Mogelijke kandidaat…

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Mogelijke kandidaat…

  • Maker
    Discussie
  • Zoals sommige van jullie al wel weten, ben ik nog niet in het bezit van een Porsche. Ik ben wel al maanden en maanden aan het zoeken. Prijs, kwaliteit, daily, mijn persoonlijke wensen,… Jullie kennen de afwegingen allemaal wel die gemaakt zijn om jullie perfecte P te vinden. 😉 Aangezien ik het Belgische aanbod wat krap vond ben ik eens over de grenzen gaan zoeken en toen kwam ik deze tegen in Nederland:

    http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=35311

    Het ziet er een héél knappe 968 uit, wel een beetje spijtig van de vele km’s (die mij eerlijk gezegd een beetje afschrikken) maar de geschiedenis die beschreven is erbij ziet er heel eerlijk en correct uit. Kent toevallig iemand deze wagen? Want persoonlijk vind ik hem wel de moeite. 😀 ( Ik vraag jullie dit alles omdat mijn hart mijn hoofd op dit moment een beetje aan het beïnvloeden is. 😳 )

15 reacties aan het bekijken - 601 tot 615 (van in totaal 1,162)
    • Wes

      Even zien….

      http://nl.kapaza.be/antwerpen/porsche-boxster-2-7–211-pk-71274357.htm

      Geen S, maar klasse kleur, leder, weinig km en grote gps….meer heb je niet nodig
      denk ik ????

        Zonder achterbank is niet echt een punt meer bully, dat het een diesel is wel. 😉

        bladerunner: ik was aan het wachten op uw terugkeer alvorens grote beslissingen te nemen. 😉 :mrgreen:

        Voor alle duidelijkheid, nogmaals, ik heb niks tegen een 2,5 of 2,7. Zijn ongetwijfeld prachtmachines die geweldig door de bocht gaan. Maar een beetje meer “umpf” mocht hij wel hebben, vandaar ook dat Datake zijne laat chippen, voor toch een beetje meer te kunnen trekken op die lange rechte stukken. Dus daarom zou ik onmiddelijk voor de S gaan en niet voor een 2,5 of 2,7. Lijkt me ergens toch wel logisch, niet?

          Yep voor de hippe boer 😉 Geen achterbank dus niets voor Wes 😆

          PB

            Tractor?
            ohja je hebt het waarschijnlijk op dat model met de extra brede achterkant, de 4S genaamd. :happydance:

              Je vergeet voor de (hobby) boer de Tracktor :mrgreen:

                Vroeger :sarcastisch was Porsche een sport-auto. De normale auto’s haalden net 140 op de snelweg, en dan moest je geen harde tegen-wind hebben :happydance: en om harder te rijden had je sport-auto’s. Tegenwoordig rijdt alles hard. Porsche verkoopt het meest in China en dat zijn vaak Cayennes en Panameraas. Porsche bouwt gewoon, omdat de markt dat kennelijk wil, voor iedereen een auto, een gezins-bak, een cruiser en een sport-auto.

                  sluit me volledig aan bij Funny!
                  Heb ondertussen al 2boxster gehad en een 996 4s….de 4s was beduidend sneller als de 2.7 maaaarrrrrr ivm funfactor mogen de boxsters ook hun mannetje staan! Verschil in aankoop en gebruikskosten (tax, verzekering, onderhoud etc) vind ik een boxster of cayman zeker de prijs/kwaliteit winner. Gaat het om puur snelheid en een ‘911’ gevoel, tja dan is de keuze natuurlijk de 911….
                  Eender welke, je kan altijd veranderen en geen van deze is een slechte keuze!

                    Net terug van een skitripje, 15 bladzijden bijgelezen en blijkbaar niets gemist. :applaus: :applaus:

                    Go on Wes. :happydance: :happydance:

                      Heel leuke discussie ,ik kan en mag me ook eens moeien 😉 !
                      Een boxster 2.7 of Cayman is een echte Porsche .Een Porsche die verschillende zaken combineert ,bij het optrekken gaat alles vlot ! Bochten zijn zalig in een boxster ,genoeg vermogen en door het effect van de middenmotor kan je op de gas blijven gaan .
                      Maar laat ons eerlijk zijn als het erop aankomt op een heel lang stuk weg of autostrade mis je te toch wat Pk’s ! Dit is helemaal niet erg ,want snel rijden op een recht stuk is geen kunst .

                      Persoonlijk zelf al de kans gehad om met verschillende modellen en types van Porsche te rijden ,te slippen en te driften .
                      Het verschil tussen een gewone en een S is vrij miniem .Je voelt dat het iets sneller gaat ,iets langer duurt en dat er meer koppel aanwezig is .
                      Daarentegen het verschil tussen een Boxster S of Cayman S en een 911 een 2 of 4 voel je wel ,ik spreek dan nog niet over een S .

                        [quote=”Datake” post=121227]……Ik kan U verzekeren dat ik dacht dat mijn Cayman niet al te snel ging zijn, ik had mijn verwachtingen dan ook laag gezet… maar voor een momenteel 211pk versie te zijn is dat ding SNEL, haar komt recht op mijn armen snel…
                        ……
                        Sluit niks uit tot je er eens deftig mee gereden hebt…[/quote]
                        Beste Wes, ik rij zelf met een 2.7. Wat Datake hier schrijft is correct. Zowel Cayman als Boxster hebben een sublieme wegligging, en ook in de 2.7 versie voldoende vermogen om door te trekken. In de Dardennen, waar zelden foto’s worden gemaakt van het snellere verkeer 😉 , heb ik de mijne, samen met mijn vrienden van De Porschisten al enkele keren zijn hartje laten ophalen, en geloof me (of niet…) dat gaat ook in een 2.7 aardig vooruit.
                        De auto komt in feite enkel tot zijn recht in het zuiden des lands, of in zijn Heimat natuurlijk. Hier bij ons sta je ook met een S meer aan te schuiven dan je lief is.
                        Enfin, ‘t is maar een overweging. Ik ben bewust naar een 2.7 gegaan, rekening houdend met BIV, verkeerstaks, verzekering. Zo hou ik het plaatje op een budgettair aanvaardbaar niveau.
                        En die 911…daar droom ik nog wat van. Die komt er zeker nog wel. Maar ondertussen genieten mijn madam en ik ten volle van onze Boxster. Onze voorkeur ging trouwens steeds uit naar een cabrio of Targa. Maar dat is allemaal zeer persoonlijk.

                          Goedkeuring verlichting (E-label) is ook zo’n klassiek probleem.
                          En ja voor 27 k € kan je al ander leuk materiaal vinden in de 996-range.

                            [quote=”Jochen” post=121252][quote=”bully” post=121171]klikhierop Een Amerikaanse Porsche 911 3.6i/Manual/Porsche History/Alu18/Memo kmstand 79.000 bj 2002 voor 22.900.

                            Ik geef dan de voorkeur aan de grijze 996 in NL ??? Alleen de achterbumper is hier een
                            afknapper :([/quote]
                            Staat al lang te koop. Was zelf één van mijn kandidaten. Er is echter redelijk wat oplapwerk aan. Alles in orde gebracht met garantie komt deze 27900. Op dit soort praktijken van adverteren knap ik af.

                            Weet niet eens of de wijzerplaat bv in mph staat ipv kmh. Km stand omzetting stel ik mij ook vragen bij etc…

                              [quote=”Datake” post=121227]Ik heb van horen lezen (ja kweet tis raar), op een forum maar weet niet meer welk, tging over iets compleet anders dan pk’s, maar op een gegeven moment zei er iemand, ik heb een Cayman S gehad, daarna een 2.7 en nu terug een S, en volgens hem was het verschil in pk zo miniem dat hij het eigenlijk niet merkte… Ik zou de Boxsters 2.7 toch niet uit sluiten zonder eens nen deftigen proefrit. Ik kan U verzekeren dat ik dacht dat mijn Cayman niet al te snel ging zijn, ik had mijn verwachtingen dan ook laag gezet… maar voor een momenteel 211pk versie te zijn is dat ding SNEL, haar komt recht op mijn armen snel… ok de sensatie en het rijgedrag zijn subliem, maar zelfs in rechte lijn, de autostrade op komen en open trekken tot +7000RPM is kippevel, en ge moet al van goede huize zijn om te volgen, ik had vroeger schrik dat een gechipte bmw 320d misschien rapper ging zijn, maar no way dat die mee kan, tenzij in de hernemingen op koppel misschien… binnenkort wordt hij op 255pk gezet, dus dat gaat nog net ietsje leuker zijn dan….

                              Sluit niks uit tot je er eens deftig mee gereden hebt…[/quote]

                              + 1 zelfs met de 2.5 lit.

                              Gechipte Bmw’s zijn snel tot 200 km/u, maar der boven is het gedaan, en P zit dan nog vol
                              leven.

                              En inderdaad reed onlangs 245 km/u en als je dan op 3° vak een auto passeert welke
                              125 km/u rijdt op 2° vak besef wel dat je een snelle auto bezit.

                              Autostrade opkomen en doortrekken blijft inderdaad SUPER zoals DAteke beschrijft.
                              die 125 km/u rijdt

                                [quote=”bully” post=121171]klikhierop Een Amerikaanse Porsche 911 3.6i/Manual/Porsche History/Alu18/Memo kmstand 79.000 bj 2002 voor 22.900.

                                Ik geef dan de voorkeur aan de grijze 996 in NL ??? Alleen de achterbumper is hier een
                                afknapper 🙁

                                  [quote=”WES-RS” post=121238][quote=”Datake” post=121235]Dat chippen is omdat ik het volle potentieel wil benutten en geen toegeknepen versie wil.[/quote]

                                  Reden dat ik vanaf het begin voor een S zou kiezen. ;)[/quote]

                                  En die dan laten chippen :relaxman:

                                15 reacties aan het bekijken - 601 tot 615 (van in totaal 1,162)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.