Momo stuur in 964 ’92 met airbag

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Momo stuur in 964 ’92 met airbag

• Maker
    Discussie
  • Hallo , Ik heb een momo gt2 racestuur met airbag overbrugging gekocht bij FVD.
    Stuur plaatsen en claxon aansluiten geen probleem , maar heeft iemand ervaring hoe ik de airbag test overbrug . Waar en hoe ik de bijgeleverde diode moet plaatsen ?

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • OK, bedankt voor je reactie.

Voorlopig zo geplaatst .Geen tijd meer gehad om het eens goed te bekijken.

@porschepainter, is het uiteindelijk gelukt?

Ik hoor graag nog even je bevindingen, tips en of trucs?!

Ik moet einde vd maand ( ben nu op vakantie) een collega 964 rijder z’n Momo stuur plaatsen en ook de airbag afkoppelen en een weerstand plaatsen.

je kan eens proberen doormeten met ohmmeter of multitester of de 2 pinnetjes nu kortsluiten, zoja dan ziet de computer dat als een fout en brandt airbaglamp

fotos
              zeeporsche015.jpg

zeeporsche016.jpg

Ja , dat zou kunnen . Als je de fiche openmaakt zit er een soort veermechanisme in dat waarschijnlijk contact maakt als de stekker uitgetrokken is . Dus fiche verwijderen en de weerstand tss de 2 kabels aansluiten of is er een andere oplossing zonder de fiche te moeten verwijderen ? Zal anders proberen om foto te plaatsen .
                Alvast bedankt

en zodra er een fout is geweest is het mogelijk dat de computer eerst weer moet gewist worden van foutcodes voordat het lampje weer uitgaat

je kan een airbag overbruggen of faken met een gezekerde weerstand van ongeveer 3 ohm, ik veronderstel dat dat die diode is die je bedoelt die ze erbij leveren … die moet dus in de plaats van de airbag komen. Maar om gepruts aan airbagsysteem te voorkomen zit in de stekker van de airbag meestal een veiligheid die de 2 pinnetjes gaat kortsluiten zodra je de airbag loskoppelt waardoor de computer een foutmelding gaat geven … weet niet of dit het geval is bij de 964 maar dat is zowat het principe uitgelegd

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.