Mogelijke kandidaat…

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Mogelijke kandidaat…

  • Maker
    Discussie
  • Zoals sommige van jullie al wel weten, ben ik nog niet in het bezit van een Porsche. Ik ben wel al maanden en maanden aan het zoeken. Prijs, kwaliteit, daily, mijn persoonlijke wensen,… Jullie kennen de afwegingen allemaal wel die gemaakt zijn om jullie perfecte P te vinden. 😉 Aangezien ik het Belgische aanbod wat krap vond ben ik eens over de grenzen gaan zoeken en toen kwam ik deze tegen in Nederland:

    http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=35311

    Het ziet er een héél knappe 968 uit, wel een beetje spijtig van de vele km’s (die mij eerlijk gezegd een beetje afschrikken) maar de geschiedenis die beschreven is erbij ziet er heel eerlijk en correct uit. Kent toevallig iemand deze wagen? Want persoonlijk vind ik hem wel de moeite. 😀 ( Ik vraag jullie dit alles omdat mijn hart mijn hoofd op dit moment een beetje aan het beïnvloeden is. 😳 )

15 reacties aan het bekijken - 1,126 tot 1,140 (van in totaal 1,162)
    • Wes alle :respekt: voor je keuze een 968 . :applaus:
      Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak en zijn er nog mensen die gaan voor een 968 !

        het wordt inderdaad vaak onderschat hoe veel geld het kan kosten om een dergelijke wagen helemaal perfect te houden! Ik vond deze wagen zelfs een mooi voorbeeld om te illustreren wat er niet allemaal vervangen dient te worden soms, ik denk dat zelfs sommige mensen verbaasd zullen opgekeken hebben als ze de opsomming van deze 968 gezien zullen hebben… maar dat is nu eenmaal zo bij een wat meer performante wagen, en zeker als die gebruikt wordt zoals het hoort!! Beter zo een wagen kopen, dan eentje van iemand die dergelijke bedragen niet kon of wou neerleggen…

        Kijk maar eens naar veel tweedehands ferrari’s van minder allooi, zoals 348’s, hoe vaak worden die niet allemaal weggedaan aan die typische kilometerstand waarbij een zeer grote revisie met riemen en dergelijke dient gedaan te worden! Allemaal van die derde of vierde eigenaars, die relatief goedkoop kopen, er een tweetal jaartjes zo goedkoop mogelijk mee willen rijden, vaak de revisietijden schromelijk passeren zonder iets aan te doen, en hem dan wegdoen.. en de volgende heeft het spek aan zijn been! Meerdere forumleden hebben mijn laatste 996TT gezien, en de meeste vonden dat die wagen er voor zijn leeftijd/aankoopprijs/kilometerstand heel deftig uitzag, maar nog voor ik er een meter mee gereden had, was ik al 4000 euro bovenop de aankoopprijs kwijt om alles te doen wat nodig was om er weer deftig uit te zien… En het is daar niet bij gestopt… 😈

          Ik denk ook dat een goede 968 een mooie “starter” is. Voldoende vermogen, voldoende praktisch, betaalbaar! Want hoe je het ook draait of keert, een P kopen kan iedereen, hem op de baan houden is iets anders. Verbruik, onderhoudskosten, jaarlijkse taks, verzekering,… Het kost allemaal klauwen vol geld en aangezien mijn ezeltje al jaaaaaaren geleden zijn geest gegeven heeft… 🙄 Het is niet voor niks dat ik al maanden aan het zoeken ben welke P voor mij het meest geschikt is. Er moeten keuzes gemaakt worden en sommige dingen opgeofferd. Zoals bij de 968 zou ik voornamelijk die hemelse flat 6 roffel opofferen voor het praktische gebruiksgemak (grote koffer, extra zitjes). Maar ( in mijn beste Frans 🙄 ) c’est la vie. 😉

            Ik blijf de 968 een prima eerste Porsche vinden.
            Heb nu een 996, maar mijn dochter vond dat de 968 meer kriebels gaf 🙂

            Een Boxster voor 11k, veel zal het ook niet zijn.
            Vergeet ook niet dat de 968 één van de zuinigste Porsches is. Had een verbruik tussen de 9 en 11 liter, ook bij sportieve rijstijl.
            In Duitsland eens 280 op de teller gehaald, die dingen blijven gewoon gaan. Olieverbruik quasi nihil.
            Kinderen tot 12 jaar passen achterin.

              [quote=”patrickvb” post=115777][quote=”WES-RS” post=115764]Mijn vader of vriendin zal lachen. 🙄 :lol:[/quote]
              Je gaat toch pa niet op de achterbank plaatsen? 😯
              Is net groot genoeg voor een kleuter. ;)[/quote]

              Die man word al wat ouder dus die krimpt er wel in. 😆

              Het zou zowiezo niet voor lange ritten zijn (pa of vriendin achterin). Meestal naar het volgende dorp rijden naar de winkel of naar mijn zus. Hij heeft zelf al jaren geen wagen meer dus help ik hem zo goed als ik kan. 🙂 Een achterbank is dus toch wel noodzakelijk.

                [quote=”WES-RS” post=115764]Mijn vader of vriendin zal lachen. 🙄 :lol:[/quote]
                Je gaat toch pa niet op de achterbank plaatsen? 😯
                Is net groot genoeg voor een kleuter. 😉

                  Alvast een goede ingesteldheid :respect2:
                  En er is meer in het leven dan Porsche alleen :mrgreen:

                    Ik begon al bijna te denken dat ik helemaal fout bezig was met deze 968 interessant te vinden. 😕 Maar het is zoals je zegt porschky, er zijn inderdaad al heel wat kosten aan de techniek gedaan dus dat doet mij een vertrouwd gevoel krijgen. Iedereen van jullie weet wat Porsches kosten als er stukken zijn en dat is net iets wat ik me wil besparen. Wil ik Porsche rijden? JA! Met heel mijn hart en ziel. Wil ik mij daarvoor ruïneren of in de schulden steken? Absoluut niet! Ik ben maar een simpele bouwvakker, geen kapitalist. 😳 Ik zou de wagen voor 11k mogen hebben. En ik volg de raad (hier zoveel malen omschreven) op: ik heb een voldoende reserve van +5000 voor in het geval dat er iets gruwelijks mis moest gaan. Ik wil gewoon een eerlijke P. Is er optisch een beetje werk aan, maakt mij niet uit. Ik wil eerst en vooral “leren rijden”. Een Corsa met 75 diesel PKtjes of een P met 240+ paardjes op de achterwielen is een groot verschil! 😯 Het is zowiezo de bedoeling om de Porsche die ik koop voor een hele tijd bij mij te houden, dus die spuitbeurt (of spotrepair zoals remmel zei) komt dan nog wel ooit. Eerst zorgen dat ik een goede, betrouwbare Porsche vind. En deze 968 denk ik wel dat daaronder hoort.

                      ik denk dat misschien toch net iets te weinig belang gehecht wordt in deze ‘discussie’ aan de kosten die reeds gedaan zijn! 968’s beginnen nu eenmaal hogere kilometerstanden te hebben als ze echt gebruikt zijn, doch de meesten kunnen geen dergelijke servicehistoriek voorleggen. Ik denk dat dit een deftig aanbod is voor iemand die voor een heel deftig bedrag kennis wil maken met Porsche, zonder zich de komende maanden meteen te ruïneren

                        Mijn vader of vriendin zal lachen. 🙄 😆

                          [quote=”WES-RS” post=115729]het gebrek aan een achterbank [/quote]
                          ….maar de Boxster heeft wel 2 kofferruimtes! :applaus:

                            @Remmel: Kijk, zulke informatie hoor ik dus graag. :mrgreen:


                            @bladerunner
                            : Zoals ik dus al zei, ik vind Boxsters zeker de moeite, maar het is het gebrek aan een achterbank die mij meer naar een 968 doet denken. Een 944 Turbo was ook nog een optie maar die zitten in dezelfde prijscategorie dan de 968 dus dan is een 968 toch nét weer dat beetje mooier. 😉 En nee dat had je nog niet laten weten. Staat nu mooi te pronken hier op de kast. :drink:

                              Deze staat dichterbij, misschien eens vergelijken.

                              http://www.2dehands.be/autos/autos/porsche/porsche-968-coupe-92-140716983.html?qq=968&pcpl=Postcode&list_cat=porsche&pc_id=&afd=autos%2Fautos%2Fporsche

                              Persoonlijk vind ik het veel geld en ik zou ook opteren voor een Boxter maar je moet je eigen goesting volgen.
                              Succes.

                              BTW, had ik je al laten weten dat jouw houten stuurtje uit mijn Targa komt? 😉 😉

                                Ik zou de lakschade met spotrepair laten fixen en daarna de complete lak laten polijsten.
                                Ben je totaal nog geen € 500,- kwijt en de wagen ziet er weer uit als nieuw. 😀

                                  Het is inderdaad 964 geld dan, maar daar heb je ook geen perfecte 964 voor natuurlijk. Om nog maar te zwijgen over de kosten om een 911 op de baan te houden. Zal ook wel wat duurder zijn in onderhoud, onderdelen,… dan een 968. Zowiezo zou het spuitwerk pas voor achter een jaar zijn ofzo, dat kan wachten. De lak is niet in héél slechte staat, maar mag zeker wel eens opnieuw gedaan worden. Zeker op sommige plekken. Targa dakje zat een scheur in de lak, op de motorkap zat slecht gerepareerde steenslagschade, doffe plekken op spatbord,… Een Boxster is niet echt iets voor mij denk ik. Vind het zeer knappe wagens, maar soms is een achterbank toch wel handig.

                                15 reacties aan het bekijken - 1,126 tot 1,140 (van in totaal 1,162)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.