Montage sportuitlaat gemballa

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Montage sportuitlaat gemballa

  • Maker
    Discussie
  • Dus het is zover. De installatie van de uitlaat op de boxster.
    Omdat ik wil weten hoe alles in mekaar zit ga ik de installatie samen met een technieker hier in de garage doen. Dus leerproject 😀

    De aankomst in de garage
    installatieuitlaat001.jpg

    de doosjes
    installatieuitlaat003.jpg

    Dan alle vijzen inspuiten (in de hoop dat ze niet breken, héél veel roest)

    installatieuitlaat006.jpg

    installatieuitlaat005.jpg

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 46)
    • dat is wel jammer, spijtig dat de wederhelft niet mee wilt 🙁 , had het geluid wel graag eens gehoord 😆

        Binnenkort dus een updat hoe je alles dus terug demonteerd 🙁
        Zondag ritje gedaan, daarna nog eens en tja. Het mocht sportief zijn maar ze vind het toch net iets te sportief. Aangezien we beide met de boxster gaan rijden gaat de orginele er terug onder.

        Dus bij deze als iemand interesse heeft in de set, collecteur en uitlaat, mag weg.

          Ik wilde dat de keuringen hier ook zo goedgezind waren als die van jullie .
          En idd remmen “verbeteren” is ook verboden . Geperforeerde schijven zetten , grotere schijven en/of klauwen , stahlflexleidingen ….. vergeet het maar allemaal .
          Niet toegelaten tot het verkeer (wettelijk gezien)
          En een schroefverlaging mag , maar de verstelschroef moet geborgd zijn .
          Duidelijk dus dat ze in Limburg de wetten weer iets beter navolgen dan in de rest van het land .
          Ook dagelijks op de radio te horen als ze weer vallende sterren melden . 👿

          PB

            Haal uwe iPhone boven en leg dat geluid even vast voor ons. *Hint*

              super mooi geluid! vanaf 3000rpm geeft ie een cup race geluid. Vooral in de bebouwde kom is het :relaxman: Nu maar hopen dat de wederhelft even :relaxman: is als ik…. Anders… 🙁

              Enige nadeel is dat mijn check engine lamp is gaan branden….bij montage waarschijnlijk één van de lambdasondes wat teveel geraakt. De eerste keer met het starten fitte de uitlaat wat aan de achterste pot. Maar zal het niet zijn. Nieuwe collecteur geeft wat gassen af in het begin, verstoord de waarden van de sondes en lap. Dus effe laten resetten.

                velgen staan er mooi bij , juist als die van mij , ben benieuwd naar geluid ,zal wachten worden tot RLC in alden biesen ??? :music: :music: :music:

                  boxster002.jpg

                  boxster004.jpg

                  boxster003.jpg

                  boxster001.jpg

                    Voor: Orgineel 17″

                    installatieuitlaat002.jpg

                    Na: orginele 18″ (jaja, voor de boxster met de goeie et’s) en een orginele spacer van 15mm

                    boxster_2012-03-10.jpg

                    PB

                      Ik hou mijn oren en ogen morgen open rond den 5’en. :mrgreen:

                        vandaag nog wat uitlaatpasta ertegen en geen lekken meer 😀
                        Morgen de nodige beugels etc weer monteren en na het werk (very many thanks Sven) kan ik omstreeks 17u de wegen van st niklaas tot antwerpen gaan onveilig maken :driver:

                        Heb het geluid al gehoord en is kernig en scherp maar mooi. Een beetje cup racy geluid tov stofzuiger ervoor.

                          Of hoe het ook kan… :first:

                          Anoniem

                            Keuring Brugge:
                            ‘Oei mijnheer laag hé, zal op de brug niet kunnen denk ik…zullen best de kant van de trucks nemen zeker?’
                            groen…

                            PB

                              [quote=”Mushroom” post=92632]Is dat balkje maar 9cm? Ik dacht dat de minimum grondspeling 11cm was.[/quote]

                              11cm is idd de minimum rijhoogte, maar er is een tolerantie van 2cm. :mrgreen:
                              En dan nog is die hoogte relatief, omdat alle vervormbare delen, (Bumpers, skirts)
                              wél lager mogen zijn.

                              PB

                                [quote=”zimmermann” post=92627]regelbare vering is niet toegestaan , geen enkele keuring , en als moeten remmen aangepast zijn en dergelijke met attest erkende garage !!! ruzie ruzie ruzie[/quote]

                                Dus mijn goedgekeurde regelbare schroefkit is niet toegestaan? Cool ! :relaxman:

                                Verplicht montageattest en validatieverslag en bijkomende wielgeometrie keuring,
                                was allemaal just for fun? Fijn dat een expert me dit hier duidelijk komt maken.

                                En remmen aanpassen? vertel !! Ik ben 1 en al oor!!

                                  Is dat balkje maar 9cm? Ik dacht dat de minimum grondspeling 11cm was.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 46)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.