Montage sportuitlaat gemballa

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Montage sportuitlaat gemballa

• Maker
    Discussie
  • Dus het is zover. De installatie van de uitlaat op de boxster.
    Omdat ik wil weten hoe alles in mekaar zit ga ik de installatie samen met een technieker hier in de garage doen. Dus leerproject 😀

De aankomst in de garage
    installatieuitlaat001.jpg

de doosjes
    installatieuitlaat003.jpg

Dan alle vijzen inspuiten (in de hoop dat ze niet breken, héél veel roest)

installatieuitlaat006.jpg

installatieuitlaat005.jpg

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 46)
    • regelbare vering is niet toegestaan , geen enkele keuring , en als moeten remmen aangepast zijn en dergelijke met attest erkende garage !!! ruzie ruzie ruzie

PB

Antwerpen Noorderlaan/ijzerlaan is mijn vaste plek hiervoor.
        Ik heb er werkelijk nog NOOIT een opmerking gekregen.

De eerste maal dat ik over het balkje van 9cm hoogte moest rijden,
        en dit compleet omver reed, heeft de stationschef de wagen uit zijn vering staan trekken.

Waarop het lichtste ventje dat daar toen werkte, er met de A6 over moest rijden :mrgreen:

Groen kaart, een fijn weekend en een bedankt en tot ziens, der bovenop gekregen. :respect2:

Waar ga je dan , dan ga ik daar ook heen met de Daily’s .
          Want hier kan je dat dus echt wel vergeten . Zeker in Alken en Eksel 👿 .

PB

Borging is “gewenst” niet verplicht, het levert je enkel een vermelding
            op je groene kaart. En zelfs dat is hen teveel moeite om het erop te zetten. :drink:

Vorige keuring heb ik hen zelfs moeten vragen, om de verlaging
            alsnog op mijn schouwingsbewijs te plaatsen, niemand had het gezien daar
            dat er een schroefkit onder stak, om je een idee te geven,
            de veren van de kit zijn knalgroen en de rest is goudkleurig…

En dat de schroeven moeten geborgd worden dmv afbreekbare schroef of lassen 👿
              Je mag nooit aan iets van een ophanging lassen , maar bij een schroefverlaging dwingen ze je van te lassen als er geen borgschroeven voorhanden zijn .
              Dan heb je dus weer een vaste verlaging

Ah zo, wist ik niet.

PB

Ik rij al jaren met schroefkits, dit is toegelaten, mits het naleven van enkele regels,
                  zoals een minium grondspeling, en je moet na plaatsing ervan een keuring na ongeval doorlopen. (Geometrie test)

Regelbaar in hoogte ? Is dat toegelaten op de keuring ? Ik dacht altijd van niet.

De bilstein kunnen overkopen van iemand die ze onder een boxster had. Heeft er amper een paar maand met gereden en dankzij een erfenis de stap naar een turbo gezet. Geluk dat ie de bilstein dan terug gewisseld had voor de orginele ophanging.
                      Blijkt wel na wat online onderzoek dat de bilstein toch wel de betere (lees duurdere) keuze is. Ze is regelbaar in hoogte en hardheid..
                      Ik had eerst een veringset gekocht maar ga toch ineens voor de volledige setup.

Of de collector iets doet? Tja, theoretisch wel natuurlijk, geeft meer flow onderin en boven. Het middengebied zal ongeveer hetzelfde blijven. Daardoor zal ie iets beter op de gas hangen. Ook de achterste pot geeft daarin iets maar moeten zeker niet overdrijven. Alles in combi met een luchtfilter zal er waarschijnlijk voor zorgen dat je een paar pk’s zal winnen. Die paardjes schreeuwen het uit en voor het geluid is het eigenlijk te doen 😆

@mark986 : heb je de bilstein nieuw gekocht ? wil de 996 ook wat laten zakken 😀

dit wil ik ook wel weten, wil in de toekomst namelijk ook een andere uitlaat of sportcollectoren, voor dat iets meer geluid 😀

[quote=”KDC” post=92380]Ben ook aan het overwegen om sportcollectoren te plaatsen, maar vraag mij af of dit veel effect zal hebben zolang de cats origineel zijn. En ook, kan dit problemen opleveren bij onze “dierbare vrienden” van de autokeuring.. :?:[/quote]

Ben ook aan het overwegen om sportcollectoren te plaatsen, maar vraag mij af of dit veel effect zal hebben zolang de cats origineel zijn. En ook, kan dit problemen opleveren bij onze “dierbare vrienden” van de autokeuring.. ❓

De oplossing gevonden
                              installatieuitlaat010.jpg

Dit is de beugel waar de uitlaat bovenaan aan vastzit met 2 bouten.
                              Doordat dit tever naar achter hangt hebben we teveel opening.
                              Eerst kan je deze demonteren (3bouten) en komt de volledige beugel eraf.

installatieuitlaat029.jpg
                              zonder beugel

installatieuitlaat030.jpg
                              Dit moet dus weg, eigenlijk een “spacer” voor de uitlaat. 2 moeren aan de achterkant en de houder komt eraf. Dan is het nodig om langere bouten te gaan gebruiken dan de orginele. Deze verwijderen door het metaal wat te verbuigen en de bout komt eruit.

hier zie je de spacer
                              installatieuitlaat031.jpg

Doordat de spacer nogal dik is valt de uitlaat nu iets teveel naar binnen. Dit is op te lossen door rondellen te gebruiken (vandaar de langere bouten)
                              installatieuitlaat032.jpg

hopelijk is mijn DIY hulpzaam voor iemand?

paashaas komt ook aan huis :relaxman:

bilstein001.jpg

bilstein002.jpg

bilstein003.jpg

De Bilstein B16 PSS9

Dat is het juist. Past net niet… ik zit met een kleine cm dat ik tekort kom op de aansluiting.
                                  Dus zal waarschijnlijk de verbindingsbogen tussen kat en pot moeten aanpassen.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 46)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.