlijk hoeveel km die had gelopen. De kilometerstand op de teller is bijgevolg niet meer correct.

Verder is er blijkbaar al wat carrosserieschade geweest en ook herstellingen aan de versnellingsbak komen voor in de facturen. Ik hoop dat S2 ook de facturen heeft bekeken. 2 weten meer dan 1.

Bepaalde onderdelennummers kan ik niet meteen terug vinden via http://www.porsche.com 😥

Ik hou bij het zien van dit alles geen goed gevoel over. Origineel is deze auto blijkbaar niet meer. Dat er geen garantie is zou me weerhouden om deze te kopen.
            (Zeeeeer persoonlijke visie!)
            Hij ziet er uiterlijk wel mooi uit op de foto’s.

Wie weet, wie weet. 😉

Op het moment heb ik er 2 op het oog en allebei van Franstalige verkopers.
              De ene is een S en de andere een 2.7. Beide zouden ze perfect zijn,
              en belangrijker nog, ik zou er niks aan willen veranderen.

Boxster S: 170.000km, hele bundel fakturen bij van 2011-2013 (voor meer dan €12.000!), incl. hardtop, winterbanden en skirek.
              Boxster 2.7: 130.000km, 1 jaar garantie, incl. hardtop.

Prijzen zijn ongeveer hetzelfde. :think:

[quote=”PVB” post=123292][quote=”WES-RS” post=123256]Klik…[/quote]

Dit gaat’m worden WES, ik voel het…jaja…ik voel het… :happy:
                Mooie Boxster man, GoForIt… het gaat je lukken, zelfs in het frans ;)[/quote]

Je had er nog “Tsjakkaa” moeten bijschrijven ! :coolness:

[quote=”WES-RS” post=123256]Klik…[/quote]

Dit gaat’m worden WES, ik voel het…jaja…ik voel het… :happy:
                  Mooie Boxster man, GoForIt… het gaat je lukken, zelfs in het frans 😉

S2

Ik wil ze best eens bekijken voor jou, mijn mail zit in je mailbox.

Maar het antwoord zal voor morgen zijn.

Nee hoor, ik heb net een mail terug gekregen van de verkoper van de S met een tegenbod en een hoop facturen.
                      Heeft iemand zin om deze voor mij door te nemen? 😳
                      Alles is in het Frans en zover reikt google vertaler niet om de woorden juist te vertalen. 😕
                      Wie zich geroepen voelt mag zijn mail-adres doorsturen via PB en dan mail ik de bijlage door naar u. :up:

Dus die “S” met lobsters van pag. 64 is out of the game dan ? :popcorn:

Tja bij mij is het ook als extra wagen maar voor 1.500 km/jaar is dit buiten ons budget! Zéér spijtig! tenzij ik morgen de lotto win dan staat hij overmorgen voor de deur.

@WES niks mis mee met 2.7 ze!!

Deze staat ook nog bij mij “als 3de wagen” en kan er moeilijk afscheid van nemen!

[quote=”marcolini67″ post=123162]mijn keuze

Deze is eigenlijk hetgene wat mij het meeste aanstaat maar spijtig “iets” boven mijn huidig budget.
                            BIV: Ca 2.300 euro
                            Tax: Ca 687 euro
                            dus……. :salut: P 987[/quote]
                            Vind het veel waar voor geld. Ik moest nog een garage extra hebben…

Misschien morgen eens afzakken naar Fleuris om de wagen te gaan bezichtigen.
                              Het voordeel aan economische werkloos zijn 3 dagen, heb je veel tijd… 8)
                              Nu hopen dat monsieur le autoverkoper un petit peu Nederlands kan. 🙄

S2

I rest my case.

Ja ik weet het… 🙄 Maar hij staat me écht aan!
                                  De faceliftbumper samen met die velgen en in die kleur. :applaus:

15 reacties aan het bekijken - 316 tot 330 (van in totaal 1,162)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.