Momo stuur in 964 ’92 met airbag

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Momo stuur in 964 ’92 met airbag

• Maker
    Discussie
  • Hallo , Ik heb een momo gt2 racestuur met airbag overbrugging gekocht bij FVD.
    Stuur plaatsen en claxon aansluiten geen probleem , maar heeft iemand ervaring hoe ik de airbag test overbrug . Waar en hoe ik de bijgeleverde diode moet plaatsen ?

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • OK, bedankt voor je reactie.

0

Voorlopig zo geplaatst .Geen tijd meer gehad om het eens goed te bekijken.

0

@porschepainter, is het uiteindelijk gelukt?

Ik hoor graag nog even je bevindingen, tips en of trucs?!

Ik moet einde vd maand ( ben nu op vakantie) een collega 964 rijder z’n Momo stuur plaatsen en ook de airbag afkoppelen en een weerstand plaatsen.

0

je kan eens proberen doormeten met ohmmeter of multitester of de 2 pinnetjes nu kortsluiten, zoja dan ziet de computer dat als een fout en brandt airbaglamp

0

fotos
              zeeporsche015.jpg

zeeporsche016.jpg

0

Ja , dat zou kunnen . Als je de fiche openmaakt zit er een soort veermechanisme in dat waarschijnlijk contact maakt als de stekker uitgetrokken is . Dus fiche verwijderen en de weerstand tss de 2 kabels aansluiten of is er een andere oplossing zonder de fiche te moeten verwijderen ? Zal anders proberen om foto te plaatsen .
                Alvast bedankt

0

en zodra er een fout is geweest is het mogelijk dat de computer eerst weer moet gewist worden van foutcodes voordat het lampje weer uitgaat

0

je kan een airbag overbruggen of faken met een gezekerde weerstand van ongeveer 3 ohm, ik veronderstel dat dat die diode is die je bedoelt die ze erbij leveren … die moet dus in de plaats van de airbag komen. Maar om gepruts aan airbagsysteem te voorkomen zit in de stekker van de airbag meestal een veiligheid die de 2 pinnetjes gaat kortsluiten zodra je de airbag loskoppelt waardoor de computer een foutmelding gaat geven … weet niet of dit het geval is bij de 964 maar dat is zowat het principe uitgelegd

0
                  8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.