Mogelijke kandidaat…

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Mogelijke kandidaat…

  • Maker
    Discussie
  • Zoals sommige van jullie al wel weten, ben ik nog niet in het bezit van een Porsche. Ik ben wel al maanden en maanden aan het zoeken. Prijs, kwaliteit, daily, mijn persoonlijke wensen,… Jullie kennen de afwegingen allemaal wel die gemaakt zijn om jullie perfecte P te vinden. 😉 Aangezien ik het Belgische aanbod wat krap vond ben ik eens over de grenzen gaan zoeken en toen kwam ik deze tegen in Nederland:

    http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=35311

    Het ziet er een héél knappe 968 uit, wel een beetje spijtig van de vele km’s (die mij eerlijk gezegd een beetje afschrikken) maar de geschiedenis die beschreven is erbij ziet er heel eerlijk en correct uit. Kent toevallig iemand deze wagen? Want persoonlijk vind ik hem wel de moeite. 😀 ( Ik vraag jullie dit alles omdat mijn hart mijn hoofd op dit moment een beetje aan het beïnvloeden is. 😳 )

15 reacties aan het bekijken - 886 tot 900 (van in totaal 1,162)
    • klikhierop Mmmmwaaaaa 😉 bij 38 sec.

        “Het geluid” :think:

          [quote=”Mushroom” post=119475]”olieboot”[/quote]
          En dan hoor je dit

          en denk je “Ach, F*ck it”, ik wil er eentje! :driver:
          Sterkte met je beslissing :mrgreen:

            Dus een stuur heb je al?…………………………. :mrgreen: Nu nog een bijpassende porsche 😉

              Ik weet dat je niks slechts bedoelde, ik ook niet trouwens. Ik vroeg het alleen maar want ik weet niet hoe ze het geregeld heeft. Het stuur was namelijk een cadeau voor mij. 😀 Maar ik ken haar, zij zal ook niet snel bellen maar eerder mailen. 😉

              Hmm, foto’s heb ik nooit ontvangen hoor. 😕 Heb je ze misschien naar haar verzonden? Ze heeft hier ook niks van gezegd…

              Hoe meer mensen zich hier in dit topic mengen, hoe liever ik het heb. Socializing! :up:

                =”WES-RS” post=119349]Had die van mij u ook nie gemailed ivm da stuur? 🙄

                Neen hoor, telefoontje gekregen van uw vriendin en een uurtje of wat later, was ze hier. Ik weet het nog omdat ik op dat moment buiten mijn auto aan’t wassen was toen ik telefoon kreeg met de vraag of het stuur nog te koop was. Ik heb toen trouwens aan uw vriendin nog gezegd dat je altijd welkom was als je vragen had over een mogelijke kandidaat P, ik heb zelfs nadien nog foto’s gestuurd van mijn P waar het stuurtje ingezeten heeft. Ik heb hierop wel geen reacties meer gehad maar goed, no problemo.

                Maar hey Wes, ik bedoelde hier niets verkeerd of persoonlijks mee hoor, maar mijn ervaring, en ik ben al lang genoeg bezig, wou alleen maar aanhalen dat 99% van de vragen via mail op niets uitdraait, daarom antwoord ik er niet meer op. Als iets je interesse heeft reageer je het snelst via een telefoontje, dat was mijn boodschap.

                Maar ik zal me voor de rest niet meer in deze topic mengen, ik wens je alleen nog veel succes in je zoektocht en hopelijk tot op een treffen. :drink:

                  [quote=”Mushroom” post=119475]Die ploffers waar opa en oma maar blijven over doordrammen? :happy:
                  Zoals een OPC technieker nog niet zo heel lang geleden tegen me zei: als de 964 nieuw uit de fabriek kwam en hij lekte niet reden ze hem weer binnen :applaus:
                  Hij heeft niet voor niets de bijnaam “olieboot” gekregen hoor.
                  Had er toen internet geweest de 964 had nog een veel kwalijkere reputatie gehad dan de 996 nu.

                  Een ploffer is 7000 Euro bij Resto. Een 964 reviseren? Het roest van een 964 wegkrijgen?
                  It’s your call ;)[/quote]

                  De zo geroemde Toyota’s hebben zelfs ploffers (vriend van mij aan de hand gehad), mijn vader zijn Mondeo is na een half jaar de motor vervangen …

                  Na een kleine 20 jaar op internet te zitten, weet je dat er van alles verteld en uitvergroot wordt.

                  Uiteindelijk maakt iedereen zijn eigen keuzes waarvoor hij zelf de volledige verantwoordelijkheid draagt. Als mijn P mij pijn doet en ik schrik heb dat hij stuk gaat, dan moet ik geen P.

                  136 meningen over wie, waar en hoe. Helpt allemaal niet, technisch advies en waar op te letten, zeker welkom. Bij een aankoop zijn het uw eigen ogen, het vertrouwen in de verkoper en de technische checks en historie die telt.

                  Als mijn 996 die ik hopelijk volgende week hier heb, de week er na ploft (hout vast houden), dan verwijt ik dat niemand. De gevolgen zijn zonder enige twijfel voor mij en ik zal er financieel niet echt van wakker liggen.

                    Hmmm.. Stof om over na te denken. :think:

                      Die ploffers waar opa en oma maar blijven over doordrammen? :happy:
                      Zoals een OPC technieker nog niet zo heel lang geleden tegen me zei: als de 964 nieuw uit de fabriek kwam en hij lekte niet reden ze hem weer binnen :applaus:
                      Hij heeft niet voor niets de bijnaam “olieboot” gekregen hoor.
                      Had er toen internet geweest de 964 had nog een veel kwalijkere reputatie gehad dan de 996 nu.

                      Een ploffer is 7000 Euro bij Resto. Een 964 reviseren? Het roest van een 964 wegkrijgen?
                      It’s your call 😉

                        Bedankt Sigrid voor de hulp, stel ik heel erg op prijs en zal ik zeker onthouden. 😉 Maar momenteel ga ik naar mijn vriendin luisteren, want zoals RODONDO ook al zegt, ze heeft een punt. 🙂

                        RODONDO: heb je eigenlijk een 3.4 of 3.6? Want ergens schrik ik toch nog een beetje (onterecht misschien/waarschijnlijk) bij een 3.4 voor de gekende verhalen. 😕

                          [quote=”WES-RS” post=119465]Sigrid, keuze word bepaald door mijn hart. ;)[/quote]

                          Is in eerste instantie de goede keuze, als je daarna maar je verstand mee laat doen voordat je je portemonnee trekt.
                          En ik zou gaan rijden, in heel veel verschillende Porsches. Beetje vriendelijk kijken naar verschillende forumleden.
                          En stap nooit in een P die je je eigenlijk niet kan veroorloven, want eenmaal echt verkocht met je hart….dan wordt het moeilijk afstand doen.

                          964 kan je zo in proefrijden….spreken wel halverwege ergens af 💡

                            996 is vrij onderhoudsvriendelijk. Prijzen te vinden binnen budget. Je vriendin heeft hier wel een punt. Weest braaf & luister ! :what:

                              Sigrid, keuze word bepaald door mijn hart. 😉 En ik zie ze allemaal even graag! 😳 Het is een beetje zoals kiezen tussen welk van je kinderen je het liefste ziet. Kun je toch niet!? 😕
                              Maar zoals ik net ook al zei, op dit moment staat de 996 bovenaan.

                              Marcel, klopt wat je zegt. Als je de juiste mensen kent dan kun je veel geld uitsparen bij het kopen van een 2de hands. Bij BMW ken ik zo mijn mannetje, maar daar heb ik in dit geval niet veel aan. 🙄 Ik vind er wel één, ik heb geduld. De zoektocht is even leuk als het bezitten. 😉

                                Voor een P naar waarde kan je als Belg inderdaad beter niet in NL op zoek gaan als het bijvoorbeeld om een 996 of 964 gaat.
                                Dan kun je voor de 996 beter in België of DL kijken.
                                964 uit DL zal moeilijk worden, die kopen ze momenteel allemaal op in het buitenland, dus worden daar onbetaalbaar.

                                Waar is je keuze voor bepaalde types momenteel op gebaseerd: rij ervaring, verhalen van anderen, ….

                                Het maken van de keuze voor een type P is meestal het moeilijkst, denk ik.

                                  Wes, in NL moet je de juiste mensen kennen. Dan kun je een dealer inruil 996 voor kostprijs overnemen. Voor Belgie geldt uiteraard hetzelfde. Ik ken de markt niet zo heel goed van de 996 C2/C4 maar denk net als Bully dat die in Belgie iets goedkoper zijn.

                                  Maar omdat de prijzen in een vrije val zitten van die modellen heb je voor 20K een HELE MOOIE. Want ik hoor startprijzen van 10K bij de handel in NL. Dat is de onderkant vd handel (dus minder mooie/goede exemplaren)

                                  Je vertelde me dat je begint bij de 964 ( qua elfjes). Dan zou ik voor de 996 gaan want dan heb je het meeste waar voor je geld. En het minste qua garagakosten. Luchtkoelers is leuk speelgoed. Mooi. Maar absoluut van een andere orde qua onderhoudskosten. Vergis je daar niet in.

                                  Zoals meerderen je al vertelden: ga rijden. Veel rijden in verschillende modellen zal je een schat aan ervaring opdoen en je lijstje vanzelf korten maken.

                                  way to go Wesley!

                                15 reacties aan het bekijken - 886 tot 900 (van in totaal 1,162)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.