Mogelijke kandidaat…

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Mogelijke kandidaat…

• Maker
    Discussie
  • Zoals sommige van jullie al wel weten, ben ik nog niet in het bezit van een Porsche. Ik ben wel al maanden en maanden aan het zoeken. Prijs, kwaliteit, daily, mijn persoonlijke wensen,… Jullie kennen de afwegingen allemaal wel die gemaakt zijn om jullie perfecte P te vinden. 😉 Aangezien ik het Belgische aanbod wat krap vond ben ik eens over de grenzen gaan zoeken en toen kwam ik deze tegen in Nederland:

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=35311

Het ziet er een héél knappe 968 uit, wel een beetje spijtig van de vele km’s (die mij eerlijk gezegd een beetje afschrikken) maar de geschiedenis die beschreven is erbij ziet er heel eerlijk en correct uit. Kent toevallig iemand deze wagen? Want persoonlijk vind ik hem wel de moeite. 😀 ( Ik vraag jullie dit alles omdat mijn hart mijn hoofd op dit moment een beetje aan het beïnvloeden is. 😳 )

15 reacties aan het bekijken - 1,066 tot 1,080 (van in totaal 1,162)
    • Ziet er inderdaad héél knap uit! 😯 Enkel spreek ik geen woord duits… 🙁

Mooie auto 8) scherpe prijs…..

PT

Om verder te gaan in het rood met gedetailleerde fotoreportage :

http://www.nic-sportwagen.de/de/fahrzeuge/porsche-968-0467/

Voor mij was het verhaaltje al geëindigd. Ik heb met niemand problemen, niet met Olaf voor het opkomen voor Jasper, noch met Jasper zelf. Ik wil het hier gezellig hebben en niet met tegenzin hier komen om dan uiteindelijk weg te moeten blijven. Ik deel de hobby en passie van jullie allemaal, enkel ben ik nog een beetje een newbie dus vraag ik misschien een beetje meer info e.d. dan iemand anders. :engeltje: Ik heb mij neergelegd bij het feit dat ik verder zal moeten zoeken naar een andere wagen ( wat ik ondertussen al volop aan het doen ben 😉 ) en deze 968 helaas zal moeten vergeten.

Bedankt porschky om de moeite en de tijd te spenderen in dit ontspoorde topic en de gemoederen wat te bedaren. 🙂

Kunnen we dan nu eindelijk terug P gerelateerd praten op een positieve manier? 😉

+1 :first: Niet meer dan correct dan even aan te kloppen om te vragen de gemoederen wat te bedaren en het forum zijn rust weer te geven :first:

+1 laten we inderdaad de kalmte wat terugkeren… Wat we hier zien is een ‘gevaarlijke’discussie; gevaarlijk omdat geen enkele partij 100% het grote gelijk kan halen, vrees ik… Aan de ene kant zou ik als verkoper het ook vreemd en vermoedelijk ook vervelend vinden mocht ik merken dat andere personen dan de potentiële koper zich mengen in een debat, waardoor ik op zijn minst het gevoel zou hebben dat het misschien een poging is om de prijs te doen zakken. Aan de andere kant is er niemand die beter begrijpt dan ik waarom wantrouwen als koper niet aan te raden, maar zelfs noodzakelijk is; velen zullen zich wel mijn horrorverhaal herinneren van de +50K euro die ik verloren ben door de aankoop van een opgelapte 993 4S met vervalste keuring!
                Ik zou gewoon volgende bedenkingen meegeven: de verkoper zal aan deze topic kunnen zien dat de eerste berichten zeker een aanmoedigende toon hadden, en deze topic dus zeker niet met kwaadaardige intenties gestart is… Het is in een goede sfeer gestart, laten we het zo houden op ‘ons’ forum, en ons zowel voor Belgische alsook Nederlandse Porscheliefhebbers als het even kan!! Ik zou het betreuren mocht zelfs maar de schijn ontstaan dat ‘wij Belgen’ eerder partij trekken voor Belgische forumleden, dit moet een informatieve en gezellige plaats blijven voor elke auto- en Porscheliefhebber. Ten tweede: ondanks mijn overtuiging inzake de meerwaarde van AKK’s en “experten”-meningen, moet ik zelf even snel relativeren hoe betrouwbaar ook deze kunnen zijn! Toen ik de 996 Cabrio wou kopen bij AB-Cars, was men als verkoper ook niet happig op het meegeven van de wagen voor een AKK in een Porschecenter, officieel voor de verre verplaatsing en bijbehorende risico’s. Men was echter wel akkoord met mijn tegenvoorstel om een mobiel VAB-diagnoseteam te laten langskomen. Dit kostte mij iets meer dan 100 euro, en ze vonden wat pietluttigheden (no pun intended) zoals versleten remschijven, die dan door AB op hun kosten vervangen werden. Welnu; letterlijk op de weg van ophaling na verkoop naar huis stond ik na 3 km al in panne!! 👿 En door een reden die niet in de diagnose gevonden werd. En in de maanden daarna kwamen nog tal van problemen aan het licht die niet in de AKK gezien werden (uit volledigheid dien ik te melden dat AB deze allemaal op hun kosten vervangen hebben!) Ik bedoel maar: een tweedehands blijft tweedehands! Men weet nooit wat komen kan, ongeacht leeftijd, km-stand en/of onderhoudshistoriek. Vandaar ook ons advies (wat blijkbaar niet in dovemansoren terecht gekomen is bij Wes) om bvb een budget van 5K opzij te houden voor ‘onverwachtse’verrassingen. Wie weet komt er wel een koper voor deze 968 die het zweten met deze 5K reserve oplost, en zo weer een fantastische wagen heeft, die m.i. nog steeds een mooie basis vormt gezien de reeds uitgevoerde werken
                En ik hoop dat dit niet betuttelend of belerend overkomt, het leek gewoon weer even tijd in deze topic voor wat bezinning… 😀 Noem het desnoods beroepsmisvorming :mrgreen:

Kunnen jullie misschien samen eens gezellig op camp gaan aan het water?

Neem een krat pilsjes mee, zodat de rust hier kan weerkeren.

👿 :driver: 👿

S2

Edit: Ging iets posten maar heb me bedacht 😉 Verwijder deze post maar 😉

[quote=”Delnoy” post=116668]Goh, hier dus ook al :engeltje:[/quote]

Tja die Nederlanders he 😉

Hele topic gelezen Rob?

Goh, hier dus ook al :engeltje:

Ik heb het ook op het ned-forum gezet Wes.

En nu hoop ik dat het laatste hierover gezegd is door iedereen! Want dit loopt totaal uit de hand! Ik wou een informatief topic en geen confrontatie tussen niemand! Straks durf ik al geen meningen of info meer vragen uit schrik om weer iemand tegen zijn kar te rijden

Je kan altijd alles vragen. Niet om deze wagen maar je moest eens weten wat er zoal aangeboden wordt, schade auto’s die uit twee of meer bestaan enz. Daarom moet je een potentiële koper wiens hart op hol slaat altijd wijzen op een aankoopkeuring. Dat dit verhaal wat ontspoort is zie ik niet als mijn of jou schuld. Lekker doorzoeken Wesley er komt gerust wat knaps langs.

[quote=”bully” post=116632]

De manier waarop je je echter in dit topic manifesteert met slechts indirecte, incomplete en zoals door Olaf al vastgesteld, ook incorrecte informatie, vind ik beneden elke pijl.

Wat is er indirect, incompleet en incorrect aan dan?[/quote]

Vooral het incompleet en incorrect spreekt mij aan. 😐 Ik heb nooit iets verzwegen of anders verteld dan tussen de verkoper (Jasper, Alfa Male) en mij gezegd of geschreven is. Om even op te sommen, en Jasper, je mag me verbeteren indien ik incomplete of incorrecte info schrijf: Ik heb contact opgenomen met de verkoper (Jasper) wegens interesse in zijn 968. De wagen leek mij in goede, correcte staat dus hebben we afgesproken zodat ik de wagen kon gaan bezichtigen. Tijdens de bezichtiging heeft Jasper mij veel slechte punten van de wagen laten zien, zoals de lak, achterruit (zwarte band),… Ook de documentatie mocht ik inkijken en een proefrit maken. Alles zeer correct! We zijn toen een prijs overeen gekomen onder voorbehoud van wat er tijdens de jaarlijkse beurt en de AKK boven zou komen. Jaarlijkse beurt gehad, stelmotor van koplamp en stuurstang vervangen, dit alles ook weer correct! Ik mocht contact opnemen met de garagist in kwestie om de algemene staat van de wagen ook met hem eens te bespreken, dus dit heb ik gedaan. De man vertelde mij dezelfde dingen die Jasper mij ook allemaal verteld had op 1 punt na, een zwetend blok. Dit was volgens de garagist al even een punt maar kon volgens hem geen kwaad en was nog niet dringend aan herstelling toe. Echter hierover had Jasper mij nooit iets verteld! Nochtans was het al enige tijd geweten. Toen ik Jasper hierover aansprak werd het wat afgewimpeld en mocht er géén AKK meer doorgaan, enkel bij zijn garagist! De plek die ik voorgesteld had vertrouwde hij niet, alle respect hiervoor, maar deze had ik enkel voorgesteld omdat deze kortbij zijn woonst gelegen is en dus gemakkelijk voor hem. Hij had geen zin meer in een AKK omdat er anders pietlullige dingen naar boven zouden komen en dat zag hij niet zitten. Toen ik hierop zei dat dat nochtans de bedoeling is van een AKK werd ook dit afgewimpeld! Ik vertelde Jasper toen dat ik verdere informatie wou opzoeken over een zwetende motor omdat ik niet geheel bekend was met dit begrip (vandaar mijn mislukte google search) en heeft hij me tot 3x toe angstig gevraagd hoe ik deze informatie ging zoeken en of ik dit NIET op het PF.NL wou doen. Ik heb hem gerust gesteld dat ik zowiezo niet op PF.NL actief ben dus dat zou niet gebeuren. Over PF.BE is niets gezegd geweest dus… Enkel kon ik onmogelijk weten dat bully hierover zou beginnen op PF.NL. Dit is dus volledig buiten mijn weten gebeurd en ookal had ik het geweten had ik hem nog niet tegen gehouden. Mensen mogen weten wat er aan de hand is met een wagen die te koop aangeboden staat! Ik ben nu nog steeds niet zeker of de wagen al dan niet “slecht” is, maar dit zullen we nooit te weten komen aangezien een AKK enkel mogelijk is door zijn garagist. En om eerlijk te zijn, wie vertrouwd zoiets nu 100%? Door al de laatste acties van de verkoper heb ik dus afgehaakt van de koop. Heeft hij gelijk? Tuurlijk, hij mag verkopen zoals hij wilt. Maar er kan niet ontkent worden dat zijn manier wantrouwig over komt. En wanneer ik de zaak niet vertrouw dan neem ik een stapje terug. Jasper, u mag verbeteren wat hieraan niet correct is of incompleet. Maar ik wil niet afgeschilderd worden als leugenaar! Ik had meer dan interesse in uw wagen, heb ik ook zeker laten blijken, zowel aan u als hier in dit topic. Maar de reden dat ik van de koop afzie heeft totaal aan uzelf gelegen. Informatie “achterhouden” (pas melden als ernaar gevraagd word) over een zwetende motor en geen AKK toelaten bij iemand anders dan uw garagist (wat u nu weer probeert te weerleggen). Dus veel succes gewenst met de verkoop van uw wagen, ik hoop echt dat u hem snel verkocht krijgt, maar ik vrees ervoor dat u uw verkoopstrategie toch maar eens opnieuw moet overdenken en aanpassen waar nodig of u zal nog heel lang 968 rijden ipv de 964 die u wilt. 😉

En nu hoop ik dat het laatste hierover gezegd is door iedereen! Want dit loopt totaal uit de hand! 😕 Ik wou een informatief topic en geen confrontatie tussen niemand! Straks durf ik al geen meningen of info meer vragen uit schrik om weer iemand tegen zijn kar te rijden. 🙁

De manier waarop je je echter in dit topic manifesteert met slechts indirecte, incomplete en zoals door Olaf al vastgesteld, ook incorrecte informatie, vind ik beneden elke pijl.

Wat is er indirect, incompleet en incorrect aan dan?

M.b.t. de laatste potentiële koper; ik ga hier niet teveel woorden aan besteden

Vaag dan.

Kopie ned-forum. [quote=”bully”][quote=”alfa male”]
                                  – Bully; iedereen mag zich op dit forum profileren zoals hij/zij dat wenst. De manier waarop je je echter in dit topic manifesteert met slechts indirecte, incomplete en zoals door Olaf al vastgesteld, ook incorrecte informatie, vind ik beneden elke pijl. De manier waarop je dat nu ook op het Belgische Porscheforum doet laat ik helemaal voor je eigen rekening. Voor zover ik weet heb ik je nooit ontmoet of gesproken en heb je mijn auto nooit van dichtbij gezien. Waar je de rechtvaardiging voor je uitlatingen over mijn auto en mijzelf vandaan haalt is mij compleet een raadsel.[/quote]Mooi stukje Jasper, knap dat je ergens gelezen hebt over mijn uitlatingen naar jouw auto want die zijn er niet. W wilde de auto laten keuren bij PSH en jij wilde dat niet. Het kon bij je eigen garage of niet. Ik heb toen porschecentrumrotterdam voorgesteld maar jij zei tegen W ik heb er geen zin in dat er allerlei pietlullige dingen naar boven komen. Had graag mee geholpen aan de verkoop van jou 968 maar bij geen keuring houd het op. Nu kom je met dat een AKK geen probleem is, waarom dan er niet uitkomen met iemand die helemaal uit Belgie naar je toe komt?[/quote]

15 reacties aan het bekijken - 1,066 tot 1,080 (van in totaal 1,162)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.