Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Mening › Mogelijke kandidaat…
- Dit onderwerp bevat 1,162 reacties, 72 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 7 maanden geleden door Mushroom.
-
MakerDiscussie
-
27 december 2012 om 22:41
Zoals sommige van jullie al wel weten, ben ik nog niet in het bezit van een Porsche. Ik ben wel al maanden en maanden aan het zoeken. Prijs, kwaliteit, daily, mijn persoonlijke wensen,… Jullie kennen de afwegingen allemaal wel die gemaakt zijn om jullie perfecte P te vinden. 😉 Aangezien ik het Belgische aanbod wat krap vond ben ik eens over de grenzen gaan zoeken en toen kwam ik deze tegen in Nederland:
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=35311
Het ziet er een héél knappe 968 uit, wel een beetje spijtig van de vele km’s (die mij eerlijk gezegd een beetje afschrikken) maar de geschiedenis die beschreven is erbij ziet er heel eerlijk en correct uit. Kent toevallig iemand deze wagen? Want persoonlijk vind ik hem wel de moeite. 😀 ( Ik vraag jullie dit alles omdat mijn hart mijn hoofd op dit moment een beetje aan het beïnvloeden is. 😳 )
-
MakerDiscussie
-
[quote=”WES-RS” post=120305]Jawel, maar de verkoper zijn uitleg erover stond me niet zo aan. Dus ga er verder niet op ingaan. ;)[/quote]
Praatjes vullen geen gaatjes ! Wel de portefeuille van een gladde verkoper. 😉 De antwoorden die ik gaf op sommige vragen toen ik mijn vorige daily verkocht (5 touring van 3 jaar oud met 60.000 km) waren ook niet altijd koosjer, niettegenstaande het een topauto was. :happydance:
Jawel, maar de verkoper zijn uitleg erover stond me niet zo aan. Dus ga er verder niet op ingaan. 😉
Wat een motiverende posts zeg… 🙄
Mijn huiswerk is goed gemaakt. De P word een weekend/vrijetijds wagen dus 15.000km per jaar is héél royaal geteld. Als ik daar de helft al eens van doe dan is het al veel denk ik (aangezien ik er zelfs maar 10.000 doe nu met mijn DD). De gouden regel van de 5000 aan de kant houden is er ook bij gerekend. BIV ook geteld, zelfs al een telling laten doen bij mijn verzekeringskantoor (maar ik ga nog eens terug, horen voor een km-verzekering). Alles is dus geteld en voldoende over nagedacht. En ik ga nu wel kijken voor een 996, maar mij kennende kan dat nog steeds veranderen. Zo hou ik het hier spannend en amusant voor iedereen.
Daarom ook hier, hoe fantastisch ik de luchtkoelers vind, binnen budget zo recent mogelijk gezocht & gekocht. Ook mijn P-garagist beaamt dat een onderhoud aan een 996 niet te vergelijken valt (prijs & werk) met een luchtkoeler. De onderdelen tweedehands van een 996 zijn echt billijk in prijs. De bv 993 gebruikte onderdelen (als ze dan nog goed zijn) swingen ook stilaan de pan uit. Als ik de plaats en de fondsen had stond er zeker eentje extra bij. Maar niet voor dagdagelijks gebruik.
By the way Wess: tot hier toe één van de meest intressante om eens te gaan bekijken: de blauwe begin topic. (nogmaals: niets te maken met garage en / of wagen 😉
Wes,
Ik moet bladerunner bijtreden met zijn verhaal.
Ik droom al van een Porsche sinds mijn 18de ben er nu 36 en heb mijn eerste Porsche gekocht. ( na 18 jaar te werken en vooral veel dromen ).
Mijn prioriteiten stonden ook eerst op stabiliteit, (Huis – tuintje en kids) nu die stabiliteit er is heb ik mij een Porsche 964 aangeschaft. :happy: :driver:
Zoals ik lees staat je vriendin er ook voor open wat al een goede richting is naar die stabiliteit. :applaus:
Ik had eerst mijn budget gezet op 15.000 maar na veel rond kijken waren de meeste 964 in zeer slechte staat rond die prijs. 😯 Heb mijn budget dan opgeschroefd naar 25.000, de wagen is van een vorig forumlid de P is volledig herspoten in zijn origineel kleur ( ongeval vrij), een motor revisie, Airco in orde gezet en nog enkele andere herstelling.
Dus die 25.000 is en was een goede prijs voor die wagen en zou ik gerust moeten kunnen rond rijden. Niets bleek echter minder waar te zijn: olielek , delco’s versleten en nog een paar andere kleinigheden 2000€ kosten. :bounce: :bounce:
2 maanden verder de P staat terug in garage met motorprobleem waarvan ik de kost nog niet weet. :bounce: :bounce:
Dus het reserve bedrag bovenop alles heb je echt wel nodig.Wes ik wil je niet bang maken of iets afraden te kopen. Integendeel als je iets echt wilt dan moet je het doen maar zorg dat je er geen financiele kater aan overhoudt.
Het zoeken en verlangen naar iets is ook leuk en aan dit topic te zien heb je er wel lol in. :respect2:
Wes, ik had geschreven om mij hier niet meer te moeien maar er moet mij toch nog iets van het hart. Ik volg deze topic iedere dag en vind het schitterend lezen en ik wil hier zeker niet de pastoor uithangen maar heb je je huiswerk echt goed gemaakt? Ik bedoel, heb je je financieel voldoende geïnformeerd?
Je schrijft dat je een budget hebt van +/- 20.000 euro. Gouden regel bij Porsche, houd 5000 euro in reserve voor verborgen mankementen of extra opties.
Ik lees dat je een 996 van 2002 met een prijskaartje van 19.990 euro gaat bekijken en eventueel aankopen.
Tel hier minimum dit bij,
+/- 1000 euro BIV,
jaarlijkse rijtaks +/- 1500 euro, (de juiste cijfers kan je uittellen via https://belastingen.fenb.be/vfp-portal-pub2-web/simulatieVerkeersbelasting.html#/q/top
benzineverbruik +/- 14l/100km aan 1,65 euro/liter (15000 km = +/- 3700 euro), en die 14 liter ga je echt nodig hebben.
jaarlijkse verzekering in de eenvoudigste en goedkoopste vorm (ik zie dat je 25 jaar oud bent, en er staat geen enkele verzekering te springen om een jonge gast van 25 jaar met een Porsche te verzekeren), maar tel toch maar minimum 1500 euro in het beste geval.Dus bovenop de aankoop, jaarlijkse kost bij +/-15.000km (zonder onderhoud, pech of ongeval) +/- 7000 euro
Let op, dit zijn mijn calculaties, correct me if I’m wrong :engeltje:
Ik ben de laatste om iemand iets af te raden maar ik denk dat je hier een financiële kater gaat aan over houden, en geloof me, als je de 996 van de hand wil doen zal dit niet eenvoudig zijn want wees eerlijk, wie koopt een zoveelste-handse Porsche 996 van een jonge gast?
Ik droomde ook van een Porsche en ik heb dikwijls staan kwijlen op salons en showrooms maar er waren altijd wel andere prioriteiten, maar uiteindelijk, als alles op een rijtje stond is ie er wel gekomen, al heeft het langer geduurd dan ik wilde.
Ik lees ook dat er in de toekomst andere prioriteiten op uw lijstje staan zoals huisje-tuintje-boompje, misschien kindje. Daarom mijn advies; creëer je Porsche-droom maar houd het realistisch door bv een Boxster te kopen, dit zijn toch prachtige instappers die je voor een mooi prijsje kan kopen en onderhouden (en eventueel goed doorverkopen) en geloof me, later zal het echte werk wel komen. 😎 😎
[quote=”Sigrid” post=120197]Voordat je een smak geld uitgeeft…en dat kan gemiddeld maar 1x…zou ik ook zorgvuldig te werk gaan.
Als Wes dé P tegenkomt heeft hij hem volgens mij binnen een minuut gekocht.[/quote]Is volledig zo Sigrid! Ik ga niet zomaar kopen om te kopen. Zoals ik al zei, ik heb tijd en geduld. En inderdaad, als ik dé P tegenkom die het helemaal is voor mij, dan zal de deal snel rond zijn. Maar tot die tijd kijk en hoor ik gewoon rond…
[quote=”Mushroom” post=120208]
Ben er inmiddels achter dat je daardoor veel mist…[/quote]Dat weet ik maar al te goed dat ik hierdoor veel mis. Maar dat is de aard van het beestje. 🙂 Je hebt er geen idee van, of jij misschien wel, hoe hard ik mezelf heb moeten dwingen om naar de RLC te komen. Maar ik ben heel blij dat ik het gedaan heb! 😉
[quote=”Mushroom” post=120208]Neem anders iemand mee om ‘t woord te doen? Je pa, ne kameraad, iemand van hier?[/quote]
Iemand van hier zou altijd leuk zijn, mn pa of kameraad kennen niet echt iets van auto’s. Zowiezo val ik niet graag mensen lastig met zoiets. 😉
[quote=”WES-RS” post=120193]Mush: Ik ben niet zo’n mensen-mens. Ben alles behalve een prater en zal eerder wat op de achtergrond blijven. Zeker bij mensen die ik niet ken (dus ook bij de verkopers van P’s). Ben altijd al wat terughoudend geweest hierin dus dat zal waarschijnlijk nooit veranderen. Eenmaal ik mensen echt ken, en hun mij, dan kom ik los. [/quote]
+1 😉
Sig ,zoonlief is er vroeg bij om al aan zijn erfenis te denken . :up:
Verstandige kerel . :happydance: 😉[quote=”WES-RS” post=120193]Mush: Ik ben niet zo’n mensen-mens. Ben alles behalve een prater en zal eerder wat op de achtergrond blijven. Zeker bij mensen die ik niet ken (dus ook bij de verkopers van P’s)[/quote]
Je hebt precies mij beschreven 8)
Ben er inmiddels achter dat je daardoor veel mist… maar dat mogen nog 100.000 mensen je zeggen: je zal niet veranderen tenzij de tijd er rijp voor is. Bij mij was dat een 2-tal jaar geleden, dus je hebt nog wat tijd 😉
Neem anders iemand mee om ‘t woord te doen? Je pa, ne kameraad, iemand van hier? Eerlijk gezegd heeft Snoer ook ‘t meest gezegd tegen de verkoper van die groene hoor, vooral toen beslist werd ‘m toch niet te nemen 😳 Ben er ook gene goeien in, maar bij mij kriebelt het “Ik wil ‘m” dan weer te hard.Vrouwtje leren kennen op de blind-date?…………….. Geeft niets hoor Wes, we zijn gelukkig niet allemaal hetzelfde. BTW, al gebeld? Is bij je in het dorp, hoe makkelijk wil je het hebben. Is het niets wordt het niets maar dat weet je pas als je langs bent geweest.
Voordat je een smak geld uitgeeft…en dat kan gemiddeld maar 1x…zou ik ook zorgvuldig te werk gaan.
Als Wes dé P tegenkomt heeft hij hem volgens mij binnen een minuut gekocht.Heb ik trouwens ook gedaan hoor.
Zag de 964….inpakken en wegwezen. Ja, zonder AKK. Nooit spijt gehad. Ook niet van de restauratie en alle andere kosten.
Maar ik heb wel de keuze gemaakt om deze te houden.
Gaat pas weg als ik zelfs geen droog brood meer kan eten.
Zoonlief gaat er van uit dat hij hem erft, leek hem wel makkelijk, hoeft hij er zelf geen een te kopen.Mush: Ik ben niet zo’n mensen-mens. Ben alles behalve een prater en zal eerder wat op de achtergrond blijven. Zeker bij mensen die ik niet ken (dus ook bij de verkopers van P’s). Ben altijd al wat terughoudend geweest hierin dus dat zal waarschijnlijk nooit veranderen. Eenmaal ik mensen echt ken, en hun mij, dan kom ik los. Ligt dus niet aan het feit of ik een P wil al dan niet, want die wil ik meer dan eender wat! 🙂
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.