mogelijke velg/band combinaties 996 small body

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 mogelijke velg/band combinaties 996 small body

• Maker
    Discussie

• Sacha
    Deelnemer

mijn excuses als hier al veel topics over zijn, maar ik vond het even niet terug.

wat aftermarket velgen betreft in 19″, kent iemand de boven- en onderlimieten dat je kan gaan met een 1ste serie 996 small body?

Dus voor zowel voor- als achteraan ivm de minimale en maximale ET waarde, alsook bandenmaat.

Er staan zoveel verschillende maten die allen voor 996 “zouden” passen, maar ik heb m’n twijfels. Te breed en ze raken de kas en te small en je hebt een rotbaanligging. Vaak zeggen ze dat 10-11″ achteraan gaat, maar m.i. is dat alleen voor de C4s/turbo, niet?

Alle tips welkom!

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
      • [quote=”VintageSpeed” post=155669]ok perfect!

bedankt voor het antwoord, ik vroeg me af of de lagere et’s (42-46) ook gaan zonder aan te lopen, en blijkbaar wel :hail:

weinig aftermarket velgen te vinden met et’s hoger dan 50…

PS inderdaad dikke 996, mijne heeft dezelfde kleur dus dat geeft al een goed beeld van hoe zoiets eruit kan zien :mrgreen: geen foto met de 19ers?[/quote]

Hier een smalle met 19’ers. De foto met hardtop is met 295 Michelin Supersport’s. Direct afgesmeten. Te breed, te Johnny. Nu achteraan 275 wat perfect is.

ik vond op het interweb nog een handige site om de afwijking te berekenen tussen verschillende velgmaten.
          een velg heeft andere ET en/of velgbreedte en hoeveel komt die dan meer naar binnen of steekt breder buiten.

http://www.1010tires.com/Tools/Wheel-Offset-Calculator

ok perfect!

bedankt voor het antwoord, ik vroeg me af of de lagere et’s (42-46) ook gaan zonder aan te lopen, en blijkbaar wel :hail:

weinig aftermarket velgen te vinden met et’s hoger dan 50…

PS inderdaad dikke 996, mijne heeft dezelfde kleur dus dat geeft al een goed beeld van hoe zoiets eruit kan zien :mrgreen: geen foto met de 19ers?

[quote=”S2″ post=155325]Ben een beetje leek op aftermarket velgen gebied … zijn dit BBS velgen?

Vind ze namelijk heel knap![/quote]

:puke: Zijn replica’s van BBS Lemans van het merk LENSO type H 222 :mrgreen:

S2

Ben een beetje leek op aftermarket velgen gebied … zijn dit BBS velgen?

Vind ze namelijk heel knap!

Moddervet! :first:

P1010036_2014-01-12.JPG
                    :music: Beste vintagespeed,

Op mijn 996 c2 (mk1) lag origineel 205/50/17 – 7jx17 et 55 – vooraan
                    255/40/17 – 9jx17 et 55 – achteraan.

Momenteel heb ik vooraan : 225/40/18 – 8jx18 et 42
                    achteraan : 285/30/18 – 10jx18 et 47

Dit is aanvaard door de keuring.

Mijn ervaring : 285/30 loop voor mij te hard — op nat wegdek gevaarlijk —.

Mijn achterste banden ga ik weldra veranderen naar 275/35.

Ik wil niet elk putje voelen, alhoewel onze belgische wegen….

Ben onlangs mee gereden met 19 duims velgen en dat is voor mij veel te hard.
                    Dus ergens keuze maken tussen look en comfort.
                    Succes

P1010038_2014-01-12.JPG

In bijlage foto van heden 285/30 achter en 225/40 voor.

Hmm, excel-bestanden invoegen is blijkbaar niet mogelijk 🙁

Deze is ook heel handig 😉

origineel zit onder een 996 carrera 2
                          vooraan 8Jx18 et 50/52 bandenmaat 225 40 18
                          achter 10Jx18 et 65 bandenmaat 265 35 18 of 285 30 18

als je 19inch velgen neemt met dezefde breedte en ET zit je safe;
                          zoals hier al gezegd de bandbreedte en hoogte nemen zodat de wielomtrek dezelfde blijft
                          dit uitrekenen kan je hier gemakkelijk zelf

Als ik je een tip mag geven

schrijf uw standaard maten op
                            en reken dan zelf uit,zo kom je nooit bedrogen uit

inzake hoe een band een op velg staat kan je deze site gebruiken
                            http://tyrestretch.com/

Je krijgt alle mogelijke combinaties te zien MET foto,zoals mijn voorganger reeds zegt,elk merk en type zal zich anders rond de velg zetten ook al is de maat hetzelfde

Indien ik u van dienst kan zijn met berekeningen wil ik altijd helpen :first:

Alles valt of staat met de ET-waarde van je velgen. Er rijden smalle 996’s rond zonder problemen met 295’s. De mijne stond origineel op 285-18 duimers. Nu met de zomer 19’en heb ik achteraan een 275 “moeten” leggen. Had reeds 295 besteld en laten monteren, maar was echt geen zicht. Net een dragster. Optisch staat de huidige 275 even breed als een 285 of soms 295. Er bestaat een goede tool maar heb geen link. Je kan er elke combi intikken en het resultaat aflezen. Staat echter wel ergens op dit forum. Een bijkomend detail: de ene band zal zich anders rond een velg leggen dan een andere.

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.