Montage sportuitlaat gemballa

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Montage sportuitlaat gemballa

• Maker
    Discussie
  • Dus het is zover. De installatie van de uitlaat op de boxster.
    Omdat ik wil weten hoe alles in mekaar zit ga ik de installatie samen met een technieker hier in de garage doen. Dus leerproject 😀

De aankomst in de garage
    installatieuitlaat001.jpg

de doosjes
    installatieuitlaat003.jpg

Dan alle vijzen inspuiten (in de hoop dat ze niet breken, héél veel roest)

installatieuitlaat006.jpg

installatieuitlaat005.jpg

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 46)
    • Als dat alles is zou ik het gewoon zo laten.
      Is toch niet erg als ze ietsje uitsteken

Anoniem

Zal wel dom zijn maar als ik het goed begrepen heb past alles alleen komen de tips 1 cm te ver uit de bumper…die een beetje afzagen misschien?

Zondag nog effe naar duitsland om een goeiedag te zeggen tegen de paashaas…. 😉
          Kijk wat ie had liggen ipv een paasei

classicvelgen005.jpg

classicvelgen004.jpg

classicvelgen003.jpg

classicvelgen001.jpg

hier komt de pijp dus een dikke cm uit de achterbumper.

installatiesportuitlaat014.jpg

installatiesportuitlaat012.jpg

installatiesportuitlaat013.jpg

het echte probleem is dat wanneer ik de collecteur met de kat aansluit, ik de knalpot niet meer in de boogjes krijg….wat te doen ❓

Dacht eerst van de orginele montagebeugel te verwijderen maar dan komt ie weer te dicht tegen het dif. pfff… mss de aansluitbogen laten maken op maat???? Iemand die kan helpen? Plaat vrijdag aangevraagd en nu begint het toch hééél hard te kriebelen.

Er is nog een probleempje opgedoken….
              Zal een beugel moeten maken of de orginele aanpassen…. De uitlaat komt iets te ver naar buiten blijkbaar zodanig ik de aansluitingsbochten niet over de uitlaat krijg.
              Iemand hier ervaring mee? ❓

idd, boren, boren en nog es boren…. eindelijk erdoor
                Maandag de bevestiging van de katalysator namaken voor de gemballa uitlaat. Moet iets langer zijn dan het orginele omdat de knalpot kleiner is. Dus meer afstand tussen de twee.

Al even aan het passen 😀

installatieuitlaat023.jpg

installatieuitlaat024.jpg

Anoniem

Is nog aan’t boren denk ik :happy:

en mateke , hoe ist met den uitlaat ??? :sleep:

vandaag door de eerste kat zijn aansluitingsgaten geboord….pffff harde bouten. morgen en overmorgen tussendoor de andere drie. Dan montage van de kat. Ondertussen is de paashaas al es goeiendag komen zeggen…. :relaxman:

Kat-inserts (100 of 200 cell) bestaan die ook niet voor de Boxster ? Is in elk geval wel redelijk betaalbaar. Let er wel op dat je er “grundliche” neemt, geen Fu Yong-Hai dus…. 😉

PB

Gieuwsnierig naar het geluid ! :mrgreen:

k’hoop het. We dachten eerst enkel de achterste pot te vervangen maar uiteindelijk maar de pot en collecteur. De Kats heb ik nog niet “betaalbaar” gevonden. Een 1000euro voor een sportkat vind ik zo net iets te….

ben benieuwd de klank hiervan ? zal super zijn !! :music: :music: :music: :music:

Morgen gaan we de afgebroken bouten uitboren. Dan een draadstang plooien ter vervanging van de beugels op de orginele uitlaat. Dit voor de ondersteuning tussen achterste pot en kats.

installatieuitlaat016.jpg

Het nieuwe speelgoed!
                                  installatieuitlaat018.jpg

installatieuitlaat017.jpg
                                  Dan even proper maken alvorens te installeren.

installatieuitlaat019.jpg

installatieuitlaat020.jpg

Hier zie je airco leiding tegen de collector komen omdat die iets anders loopt dan de orginele

installatieuitlaat021.jpg

Oplossing, de leiding vastmaken, eerst gaan we er nog een stukje binnenband rond zetten. Anders hebben we kans dat deze na verloop van tijd zou doorschuren.

installatieuitlaat022.jpg

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 46)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.