Mogelijke kandidaat…

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Mogelijke kandidaat…

• Maker
    Discussie
  • Zoals sommige van jullie al wel weten, ben ik nog niet in het bezit van een Porsche. Ik ben wel al maanden en maanden aan het zoeken. Prijs, kwaliteit, daily, mijn persoonlijke wensen,… Jullie kennen de afwegingen allemaal wel die gemaakt zijn om jullie perfecte P te vinden. 😉 Aangezien ik het Belgische aanbod wat krap vond ben ik eens over de grenzen gaan zoeken en toen kwam ik deze tegen in Nederland:

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=35311

Het ziet er een héél knappe 968 uit, wel een beetje spijtig van de vele km’s (die mij eerlijk gezegd een beetje afschrikken) maar de geschiedenis die beschreven is erbij ziet er heel eerlijk en correct uit. Kent toevallig iemand deze wagen? Want persoonlijk vind ik hem wel de moeite. 😀 ( Ik vraag jullie dit alles omdat mijn hart mijn hoofd op dit moment een beetje aan het beïnvloeden is. 😳 )

15 reacties aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 1,162)
    • [quote=”marcolini67″ post=123123]
      Mijnen eerste die ik had gezien werd afgekraakt staat trouwens nog te koop !!!!![/quote]Nog steeds? Zal dan wel een reden hebben 😉 Moest even googelen maar weet het nu.

plezante, beter een kleine ~ dan een grote ambetante.

:think:

Bij mij moet het net GEEN tiptronic zijn! :mrgreen:

En ook ik zei toen dat je die Boxster beter kon laten staan. En zelfs voor €8500 liet ik hem nog staan! Het is mischien geen slechte wagen, maar hij had geen opties en lekte zelfs! 😕 Van ons mag je hem kopen als je hem écht wilt, iedereen doet met zijn of haar geld wat ie zelf wilt, maar we kunnen alleen maar raad geven. 😉 En de raad die hier gegeven word is afblijven. Er zitten hier heel wat mensen met veel kennis en die gaan dat niet voor niets zeggen. Het is om jezelf een hoop ellende te besparen achteraf. Veel succes met de zoektocht! :up:

Zéér goede keuze Wes!!! Ik ben ook op zoek naar een 986 maar het MOET een “Tiptronic” zijn wegens slechte knie en ambetante enkel! Volgende dagelijkse wagen idem!! maar dan gene P! wel BMW!

Mijnen eerste die ik had gezien werd afgekraakt staat trouwens nog te koop !! Voor 8.500 wil ik hem wel nemen maar niet meer.

Succes!!!!

Die 997 cab staat ni te duur precies?

[quote=”S2″ post=123116]Mag ik je proficiat wensen met je heel goede keuze! [/quote]

Dat mag je… :mrgreen: Het ligt ook deels aan u dat de keuze gevallen is, dus bedankt. 😉 :drink:

Is inderdaad één van de duurdere, en hoewel hij zeker zijn geld waard zal zijn, ga ik toch voor een goedkopere.
              (ik moet ook de herverkoop een beetje in mijn achterhoofd houden, en zo’n prijs vang je niet als particulier)

S2

Alleszins één van de duurdere 986 Boxsters, maar ik heb hem gezien en je krijgt er ook wel wat voor.

Wel een 2.7 en misschien iets hoger dan budget:
                  Bij Carrera Motors in St-Martens-Latem

S2

Mag ik je proficiat wensen met je heel goede keuze! (en ook verstandige keuze).

Welk type het wordt zien we dan wel weer, maar een 986 is al een goed begin!

+1 Pascal! 😉

Ik denk dat het een 986 gaat worden om mee te beginnen. 🙂

Het roadster rijden spreekt me wel aan, ze zijn heel betaalbaar en de markt is ervan verzadigd dus keuze genoeg! Ik heb lang genoeg zitten twijfelen (vanmorge nog toen ik achter een 996 hing op weg naar de bakker :bounce:) maar uiteindelijk moet ik toch iets gaan kiezen. En dan kan ik nu beter voor een 986 gaan en achter een paar jaar eventueel upgraden naar een … (komt dan wel een nieuw topic over :mrgreen:)

Er kan in ieder geval van dit forum en zijn leden niet gezegd worden dat ze niet hulpzaam zijn, dit is wel een enorm positief punt hier moet ik zeggen :up:

Ik vind deze topic wel leuk!!! :happy:

Ik vind dat we hier een pronostiek moeten opzetten. Model en tijdstip van aankoop als schiftingsvraag!! 😀

+1
                            Ciao,
                            Luc

Wes ik denk dat het momenteel gewoon ook een beetje frustrerend begint te worden omdat je ook er nog niet uit bent voor welke Porsche je wil gaan. Verschillende hebben ook al proefritten aangeboden zodat je ZELF een mening kan opbouwen over welke je PERSOONLIJKE voorkeur draagt.

De jacht naar jouw ideale porsche op dit moment is een beetje te vergelijken met een jager die ‘een beest’ wil afknallen en daarom een AK-47 naar het bos neemt om op alles wat beweegt te knallen in de hoop dat er uiteindelijk een mooi dood beest is dat je kan gaan opzetten.

Ik kan je op dit moment enkel maar aanmoedigen om eens op een aantal uitnodigingen van forumleden in te gaan om met hun porsche eens (mee) te rijden en zodoende héél duidelijk te kunnen zeggen voor welk model / type je wil gaan.

Wie weet veranderd je visie op een 2.7 of 2.7s boxster, wie weet wil je helemaal geen boxster, maar enkel nog een 996… en dan niet zomaar één, wie weet kan je dan zelfs zeggen dat je per sé een carrera 4 wil omdat uit jouw eigen ervaring blijkt dat die wagen je beter ligt.

Dat zou voor vele leden de zoektocht naar jouw ideale wegpartner een pak minder frustrerend maken.

Dromen is mooi. Dromen waarmaken is fantastisch, maar je moet wel weten wat je droom precies is, of je maakt er geen één waar.

Nog zo’n oud spreekwoord: Wie betaald, die bepaald. 😉

Ik stel al het advies heel erg op prijs, alsook de wagens die jullie voorstellen.
                                Maar als de wagen mij niet aanspreekt…

En ja, een lage kilometerstand is belangrijk als je zelf nog heel veel kilometers wilt gaan maken. Maar ik denk zo’n 5000 tot 7500km per jaar te gaan maken met de P, dus of hij er 100.000 of 200.000 op de teller heeft staan is dan weinig van belang als de wagen goed onderhouden is. Zowiezo, de 986’s staan op een heel laag punt nu en veel zakken zullen ze niet meer, dus bij verkoop zal ik er heus nog wel wat voor terug krijgen. 😉 Dus dan ben ik beter af met een 986 dan een 987, want die gaat nog wel wat meer zakken.

Datake: een wagen met 100.000km kan ooit meer gebreken hebben dan een wagen met 200.000km. 😉 Dat is dus geen garantie, maar ik begrijp wat je wilt zeggen. De algemene staat van de wagen moet in orde zijn.

RODONDO; Familie-kijkers blijven de serie volgen omwille van de spannende gebeurtenissen die er sporadisch in voorkomen. Wie herinnert zich bijvoorbeeld de afleveringen rond de ontploffing van het Hilton hotel niet in 1997? 🙄 😆 Dus u blijft deze tread volgen in de stiekeme hoop van “er moest maar eens iets gebeurd zijn of gebeuren vandaag”! 😉

Alle Porsches, groot en klein, oud en jong, dragen hetzelfde logo en dezelfde naam. Alle Porsches hebben plus en minpunten, net zoals alle andere auto’s.
                                  Bijgevolg verdient ieder model hetzelfde respect. Voor de rest no hard feelings. 😉

15 reacties aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 1,162)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.