Mogelijke kandidaat…

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Mogelijke kandidaat…

• Maker
    Discussie
  • Zoals sommige van jullie al wel weten, ben ik nog niet in het bezit van een Porsche. Ik ben wel al maanden en maanden aan het zoeken. Prijs, kwaliteit, daily, mijn persoonlijke wensen,… Jullie kennen de afwegingen allemaal wel die gemaakt zijn om jullie perfecte P te vinden. 😉 Aangezien ik het Belgische aanbod wat krap vond ben ik eens over de grenzen gaan zoeken en toen kwam ik deze tegen in Nederland:

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=35311

Het ziet er een héél knappe 968 uit, wel een beetje spijtig van de vele km’s (die mij eerlijk gezegd een beetje afschrikken) maar de geschiedenis die beschreven is erbij ziet er heel eerlijk en correct uit. Kent toevallig iemand deze wagen? Want persoonlijk vind ik hem wel de moeite. 😀 ( Ik vraag jullie dit alles omdat mijn hart mijn hoofd op dit moment een beetje aan het beïnvloeden is. 😳 )

15 reacties aan het bekijken - 541 tot 555 (van in totaal 1,162)
  • PB

Misschien dat we allemaal een beetje gas moeten terugnemen, en Wes wat ademruimte laten. 😉
      Hij zal er wel komen, op zijn voorwaarden en op zijn manier en niet omdat wij het willen. :drink:

Ik dacht het op ‘t Nederlands forum gelezen te hebben maar die blauwe 996 4S zonder interieur heeft ook zijn papieren niet :think: Die staat trouwens al maaaaanden te koop…
        Anders was ik ‘m al lang gaan halen.
        Je weet, zo’n zoekertjes beloven altijd de hemel op aarde, tot je er staat.

[quote=”Mushroom” post=121871]Ik heb er op 2 geklikt, en de ene mankeerde het interieur en bij de andere lag de motor ernaast ;)[/quote]

Dat heb ik ook juist gemerkt… Maar dan nog, voor 17500 voor een 996 4S full option zonder dashboard is niet mis…

Alleen is goed bekijken hoeveel het terug herstellen zou kosten.

In wes zijn geval niet ideaal vanwege budget en direct willen rijden… Andere 996’en in de lijst zijn wel binnen budget en hebben geen grote mankementen…

Misschien kunnen we Wes een telefoon cadeau doen voor zijn verjaardag, kan hij die andere 996 verkopers bellen :mrgreen: :happy:

En de cabrio heeft een mechanisch defect: “zo mee te nemen”.
            😉

Ik heb er op 2 geklikt, en de ene mankeerde het interieur en bij de andere lag de motor ernaast 😉

Effe vijf minuutjes zoeken op slechts één verkoopssite levert dit op .

Voor 17.500€ heb je een 996 4S met geen 100.000km

Voor geen 16.000€ een 996 cabriolet met 182.000km

Voor 17900€ een 2002 996 full option met 86000km

Voor 13500€ een 2001 996 met geen 120.000km

Voor 15.000€ een 2003 Boxster 2700 met 103000km

Voor 8800€ een 1997 Boxster 2.5 met 175000km

Voor 17990 een 2002 Boxster 2.7 met 57000km

Voor 12000€ een 1997 Boxster met 109000km bieden vanaf 10.000€ dus dan kan je die al hebben

Voor 10.500€ een 2000 Boxster 2.7 met 160000km

De BIV , verkeerstaks en verzekering samen is zeker geen 10.000€ (of je moet dringend een andere verzekeringsmakelaar zoeken)

Ik weet zeker dat als ik een vergelijkbare luchtgekoelde moet zoeken onder de 25.000€ ik zeker veel langer tijd nodig heb dan vijf minuutjes (als ik ze al vind) .

Deze wagens hebben allemaal geen torenhoge kilometerstanden en zijn zowel particulier als handelsaanbiedingen .
                Natuurlijk krijg je bij een handelaar één jaar garantie (voor wat het waard is) maar die betaal je ook meestal dubbel en dik in de prijs .
                Ikzelf koop meestal particulier en met wat kennis van zaken doe je daar geen slechte zaak mee .

Tussen de 12 & 15000 kan je zeer zeker een redelijk exemplaar vinden, doch geen perfecte en zeker geen perfecte met waarborg etc….Ook een km-stand van + 250.000 mag je niet afschrikken in die prijsklasse.

Momenteel heeft Van Beurden een zeer mooie 996 staan en een echt prachtige Boxster. Beiden binnen budget van veel lefhebbers / zoekenden. Een aankoop van +/- 20.000 euro is voor velen haalbaar.
                  Deze garage wordt reeds door menig forumlid naar volle tevredenheid bezocht. Het zijn echt vakmannen met kennis van zaken en bakken ervaring op elk P-vlak. De waarborg en aflevering van wat je koopt zal zijn zoals het hoort. Dus hier na een bezoek ifv een eventuele aankoop geen blabla zoals bv ” de uitleg van de verkoper stond mij niet aan” of “op mijn vragen over garantie kreeg ik geen mail terug” enz….
                  Moraal van het verhaal: de markt ligt op zijn gat, prijzen zijn historisch laag, maar het blijft wel een Porsche.

Een deftige 996, toch die ik denk die deftig zijn, koop je rond de €20.000, tel hierbij de BIV, jaarlijkse rijtaks, en verzekering , dan kom je al snel in de buurt van een mooi luchtgekoelde 3.2. Laten we eerlijk zijn, een goedkopere 996, die al in 25 handen geweest is, is miserie zoeken of je moet geluk hebben. Onthoud vooral, “geluk hebben” en geluk hebben bestaat, maar daar moet je onmiddelijk opspringen.

Akkoord, een iets of wat deftige Boxster, dus helemaal GEEN 3.2, laat staan een S, maar een 2.5 of misschien een 2.7 na wat zoekwerk rond de € 12.500, plus BIV, rijtaks en verzekering en je komt toch ook in de buurt van een SC.

Ik wil helemaal niet zeggen dat een 996 of een Boxster niet goed genoeg is, maar als het enkel voor 5000 kilometer per jaar, op zomerse dagen is, en je hebt een vast budget dat je wil uitgeven en je wil de jaarlijkse kosten beperken en, toch ook zeer belangrijk, je wil bij verkoop nog iets van dat budget terug, dat je dan beter een mooie luchtgekoelde koopt.

Internet staat vol Boxsters en 996 die men aan de straatstenen niet kwijtgeraakt, of je moet ze bijna gratis wegdoen, vraag hier ook maar aan enkele forumleden.

volledig mee eens Koen ! :up:

Ik ben daar niet mee akkoord , en die een beetje de markt kennen moeten mijn mening bijstaan .
                        Een 996 net als een Boxster is VEEEEEEL goedkoper aan te schaffen dan een luchtgekoelde .
                        De eerste 996en en 986en zoals Wes aan het zoeken is zijn regelmatig in goede staat te vinden tussen de 12000 en 15000€ . (ik post regelmatig linkjes van zulke aanbiedingen op oa FB .
                        Als jij me een luchtgekoelde in vegrelijkbare staat van carrosserie en technisch als die aangeboden 996en en 986en mag je mij dat ook laten weten .
                        Dan begin ik een handeltje .
                        Een beetje degelijke 911 en zeger een G50 zit al ruim 10.000€ hoger .
                        Een heel budget hoger voor iemand van 25 jaar imho (en zelfs voor vele anderen.
                        De tijd dat de luchtgekoelden rond de prijs zaten dan nu de eerste watergekoelden is al dik 8 jaren passé .

[quote=”zimmermann” post=121806]is vandaag maar saai op forum zonder wes , mis diskussie
                          ruzie :drink:[/quote]

Is hij dan toch echt iets gaan kopen deze avond? :sarcastisch

is vandaag maar saai op forum zonder wes , mis diskussie ruzie :drink:

klikhierop 996 met nieuwe motor en bak, boel km maar mooie prijs.

+1 luchtkoeler :driver:

Mijn sc was inderdaad ook niet duurder dan dit in onderhoud.

15 reacties aan het bekijken - 541 tot 555 (van in totaal 1,162)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.