Mogelijke kandidaat…

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Mogelijke kandidaat…

• Maker
    Discussie
  • Zoals sommige van jullie al wel weten, ben ik nog niet in het bezit van een Porsche. Ik ben wel al maanden en maanden aan het zoeken. Prijs, kwaliteit, daily, mijn persoonlijke wensen,… Jullie kennen de afwegingen allemaal wel die gemaakt zijn om jullie perfecte P te vinden. 😉 Aangezien ik het Belgische aanbod wat krap vond ben ik eens over de grenzen gaan zoeken en toen kwam ik deze tegen in Nederland:

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=35311

Het ziet er een héél knappe 968 uit, wel een beetje spijtig van de vele km’s (die mij eerlijk gezegd een beetje afschrikken) maar de geschiedenis die beschreven is erbij ziet er heel eerlijk en correct uit. Kent toevallig iemand deze wagen? Want persoonlijk vind ik hem wel de moeite. 😀 ( Ik vraag jullie dit alles omdat mijn hart mijn hoofd op dit moment een beetje aan het beïnvloeden is. 😳 )

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 1,162)
    • Als je alles gelezen zou hebben had je gezien dat Wes een alleenwonende jonge man is van midden 20

Dan zat 911lover er naast :think: Ik was al op zoek voor je naar dating-sites :mrgreen:

Die is niet uit beeld, we zijn gewoon verhuisd. 😀

. Sinds we in ons nieuw appartementje wonen

Sinds wanneer is de madam uit beeld? Die heb ik dan gemist. [de post he niet de madam] :think: 😉

Blijft dezelfde 2.5 motor uit de eerste modellen, of vergis ik mij hierin?
            Kan allesinds niets terug vinden over een nieuw blok, dus kosten zullen wel redelijk gelijk blijven.

[quote=”WES-RS” post=127943]Momenteel ben ik eens het net aan het afschuimen voor een 944 Turbo met 250pk uit 1988. :coolness:[/quote]

Ook leuk, maar daar liggen de “running-costs” weer hoger van :popcorn:

Dat hij niet slecht van zijn plek zal komen daar twijfel ik niet aan, maar of hij er echt goed van weg komt… :think:

Momenteel ben ik eens het net aan het afschuimen voor een 944 Turbo met 250pk uit 1988. :coolness:

[quote=”WES-RS” post=127928] Die rode spreekt me enorm aan kwa looks! Maar een 2.5… :think:
                  [/quote]

Die gaat (ook) prima van z’n plek, zo’n 2.5 :respect2:

… natuurlijk zijn er altijd Porschisten die sneller zijn —— op het rechte eind 😈

163Pk op 1250 Kg :coolness:

bully: Die rode spreekt me enorm aan kwa looks! Maar een 2.5… :think:
                    En volgens verschillende info is de 2.7 helemaal niet zo betrouwbaar?

T-911: Ik denk niet dat er veel mensen zijn die werkelijk alles gelezen hebben in dit topic. 😉
                    Porsche loopt inderdaad in mijn aders, al jaren! Maar ik heb geduld bij het zoeken van mijn eerste. Ik weet dat ik geen perfecte ga vinden, maar met een rotte, beschimmelende wagen ga ik nu ook weer nét niet rondrijden. :mrgreen: Het idee over een oldtimer te kopen was ook al door mijn hoofd gegaan (voor de BIV en taks, niet voor op O-platen te zetten). Als alleenstaande zonder personen ten laste moet ik zowiezo al 56% belastingen betalen dus ik denk dat die heren in Brussel al wel genoeg aan mij verdienen. :sarcastisch

Koen: Bedankt om mijn situatie nog eens uit te leggen. Ik denk dat er verschillende mensen dit wel eens uit het oog verloren. Toch ben ik iedereen die me geholpen heeft zéér dankbaar! Elke tip of beetje raad neem ik allemaal mee tijdens het zoeken en eventueel bekijken van een wagen. :up:

Euhm.. wou gewoon even een optie aanhalen zonder meer. Mij speelt het totaal geen rol wanneer of welke Porsche hij koopt, een liefhebber is een liefhebber. En toen ik m’n eerste SC aanschafte was ik net zoals Wes. Mijn eerste stond op de oprit toen’k 22 was. Een SC voor 10k met schimmel op het dakje vanbinnen en werk aan het interieur, maar body en motor waren strak. 6 jaar mee gereden.. Dus zeker mogelijk.

En je budget dat je aanhaalt voor een SC is het budget voor een collectorsitem. Er staan er genoeg van 13.500-16.000 euro die perfekt zijn om mee rond te rijden.

In alle geval succes met de quest voor je eerst P Wes!

@ T-911 : Als je alles gelezen zou hebben had je gezien dat Wes een alleenwonende jonge man is van midden 20 die met een budget van iemand van die leeftijd in die situatie zijn droom wil realiseren en zijn eerste Porsche kopen . Een SC’tje of 3,2 wil iedereen wel , maar met de huidige prijzen daarvan (25.000€ naar boven) en aanvullende taxen , verzekeringen , onderhoud etc is dit voor iemand van die leeftijd amper mogelijk (uitzonderingen daar gelaten) .
                        Ik heb ook jaren gedroomd en gezocht (naar eentje in goede staat en binnen mijn budget) tot mijn eerste Porsche een 3.2 werd . Ik was toen wel net geen 10 jaar ouder dan Wes nu .
                        Alleen zat ik nog niet op een P-forum waar ik de zoektocht startte en daardoor ervoor zorg dat mensen beginnen pushen .
                        Geef hem tijd , en het komt er wel van . Of het nu na 89 of 1000 pagina’s is (waarvan 80% berichten zijn van anderen die nieuwsgierig of ongeduldig vragen waar de aankoop blijft of de rekening opmaken voor een ander) We zitten nog maar 3 1/2 maand van de eerste post verwijderd . Zoals eerder gezegd , ik deed er jaren over , en zo ken ik er nog een hoop ( waarvan er vele nog steeds niet tot een aanschaf zijn overgegaan ) .

Hi Wes.. ik heb nog niet héél je topic gelezen.. de net geen 100 pgs heb ik nu even niet de tijd voor, maar heb er toch een 6-tal van gelezen 🙂

Als de Porsche in je aders loopt is er altijd een manier hoor. Mijn eerste woordjes waren BROEM BROEM en het is nog altijd :driver: al wat de klok slaat. En iedereen rondom mij raadde het toen destijd af om het te doen, maar ik heb toch m’n been stijf gehouden en m’n zin gedaan en NOOIT spijt van gehad. :mrgreen:

Maar waarom opteer je niet voor een goed SC’tje? Of een 911 3.2? Ik ben daar in de tijd ook mee begonnen en qua onderhoud stelt dat niets voor: jaarlijks 400 euro aan onderhoud, 30 euro taks (is oldtimer), verzekering van 500 euro en je bent er. Heb ik 6 jaar mee rondgevlamd. En goedkoper dan dat ga je niet met 200pk rondfietsen hier in België. Ikzelf heb ondertussen al 5 SC’tjes gehad. En dat bolt nog altijd vlotjes hoor.. En naarmate je ouder wordt en je spaarcenten hopelijk groter -> bigger car, more power :drink:

Misschien om eens over te denken.. :think:

Originele nederlandse auto van de vierde eigenaar. klikhierop

Wes de 944 van Sylvester staat nu te koop. klikhierop en klikhierop. Je kan em mailen maar ook bellen, spreekt gewoon nederlands 😉

Geen probleem hoor Charles, tegen de tijd dat ik er één gevonden heb, ben ik misschien ook al in mijn midlife crisis.
                                Kunnen we samen meetings doen. 😉

bully: Het was al wat laat om die mens nog te bellen, zowiezo met het tijdsverschil tussen Nederland en België… Hoezo flauw excuus? :engeltje:

‘t Was eerder om te plagen dan echt om venijnig te zijn , hoor.
                                  Ik had er beter een knipoogje achter gezet.

Groeten, Charles
                                  ( die droomt van 964’s en 997’s, maar die van zijn vrouw moet wachten tot zijn midlife crisis eraan komt)

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 1,162)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.