Mogelijke kandidaat…

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Mogelijke kandidaat…

• Maker
    Discussie
  • Zoals sommige van jullie al wel weten, ben ik nog niet in het bezit van een Porsche. Ik ben wel al maanden en maanden aan het zoeken. Prijs, kwaliteit, daily, mijn persoonlijke wensen,… Jullie kennen de afwegingen allemaal wel die gemaakt zijn om jullie perfecte P te vinden. 😉 Aangezien ik het Belgische aanbod wat krap vond ben ik eens over de grenzen gaan zoeken en toen kwam ik deze tegen in Nederland:

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=35311

Het ziet er een héél knappe 968 uit, wel een beetje spijtig van de vele km’s (die mij eerlijk gezegd een beetje afschrikken) maar de geschiedenis die beschreven is erbij ziet er heel eerlijk en correct uit. Kent toevallig iemand deze wagen? Want persoonlijk vind ik hem wel de moeite. 😀 ( Ik vraag jullie dit alles omdat mijn hart mijn hoofd op dit moment een beetje aan het beïnvloeden is. 😳 )

7 reacties aan het bekijken - 1,156 tot 1,162 (van in totaal 1,162)
    • Als alles goed gaat dan ga ik de 968 morgenvroeg bekijken. Spannend… 😛 Ik ga alleen dus dat is wel wat gevaarlijk aangezien ik niet veel van techniek van wagens ken en dit de eerste P is waar ik naar ga kijken. Maar mijn hart stuurt mij ( nog gevaarlijker, I know… 😐 ) dus mijn lichaam volgt. 🙄

Waarom vreemd? Nokkenassen zijn een bekend punt voor 968’s. Versnellingsbak: mijn huidige wagen zijn versnellingsbak is in 2007 ook gereviseerd en de wagen is van 2001. Om zeep gebracht door vorige eigenaar? Wie weet. Dus een versnellingsbakrevisie voor een wagen van 1992 klinkt mij gewoon “normaal”. Hij staat inderdaad al een tijdje te koop. Ga hem binnenkort bezichtigen, staat eerst nog een beurt en APK gepland volgens de eigenaar.

nokkenassen vervangen, versnellingsbak gereviseerd, transaxle-as nieuw,…
          Hier zijn al een paar 1000€ ingestopt wat ik eigenlijk nogal vreemd vind bij een “normale” kilometerstand van rond de 200.000 voor zo’n wagen.

Hij staat ook al een tijdje te koop, mss een bod doen?

Kijkje gaan nemen is niet zo evident, ritje van 2u enkel. 😉 Foto’s zeggen inderdaad niet alles, maar de foto’s in combinatie met de historie erbij beschreven geven mij wel een goed gevoel. Ik heb contact opgenomen met de verkoper en nu afwachten he. 🙂

Rood of geen rood, verdomd in goede staat op de foto’s te zien en de kilometers…, ja een mens moet soms compromissen sluiten en prioriteiten stellen, maar deze wagen is zeker niet aan zijn laatste kilometers toe zo te zien, of ik moet mij sterk vergissen… Het zijn natuurlijk ook maar foto,s en deze zeggen niet alles.

Kijkje gaan nemen zou ik zeggen!

Ik weet het. Dat rood! 8)

Ik wou hem als daily gebruiken maar ergens stallen (“ergens” omdat ikzelf geen garage heb en dus een plek moet gaan zoeken) tijdens de wintermaanden. Het is dus niet de bedoeling om hem sneeuw te laten zien, enkel zomerse buien. 😉

Wat mij betreft een mooie wagen, zeker in dat rood. En ja, die kilometerstand … de prijs is er natuurlijk ook wel naar. Nu is 212k niet onoverkomelijk. Maar wou je hem als daily gaan gebruiken of weekendwagen?

7 reacties aan het bekijken - 1,156 tot 1,162 (van in totaal 1,162)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.