Mogelijke kandidaat…

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Mogelijke kandidaat…

• Maker
    Discussie
  • Zoals sommige van jullie al wel weten, ben ik nog niet in het bezit van een Porsche. Ik ben wel al maanden en maanden aan het zoeken. Prijs, kwaliteit, daily, mijn persoonlijke wensen,… Jullie kennen de afwegingen allemaal wel die gemaakt zijn om jullie perfecte P te vinden. 😉 Aangezien ik het Belgische aanbod wat krap vond ben ik eens over de grenzen gaan zoeken en toen kwam ik deze tegen in Nederland:

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=35311

Het ziet er een héél knappe 968 uit, wel een beetje spijtig van de vele km’s (die mij eerlijk gezegd een beetje afschrikken) maar de geschiedenis die beschreven is erbij ziet er heel eerlijk en correct uit. Kent toevallig iemand deze wagen? Want persoonlijk vind ik hem wel de moeite. 😀 ( Ik vraag jullie dit alles omdat mijn hart mijn hoofd op dit moment een beetje aan het beïnvloeden is. 😳 )

15 reacties aan het bekijken - 946 tot 960 (van in totaal 1,162)
    • Tuurlijk heeft ze smaak! Ze is toch bij mij dus… eum… 😐 misschien moet ze toch maar eens voor een brilletje gaan dan. 🙄

Wat zijn we weer vriendelijk voor elkaar. :mrgreen:

PB

Die van U heeft geen smaak. Sevens laat ze u van die Jeanetten velgen a la Mush monteren ook. :coolness: :mrgreen:

Het niet meer beantwoorden van de garantievragen was niet het enige. Laten we zeggen dat de verkoper nogal “vaag” deed over andere zaken ook.

Langsgaan is inderdaad misschien wel beter. Maar tot nu toe denk ik nog zoals jij vroeger dacht. 😉 Verstand komt met de jaren zeker? 🙄

Ik had trouwens nooit een foto van een 4S mogen laten zien aan die van mij. Ze heeft namelijk vandaag heel de dag, alle sites af zitten zoeken achter een goede. Ze zegt dat ze hem bij mij vind passen… :engeltje:

That’s the spirit!! :applaus:
            Langs de andere kant…
            Als er een auto is die jou echt interesseert ben je veeeel beter van even langs te gaan, je zal direct een heel andere kant van een verkoper leren kennen. Ik wou het vroeger ook niet weten, ik vond ook maar dat ze op mijn mails moesten antwoorden zodat er al een eerste schifting kon gebeuren maar het werkt helaas zo niet. Of toch niet overal.

Verkoper van 996 geeft geen reactie meer op gestelde vragen over de garantie dus… gaat de zoektocht weer lekker verder. 😉

[quote=”bladerunner” post=118348]Hoe werkt zo’n garantie polis dan?[/quote]

Waarborg is afh. van leeftijd voertuig. Handelaar betaalt een premie voor de polis. Looptijd 1 jaar, soms verlengbaar door de eigenaar. In geval van defect komt expert van de maatsch. kijken en geeft al dan niet akkoord tot herstelling. Als de verzekeringsnemer (de handelaar) wat veel schade’s heeft kan hij een andere garantieverzekeraar zoeken. :coolness: http://WWW.AUTORUST.NL is een voorbeeldje.

Hoe werkt zo’n garantie polis dan?

Ik heb zoals gezegd dus contact opgenomen met de verkoper van de 996. Ben nu aan het afwachten op reactie. 😉

9/10 wordt er gewerkt met een garantiepolis.

Word inderdaad veel gedaan. Mijn garagist doet niets anders daar er veel klanten van hem jonge gasten zijn en hij het risico niet wilt lopen.

Al tevreden met op de factuur vermelde garantie op volledige blok en boite. 9/10 wordt er gewerkt met een garantiepolis.

PB

Electronica valt 9,5/10keren niet onder garantie.

[quote=”S2″ post=118175]Ik zou het wel heel sterk vinden moesten ze op een auto van nog geen 17000 Euro garantie geven op een ploffer. [/quote]Ik ook maar waar geven ze anders garantie op, een stukkende sigaretten-aansteker? :mrgreen:

wat de waarde betreft, zoals daarstraks in een andere topic aangehaald zag ik deze week op Autoscoot meerdere 996’s voor 14 en 15K!!! 😯 Zelfs postfacelifts van na 2002 met 100.000 km voor 19 en 20K, alsook al cabrio’s voor die prijzen…! 😯

Vraag ook even waar het (recent) groot onderhoud gebeurde. Kan je daar ook je licht opsteken. Kijk op het inschrijvingsbewijs en bel de vorige eigenaar even op. Als het in de buurt is, rij er langs. Zo krijg je een mooi beeld van de historiek van de wagen en de vorige eigenaar. Normaliter zal een “Flodder” gezin geen correct onderhoud gegeven hebben aan de P.

Denk niet dat een gescheurde cilinderwand onder garantie valt 😯

Maar i.d.d. veel wagen voor weinig geld dus informeren kan zeker geen kwaad. Ziet er op de foto’s netjes uit.

S2

Ik zou het wel heel sterk vinden moesten ze op een auto van nog geen 17000 Euro garantie geven op een ploffer. (Ook al wordt het “probleem” sterk overdreven)

Wat is zo’n 996 dan particulier nog waard zonder garantie?

15 reacties aan het bekijken - 946 tot 960 (van in totaal 1,162)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.