Mogelijke kandidaat…

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Mogelijke kandidaat…

• Maker
    Discussie
  • Zoals sommige van jullie al wel weten, ben ik nog niet in het bezit van een Porsche. Ik ben wel al maanden en maanden aan het zoeken. Prijs, kwaliteit, daily, mijn persoonlijke wensen,… Jullie kennen de afwegingen allemaal wel die gemaakt zijn om jullie perfecte P te vinden. 😉 Aangezien ik het Belgische aanbod wat krap vond ben ik eens over de grenzen gaan zoeken en toen kwam ik deze tegen in Nederland:

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=35311

Het ziet er een héél knappe 968 uit, wel een beetje spijtig van de vele km’s (die mij eerlijk gezegd een beetje afschrikken) maar de geschiedenis die beschreven is erbij ziet er heel eerlijk en correct uit. Kent toevallig iemand deze wagen? Want persoonlijk vind ik hem wel de moeite. 😀 ( Ik vraag jullie dit alles omdat mijn hart mijn hoofd op dit moment een beetje aan het beïnvloeden is. 😳 )

15 reacties aan het bekijken - 646 tot 660 (van in totaal 1,162)
    • [quote=”WES-RS” post=120987]Gij moogt gewoon niet meerijden in mijn P eens ik hem heb. Ne! 😉 :lol:[/quote]

Datake schreef het met goede bedoelingen hoor Wes…
      Consider it als vaderlijke raad voor de jonkies 😉
      Toch leuk dat je onder de vleugels genomen wordt?

S2

[quote=”WES-RS” post=120987] Maar hey, no hard feelings. Gij moogt gewoon niet meerijden in mijn P eens ik hem heb. Ne! 😉 :lol:[/quote]

Zaaalig 🙂

[quote=”Datake” post=120953][i]Hallo,

Ik ben $johnnie ($ zijnde zelfs in te vullen variabele) and ik ben 21/22/23/24/… jaar oud, en ik zou graag een 1M/M3/M5/M6 kopen. Nu hij mag wel niet te duur zijn, de taksen mogen niet te hoog zijn, maar hij moet wel in nieuwstaat zijn en “dikke” wielen hebben, zodat gans de straat zeker ziet wat voor nen “zwaren” BMW ik wel heb.[/i]

Meestal gevolgd door een parallel topic, waar kan ik goedkoop een $M laten verzekeren want ik ben maar 20 jaar en de verzekering wilt 3000 euro, al dan niet gevolgd door een topic, wat kost een onderhoud van een $M en wat verbruikt hij 😐

30 pagina’s geleuter over kleur/velgen/pk’s/mods etc etc etc later komt puntje dan bij paaltje en eindigt het topic meestal in de trend van, ik krijg geen lening/ik mag niet kopen van mijn moeder/mijn vriendin is ineens zwanger/ik had eigenlijk geen geld maar ik droom toch graag/ etc etc etc.

enfin, ge snapt wel waarom dit topic mij mogelijks kan ergeren, meestal negeer ik dat maar soms kan ik mij dan niet inhouden :mrgreen:[/quote]

Ik zou niet weten waar ik te vergelijken ben in uw verhaaltje. 😐 Dus nee, ik snap niet waarom dit topic je mogelijks kan ergeren. Nooit gehoord van “voordeel van twijfel”? Ik denk niet dat ik hier ergens vermeld heb dat ik een P wil om er dikke velgen onder te leggen om te laten zien in de buurt wat ik mij kan permiteren. Ik kies niet voor niks voor de nummerplaathouder “aus prinzip, nicht aus prestige”. 😉 Ik ben al op mijn verzekeringkantoor geweest ivm verzekeren van een P en ben me zéér bewust van de prijzen! Ik ben gewoon iemand die niet snel kan kiezen, en zeker niet als het over mijn hard verdiende centjes gaat. 😉 Dus een beetje begrip mag ook wel ipv mij te vergelijken met Johnnie in zijn afgeragde M3 E36 die hij niet kan onderhouden of mag kopen van zijn moeder. Nogal redelijk kortzichtig ook, aangezien ik ervan uitga dat je “argument” enkel en alleen maar gebaseerd is op mijn leeftijd. Maar hey, no hard feelings. Gij moogt gewoon niet meerijden in mijn P eens ik hem heb. Ne! 😉 😆

ik herinner mij hier toch ook al een aantal topic’s in die trant 😆

[quote=”patrickvb” post=120955]@Datake: Bimmerboard.be ?[/quote]

inderdaad…

@Datake: Bimmerboard.be ?

[quote=”WES-RS” post=120601]
                  Datake: ik weet niet waar ik u op uw tenen heb getrapt ofzo dat uw reacties hier nogal “negatief” zijn. In ieder geval is het dan onbewust geweest en neem ik graag terug wat ik gezegd of gedaan heb.

En inderdaad, een Boxster is een 2zitter en heeft geen achterbank. Dus ga hem dan iets minder gebruiken als ik eerst dacht/wou. Met de DD kan ik ook naar de winkel. 😉 En als we dan eens met 3 zijn (pa, vriendin,…) dan zal het ook de DD worden.[/quote]

Ge moet U niet al te persoonlijk aangevallen voelen hoor 😀

Ik zal het ff illustreren :popcorn:

Ik ben lange tijd moderator geweest op een groot BMW forum, en er was regelmatig wel eens iemand die topics als deze opende, in de stijl van.

[i]Hallo,

Ik ben $johnnie ($ zijnde zelfs in te vullen variabele) and ik ben 21/22/23/24/… jaar oud, en ik zou graag een 1M/M3/M5/M6 kopen. Nu hij mag wel niet te duur zijn, de taksen mogen niet te hoog zijn, maar hij moet wel in nieuwstaat zijn en “dikke” wielen hebben, zodat gans de straat zeker ziet wat voor nen “zwaren” BMW ik wel heb.[/i]

Meestal gevolgd door een parallel topic, waar kan ik goedkoop een $M laten verzekeren want ik ben maar 20 jaar en de verzekering wilt 3000 euro, al dan niet gevolgd door een topic, wat kost een onderhoud van een $M en wat verbruikt hij 😐

30 pagina’s geleuter over kleur/velgen/pk’s/mods etc etc etc later komt puntje dan bij paaltje en eindigt het topic meestal in de trend van, ik krijg geen lening/ik mag niet kopen van mijn moeder/mijn vriendin is ineens zwanger/ik had eigenlijk geen geld maar ik droom toch graag/ etc etc etc.

enfin, ge snapt wel waarom dit topic mij mogelijks kan ergeren, meestal negeer ik dat maar soms kan ik mij dan niet inhouden :mrgreen:

enfin, zoals gezegd, niks persoonlijk, en ik maak uw rekening totaal niet, want ik ken U helemaal niet.

I’ll just sit back now and enjoy the topic :popcorn: :popcorn:

Remember, it’s all about the chase :happydance:

[quote=”SL33PY” post=120948] Hoe ga je anders gefundeerd kunnen onderhandelen over de vraagprijs?[/quote]

.. door het getal op een beslagen of stoffige ruit te schrijven 💡

Valt me tegen dat een nederlands-talige Belg geen (enkel woord) Duits spreekt ….

‘t is gewoon een kwestie van durf – en mss een woordenboekje meenemen, Wesley!

Als je een Duitser op de man (of vrouw) af vraagt of deze Engels spreekt, dan is het antwoord 99 van de 100 gevallen “NEIN” … als je enigsinds je best doet om ‘n woordje Duits te praten, zie je al snel dat ze vaak wel Engels (en zelfs Nederlands) kunnen en willen praten 😉

Tjah goed voor die rus, maar sommige mensen stellen graag al eens een vraag aan de verkoper/eigenaar kwestie van diens kennis en/of bijkomende kennis betreffende eventuele bestaande mankementen bloot te leggen.

Hoe ga je anders gefundeerd kunnen onderhandelen over de vraagprijs?

Een auto spreekt geen enkele taal. En John Beton spreekt geen Japans. Heb ooit een auto verkocht aan een Rus. Die kerel hield zich bezig met de auto ipv met mij te willen praten. Hij zag dat de auto tiptop was en betaalde, ondanks dat ik geen Russisch spreek.

Zoals we al weten:
                          Goedkoop is meestal geen goede koop!

En als ge nog iemand nodig hebt die je in het Duits kan helpen o/ Ik heb er nog gewoond. Ik denk dat er redelijk wat mensen zijn die hier een aardig woordje Duits kunnen

[quote=”SL33PY” post=120806]heb er bij nader inzien ook mijn bedenkingen bij, vooral omdat het zoekertje al van vorig jaar is, de postcode is brugge en de telefoonnummer is geloof ik frankrijk … geen idee welk land er achter +33 schuilgaat[/quote]
                            Bij ons in Aalst komt St-Maarten op 11/11, Op 25/12 het kerstmannetje en met Pasen komen de ‘klokken’.
                            Bij die advertenties staat er wel eentje zonder motor.

[quote=”WES-RS” post=120773]Ben nog niet veel in Duitsland geweest maar de keren dat ik er geweest ben, ben ik niet geholpen in het Duits. Nissan 200SX kopen, verkoper kon geen woord Engels. Burgertje bij de Mac bestellen, bediende kon geen Engels (terwijl de burgernamen wel in het Engels zijn :bounce:). Naar de Ring geweest, met mensen daar in contact gekomen terwijl we fototjes aan het maken waren, konden geen Engels. Hiervan terug naar huis rijdend, krijgen we platte band op de autosnelweg, de 2 Duitsers die stopte konden geen Engels. De 3de die stopte kon waarschijnlijk wel Engels, het was namelijk een Nederlander. :mrgreen: Dus tot op heden nog geen Engels sprekende Duitser gezien hoor. 🙄 ;)[/quote]

Je moet er de goeie uitpikken Wes. :happy: 51 % vd duitsers spreekt Engels (een hele hoop), 15 % spreekt Frans en 5 % Russisch. Dit volledig terzijde

Als dit de motor van jouw Boxster is… :driver:

Wes we proberen je te helpen
                                  Gaan voor een flat-six :relaxman: :applaus: :applaus:

10616-web.jpg

15 reacties aan het bekijken - 646 tot 660 (van in totaal 1,162)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.