Mogelijke kandidaat…

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Mogelijke kandidaat…

  • Maker
    Discussie
  • Zoals sommige van jullie al wel weten, ben ik nog niet in het bezit van een Porsche. Ik ben wel al maanden en maanden aan het zoeken. Prijs, kwaliteit, daily, mijn persoonlijke wensen,… Jullie kennen de afwegingen allemaal wel die gemaakt zijn om jullie perfecte P te vinden. 😉 Aangezien ik het Belgische aanbod wat krap vond ben ik eens over de grenzen gaan zoeken en toen kwam ik deze tegen in Nederland:

    http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=35311

    Het ziet er een héél knappe 968 uit, wel een beetje spijtig van de vele km’s (die mij eerlijk gezegd een beetje afschrikken) maar de geschiedenis die beschreven is erbij ziet er heel eerlijk en correct uit. Kent toevallig iemand deze wagen? Want persoonlijk vind ik hem wel de moeite. 😀 ( Ik vraag jullie dit alles omdat mijn hart mijn hoofd op dit moment een beetje aan het beïnvloeden is. 😳 )

15 reacties aan het bekijken - 586 tot 600 (van in totaal 1,162)
    • Ben benieuwd naar de km-stand.

      Datum laatste tenaamstelling 8 oktober 2012
      Soort eigenaar AUTOBEDRIJF
      Volgnummer eigenaar 5

        Knappe vondst!

        Had ik nog niet gezien. Zwart – zwart is altijd knap. 😉

        Ik ben nog op antwoord aan het wachten van Yabba,
        maar deze is ook zeker een mooie optie!

        Bedankt. 😉 Of moet ik Danke zeggen? :mrgreen:

          http://link.marktplaats.nl/646211331 , al gezien Wes , km? :relaxman:

          S2

            [quote=”WES-RS” post=121542] Die paar PK (211 naar 255 = 44pk), die volgens uw verhaal (vergelijking tussen 2.7 240pk en S 295pk – verschil is 55pk) niet eens te voelen zijn, gaan het dan niet maken. Heel het verhaal over dichtgeknepen en dergelijke staat hier dus volledig buiten. 211pk vind je te weinig, punt. Dus als ik voor een S wil gaan, laat mij dan voor een S gaan en kom hier de reputatie van een 2.7 niet verdedigen terwijl ik er nooit iets slecht over gezegd heb.[/quote]

            Hmm, ik moest dit toch even checken, want een S met 295 PK?

            In de 986:
            2.7 = 220 pk (of 211pk in België)
            3.2 = 252 pk

            In de 987:
            2.7 = 240 pk (of 211 pk in België)
            3.2 = 280 pk

            En inderdaad, in de laatste facelift van de 987 (vanaf 2007 tot 2009) heeft de S 295 Pk. Weer wat bijgeleerd wat ik niet wist. Thanks! (Zo zie je dat elk topic zijn nut heeft)

              Wes, volgens mij ben je een valse stille 😀
              Love it

                [quote=”Vsk996″ post=121527]
                – koop wat je graag wilt en indien wat je nu wilt nog even te duur zou blijken wacht dan even. Je eindigt anders met er 2 of 3 (of in mijn geval zelf 4 te kopen) op termijn en dat is nog veel duurder (en nog ben ik er niet helemaal uit… 🙂 en ik ben al een eind de 40 voorbij))
                – hoe dan ook zorg dat je voor een auto niet in (financiële) problemen komt. Ik weet het, het is een dooddoener maar wel de waarheid. Ik zie zoveel jonge mensen bij mij in het fabriek die zich zaken moeten ontzeggen omwille van een auto…[/quote]

                Bedankt Piet. 😉 Maar zoals ik hier ergens in deze 50 pagina’s al geschreven heb, ben ik helemaal niet gejaagd om iets te kopen. Ik ben al een hele tijd op zoek en ik zal heus wel iets vinden. Ik weet gewoon nog niet juist wat. 🙄 Voor de rest is alles voldoende overpeinsd. 😉 Prijs aankoop, onderhoud, eventuele stukken, verzekering, BIV, Taks,… Ik stort me dus niet blindelings zomaar ergens in. Ik heb gewacht en gespaard tot op dit punt, tot ik mij veilig zoiets kan permiteren. En is het nu niet, dan is het achter een paar maanden. Ik heb geduld. 🙂

                  [quote=”Datake” post=121512]Ge snapt er weer geen kloten van hé, gij leest wat ge wilt lezen.

                  Ik laat hem chippen omdat ik taks betaal voor nen 2.7 en ik dan ook het vermogen van een 2.7 wil, en niet het vermogen van een Belgische staat versie :roll:[/quote]

                  Gij zijt precies wel ne vriendelijke gast he!? 😕

                  Het gaat niet om hoeveel verkeersbelasting ge betaald, het gaat om het feit dat een 2.7 niet voldoende vermogen heeft. Anders zou ge het geld niet uitgeven om hem te laten chippen als je er zo tevreden over was. Die paar PK (211 naar 255 = 44pk), die volgens uw verhaal (vergelijking tussen 2.7 240pk en S 295pk – verschil is 55pk) niet eens te voelen zijn, gaan het dan niet maken. Heel het verhaal over dichtgeknepen en dergelijke staat hier dus volledig buiten. 211pk vind je te weinig, punt. Dus als ik voor een S wil gaan, laat mij dan voor een S gaan en kom hier de reputatie van een 2.7 niet verdedigen terwijl ik er nooit iets slecht over gezegd heb.

                    Beste Wes,

                    Ik post maar weinig op het forum en moet toegeven ik heb ook niet alle 50 pagina’s gelezen… maar wil je misschien 2 dingen meegeven (en neen ik wil niet klinken als je vader …) – gewoon omdat ik zo ongeveer de enige ben die nog geen mening heeft gegeven…

                    – koop wat je graag wilt en indien wat je nu wilt nog even te duur zou blijken wacht dan even. Je eindigt anders met er 2 of 3 (of in mijn geval zelf 4 te kopen) op termijn en dat is nog veel duurder (en nog ben ik er niet helemaal uit… 🙂 en ik ben al een eind de 40 voorbij))
                    – hoe dan ook zorg dat je voor een auto niet in (financiële) problemen komt. Ik weet het, het is een dooddoener maar wel de waarheid. Ik zie zoveel jonge mensen bij mij in het fabriek die zich zaken moeten ontzeggen omwille van een auto…

                    Gr. Piet

                      [quote=”WES-RS” post=121413],… vandaar ook dat Datake zijne laat chippen, voor toch een beetje meer te kunnen trekken op die lange rechte stukken. Dus daarom zou ik onmiddelijk voor de S gaan en niet voor een 2,5 of 2,7. Lijkt me ergens toch wel logisch, niet?[/quote]

                      Ge snapt er weer geen kloten van hé, gij leest wat ge wilt lezen.

                      Ik laat hem chippen omdat ik taks betaal voor nen 2.7 en ik dan ook het vermogen van een 2.7 wil, en niet het vermogen van een Belgische staat versie 🙄

                        Thanks Koen. 😉

                        Inderdaad, latere modellen zijn te duur. Ik ben maar een bouwvakker. 🙄 Zoek dus iets vanaf +1990. Lieft een 986 of 996, of ik moest een heel leuke 968 tegenkomen :oops:. Het allerbeste kocht ik mij een wagen van ’87 of ’88, €61,5 BIV en €39,5 jaarlijkse taks ongeacht hoe hij ingeschreven is (oldtimer of dagdagelijks). Of zit ik hierin verkeerd? Maar die zijn dan weer op leeftijd en dus duurder in onderhoud en kosten.

                        Funny: ik heb al lang vrede genomen met het feit dat er maar 2 mensen inkunnen en de P dus wat meer op stal zal moeten blijven staan dan ik zou willen, maar het is niet anders. Panamera is WAY boven budget! Transaxle zie ik ook wel zitten, KJN is helemaal niks want als plezierwagen koopt natuurlijk niemand zich een SUV. 😉

                        The search goes on! :mrgreen:

                        S2

                          [quote=”Funny” post=121486]Jochen de boxster bij van beurden is niet verkeerd !
                          Enkel die velgen ! :puke: fake aftermarket brol .
                          [/quote]

                          Daarvoor heb ik wel een oplossing 😉

                            Wes is een alleenstaande jongeman van 25 met een “gewone” job die ipv zovele van zijn leeftijd gaan voor een nieuwe leasewagen a la Golf voor +30.000€ een hart voor een wagen heeft en een oudere Porsche binnen zijn budget zoekt . Ook qua BIV (wat bij jongere modellen erg oploopt voor wagens boven de 155kW zoals bijna alle Porsches)

                            Linkjes sturen van wagens ala late 996 , 997 , nieuwere Boxsters of Caymans zal er niet inzitten denk ik .
                            Er zullen er hier wel zijn die zich dat op deze leeftijd kunnen/konden permiteren , maar ondergetekende kon dat dus ook niet toen die 25 was .
                            Die reed toen met een nieuwe Corsa GSI rond en had als hobbywagen een Ascona B GTE .
                            Mijn Porsche is pas op mijn 34ste gekomen .
                            Volle respect dus voor Wes die niet hals over kop iets binnen zijn budget aanschaft en met de ellende van een ander zit , maar die zoekt tot hij iets degelijks binnen zijn budget heeft gevonden .
                            Ook ik wilde destijds liever een 911 Coupé ipv een Targa , maar na lang zoeken was het toch de goede Targa die me overhaalde na hopen brol gezien te hebben in coupévorm.
                            Ik had me een limiet gesteld om voor mijn 35ste mijn eerste Porsche te hebben . Ik heb jaren gezocht en rondgekeken tot de eerste een jaar voor mijn uiterste streefdatum aangeschaft werd .

                              Jochen de boxster bij van beurden is niet verkeerd !
                              Enkel die velgen ! :puke: fake aftermarket brol .
                              Voor Wes opnieuw niets ! 😳 😥

                              Wes vertel het nu eens wat je wil ?
                              Een boxster 986 of 987 is een 2-zitter ,dus niets voor jullie !
                              Een 996 met 3 personen is ook geen oplossing want dit is een 2 + 2 tenzij je vader of vrouw niet groter is dan 1meter 30 !
                              Een panamera ,transaxle ,Kjn kan een oplossing zijn .

                                Een beetje aan de prijzige kant ook. 😉 Toch bedankt!
                                Ik heb meer interesse in de 986.
                                Heb daarom nog steeds die Vesuvio op het oog.

                                  Of als het echt een “S” moet zijn ….

                                  http://nl.kapaza.be/west-vlaanderen/porsche-boxster-s–280pk—gps-bose-xenon-leder
                                  -19-71253332.htm

                                  Ook heel kompleet trouwens.

                                15 reacties aan het bekijken - 586 tot 600 (van in totaal 1,162)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.