Mogelijke kandidaat…

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Mogelijke kandidaat…

• Maker
    Discussie
  • Zoals sommige van jullie al wel weten, ben ik nog niet in het bezit van een Porsche. Ik ben wel al maanden en maanden aan het zoeken. Prijs, kwaliteit, daily, mijn persoonlijke wensen,… Jullie kennen de afwegingen allemaal wel die gemaakt zijn om jullie perfecte P te vinden. 😉 Aangezien ik het Belgische aanbod wat krap vond ben ik eens over de grenzen gaan zoeken en toen kwam ik deze tegen in Nederland:

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=35311

Het ziet er een héél knappe 968 uit, wel een beetje spijtig van de vele km’s (die mij eerlijk gezegd een beetje afschrikken) maar de geschiedenis die beschreven is erbij ziet er heel eerlijk en correct uit. Kent toevallig iemand deze wagen? Want persoonlijk vind ik hem wel de moeite. 😀 ( Ik vraag jullie dit alles omdat mijn hart mijn hoofd op dit moment een beetje aan het beïnvloeden is. 😳 )

15 reacties aan het bekijken - 901 tot 915 (van in totaal 1,162)
    • Ghost:Maar je moet toch nog steeds naar Dieteren en dergelijke, of vergis ik mij hierin?
      Daarom dus liefst een Belgische, heb je al die problemen niet. 😉

Bully: Ik heb de NL markt niet zo in het oog dus ik weet het niet. 🙂

Bij ons vind je geen 996 3.6 voor belgiese prijzen, die zijn bij jullie toch echt goedkoper.

Wes
          Als je een recente auto koopt in NL maakt het niet veel verschil hoor.
          Nodige COC kan aangevraagd worden door eigenaar in Nederland. Heb je in 2 weken.
          Zo was het voor mijn 1999 996 toch 😉

Naar waar mijn voorkeur uitgaat weet ik nog altijd niet. Ik kijk gewoon wat rond. Ik vind ze allemaal knap dus dat maakt het er niet makkelijker op. 🙄 Maar zoals elke koper wil ik zoveel mogelijk waar voor mijn geld. 😉 996’s zijn nu zeker hun geld waard en mijn vriendin pushed mij momenteel daar meer naar toe dan naar een 968, 964 of Boxster. Oudere elfjes zijn zowiezo uitgesloten omwille van de kosten die gepaard kunnen gaan wegens leeftijd. Budget zit rond de 20k. Kan meer, maar liever niet. Zoals ik eerder al aangehaald heb, ik moet ook nog een beetje huisje, tuintje-richting denken. 🙂

Wes, waar gaat je voorkeur eigenlijk naar uit & aan welk budget ? (zonder indiscreet te willen zijn hé 😉 )

Sssht.. Niet zo hardop zeggen! Straks word ik hier verbannen met mijn Corsa. 🙄 😆

NL is geen probleem, liever uit België natuurlijk omdat ik dan heel het papierwerk niet heb en dergelijke. Maar als hij me voor 100% aanstaat, waarom niet!? 😉

Nu ik een beetje weet waar je naar op zoek bent zal ik eens wat in de gaten houden. Die Corsa Diesel is inderdaad aan vervanging toe 😉

Komt NL ook in beeld voor je eerst elfje?

[quote=”bully” post=119362]De meeste auto-handelaren zijn niet zo thuis op de computer, altijd meteen bellen is het beste. Nog beter is als je denkt dat is em gelijk de auto in en gaan kijken ;)[/quote]

+1 😉 , hoeveel mails krijgen gagages met een redelijk aanbod ? En niet iedereen is even bedreven in de laatste communicatietechnieken hé. 😉 Ik krijg ook vele dwaze vragen via mail van onbekenden. Meestal een zeer korte reactie. Op 90 minuten rij je (buiten de spits) bijna heel ons apenland door.

De meeste auto-handelaren zijn niet zo thuis op de computer, altijd meteen bellen is het beste. Nog beter is als je denkt dat is em gelijk de auto in en gaan kijken 😉

Ik gebruik zelden email als ik echt geinteresseerd ben. Telefonisch contact is snel, ouderwets en geeft een veel beter en breder beeld.

S2

Dan zal ik even de tegenpool toelichten. Ik mail steeds eerst naar de verkoper, is de verkoper correct in zijn antwoord (kan je al veel uit opmaken) dan zal ik verder actie ondernemen.

Als ik geen antwoord krijg op mijn vragen per mail, dan doe ik zelfs de moeite niet meer om te bellen.

Ik denk dat een correcte verkoper steeds zal antwoorden op mails, zelfs al is het enkel om info. Mij zal je in elk geval niet betrappen dat ik niet antwoord, al is het op een geheugenkaartje van 10 Euro, dan nog zal ik er tijd in steken om correct te antwoorden (zelfs op een funbieder). (Enige uitzondering zijn Nigerianen, daar antwoord ik niet op 🙂 )

Na meer dan een maand gezocht, bezocht en bekeken te hebben voel je heel goed aan bij eerste contact welke richting het uit gaat.

Deze had ik al gespot nog voor hij hier op het forum werd vermeld. Dadelijk gebeld. Verkoper was heel duidelijk wat betreft afspraken o.a. volledige inspectie bij Porsche, volledig onderhoud bij Porsche, zonder garantie bij verkoop.

Gisteren tripje van 200 km naar Kuurne. Auto bij andere garage op brug gaan zetten. Onderhoudsboekje volledig in orde. Vorige eigenaar was een dame. Die had er de laatste 3 jaar maar 15000 km mee gereden! Bestelbon dan getekend.

Vandaag contact gehad met vader van de dame. Zijn achtergrond klopte volledig met de onderhoudshistorie.

Rest is geschiedenis. Bij deze staat mijn Boxster te koop.

Had die van mij u ook nie gemailed ivm da stuur? 🙄

Zulke vragen zal ik dus nooit vragen via mail: “Wat is je beste prijs” of “Kan ik ruilen met…” of “Hoe is de staat van de banden, enz”. Ik ga niet over bedragen praten als ik de wagen nog niet eens gezien heb. 😉 En ruilen met mijne Corsa zullen ze waarschijnlijk ook niet zien zitten! 😆

Als ik iets verkoop op de bekende sites antwoord ik nooit op mails of sms’jes. Iemand die echt interesse heeft, belt en stelt mondeling zijn vragen.
                                Nog beter is om direct na het gesprek een afspraak te maken en ter plaatse te oordelen en te bespreken.

Mails als, “Wat is je beste prijs” of “Kan ik ruilen met…” of “Hoe is de staat van de banden, enz”. Ik wordt er mottig van. :puke:

Als je écht op zoek bent naar iets, is mailen gewoon tijdverlies. Af en toe zet ik ook iets op Kapaza of 2dehands en dan krijgt iedere mailer een standaardantwoordje dat hij mij moet bellen.
                                  Al die mailers met interesse, maar zonder centen, hoor je hoogstzelden nog iets van, maar steek je wel veel tijd in als je begint via mail op vragen te antwoorden.
                                  Een beller meent het doorgaans wél.

15 reacties aan het bekijken - 901 tot 915 (van in totaal 1,162)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.