Mogelijke kandidaat…

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Mogelijke kandidaat…

• Maker
    Discussie
  • Zoals sommige van jullie al wel weten, ben ik nog niet in het bezit van een Porsche. Ik ben wel al maanden en maanden aan het zoeken. Prijs, kwaliteit, daily, mijn persoonlijke wensen,… Jullie kennen de afwegingen allemaal wel die gemaakt zijn om jullie perfecte P te vinden. 😉 Aangezien ik het Belgische aanbod wat krap vond ben ik eens over de grenzen gaan zoeken en toen kwam ik deze tegen in Nederland:

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=35311

Het ziet er een héél knappe 968 uit, wel een beetje spijtig van de vele km’s (die mij eerlijk gezegd een beetje afschrikken) maar de geschiedenis die beschreven is erbij ziet er heel eerlijk en correct uit. Kent toevallig iemand deze wagen? Want persoonlijk vind ik hem wel de moeite. 😀 ( Ik vraag jullie dit alles omdat mijn hart mijn hoofd op dit moment een beetje aan het beïnvloeden is. 😳 )

15 reacties aan het bekijken - 1,111 tot 1,125 (van in totaal 1,162)
  • PB

Wegstappen, garagist zal zich nooit zelf in de vingers snijden.

Vandaag gesproken met de garagist. Hij heeft snel met mij vanaf 2007 tot nu doorlopen van alle werken die gedaan zijn (alles stond op zijn pc dus ik veronderstel ook in de papieren van de wagen). Laatste onderhoud wat vorige week gebeurd is: klein onderhoud, nieuwe stuurstang + de daarbij alle nodige onderdelen van rubbers e.d. + uitlijning, nieuwe stelmotor voor koplamp. Al bij al een rekening van 1100 euro. Volgens de garagist was het een eerlijke wagen aangezien de leeftijd, kilometers en huidige staat (lakwerk,…). Maar nu maak ik mij over het volgende toch wel een beetje zorgen. Volgens de garagist (en nadien bevestigd door de verkoper) zweet het blok een beetje. Volgens de garagist was het onderdeel niet duur, +- 17 euro, maar het zou een dag werk zijn om te vervangen. Ik veronderstel dus een pakking aan de prijs te zien? Hoe erg is dit? Alsook, de AKK mag van de verkoper alleen maar bij zijn garagist gebeuren. De plek die ik voorstelde voelde hij zich niet goed bij na verschillende verhalen erover gehoord te hebben. Dus… Wat nu, wat nu, wat nu? 🙁

ik denk het ook…

Ge weet wat ik van uw CS denk dus ja, mijn interesse in het 968 model is hierdoor gewekt. 😉 MAAR ik heb hem nog niet he. Eerst zien wat zijn garagist zegt en de AKK. Maar al bij al denk ik dat het een prima wagen is om in de P wereld te stappen. 🙂

Leuke wagen Wes .
              Heeft mijn 968CS je interesse voor de 968 dan toch kunnen wekken 😆
              Prima keuze .

[quote=”porschky” post=115932]wow, die van Bladerunner is ook de moeite zeg!!![/quote]

Is geen handbak. 🙁

Zal eens zoeken achter dat artikel.

wow, die van Bladerunner is ook de moeite zeg!!!

PT

Ter info Wes : In de porsche scene live van dec 2012 staat een uitgebreid artikel over de aankoop van een potentiele 968. Bij motron bv in nederland staat trouwens nog een mooi exemplaar te koop, ( lichtblauwe met 116000 km).

Wes, bekijk deze eens, wel wat duurder maar bijna geen kilometers en waarschijnlijk 0,0 euro kosten de volgende jaren.

http://www.benl.ebay.be/itm/Porsche-968-1992-/271129115122?pt=LH_DefaultDomain_123&hash=item3f208df9f2

S2

Mijn S2 (RIP 🙂 ) met quasi dezelfde motor had de gezegende km-stand van 280.000 toen hij intiem werd met een lantaarnpaal en was nog in topconditie. Dus die blokjes kunnen echt wel veel aan hoor.

De wagen zou helaas niet in een droge garage kunnen staan. Bij het appartemant waar ik woon zit geen garage, enkel 2 staanplaatsen. Wel zou ik hem in de winter ergens willen stallen zodat hij geen sneeuw of strooizout moet zien. Ik had het zelf ook anders willen zien, maar als ik ooit moet verhuizen of een eigen huisje koop wil ik wel een deftige garage. Waar minstens plaats is voor 2 P’s! ( dromen mag :mrgreen: )

Kijk eens aan, een km-stand van 450k is zeker een mooi vooruitzicht. Als hij maar goed onderhouden word dan is veel mogelijk. 😉

PT

Zeer mooie 968 aan een zeer correcte prijs wat mij betreft. Blijkbaar hebben de vorige eigenaars niet op een euro meer of minder gekeken als je die opsomming van de historiek bekijkt dus die km-stand zou me helemaal niet afschriken. Akk laten uitvoeren en indien positief, ervoor gaan Wes!
                            Een kennis van me in duitsland heeft er eentje met 350k op de klok en die moet er volgens hem nog zeker 100k bij doen :driver:
                            Succes alvast !

[quote=”WES-RS” post=115874]Inderdaad, het zijn niet enkel de gekende problemen van een wagen die geld kosten, er zijn zoveel dingen die fout kunnen gaan met een oudere wagen. Bij de ene gaat het stuk, bij de andere niet. En bij deze 968 is al veel vervangen. Als ik dan een optelsommetje maak kom ik al snel aan een bedrag uit waar ik nu heel de wagen voor kan kopen. Enkel de versnellingsbakrevisie was al meer dan 3k! Is alweer een serieuze kost uitgespaard voor mij. 😉 Maar zowiezo wil ik eerst nog een AKK laten doen bij het adres dat bully hier gepost heeft ( bedankt 🙂 ). En als daar geen ongewenste verassingen tevoorschijn komen dan is voor mij de koop rond.

Wie kan er nu niet weg zijn van een 968? 😀 Alle knappe looks van een 944 maar dan geperfectioneerd en mooier. Ik ben nog nooit een “wilde” tegengekomen dus zeker exclusief. Vermogen genoeg om menig 11jes bij te houden en koplampen waar kermit zelfs jaloers van zou worden. 😉 :mrgreen:[/quote]

Auto kan gestald worden in droge garage ?
                              Is zeer belangrijk voor een auto en zeker bij een auto van die leeftijd!

Inderdaad, het zijn niet enkel de gekende problemen van een wagen die geld kosten, er zijn zoveel dingen die fout kunnen gaan met een oudere wagen. Bij de ene gaat het stuk, bij de andere niet. En bij deze 968 is al veel vervangen. Als ik dan een optelsommetje maak kom ik al snel aan een bedrag uit waar ik nu heel de wagen voor kan kopen. Enkel de versnellingsbakrevisie was al meer dan 3k! Is alweer een serieuze kost uitgespaard voor mij. 😉 Maar zowiezo wil ik eerst nog een AKK laten doen bij het adres dat bully hier gepost heeft ( bedankt 🙂 ). En als daar geen ongewenste verassingen tevoorschijn komen dan is voor mij de koop rond.

Wie kan er nu niet weg zijn van een 968? 😀 Alle knappe looks van een 944 maar dan geperfectioneerd en mooier. Ik ben nog nooit een “wilde” tegengekomen dus zeker exclusief. Vermogen genoeg om menig 11jes bij te houden en koplampen waar kermit zelfs jaloers van zou worden. 😉 :mrgreen:

968 blijf ik nog steeds dikke auto vinden, en eigenlijk wel tijdloos ……
                                  Geen flat 6 maar wel 3 liter longinhoud :respekt:

15 reacties aan het bekijken - 1,111 tot 1,125 (van in totaal 1,162)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.