Home › Forum › Porsche Talk › mooi weekendje.. (zeggen ze)
- Dit onderwerp bevat 42 reacties, 17 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 8 maanden geleden door Mushroom.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
“Get a Moshammer kit, they said”
“It will look good, they said”
:first:
Die wagen is van Heinz de zaakvoerder van auto tune Heinz uit Aalst zeeeeeer mooie kleur en 700pk aan boord. :up: :up:
Is een kit van Moshammer persoonlijk vind ik er niks mis mee, en wat een geluid komt er uit die wagen :music: :music:Gisteren een namiddagje Zolder gedaan, enkele bekende van hier zien rondwandelen/ rijden. (denk Zuff, Rollie….)
knappe prestatie :up: van Jokkevlo net achter de Mext P van de gebroeders Wauters.
De beruchte GT4S stond er ook.
Op het eerste zicht een mooie 991 Turbo S zien staan, tot ik de achterkant zag, :bounce: :bounce:Rover 3500 vandenplas…zo heeft mijne nonkel ook nog een gehad, ik vond dat indertijd een knappe wagen …ruim , comfort en snel herriner ik me…maar was wel probleem met vervanging van stukken weet ik nog waardoor nonkeltje sneller grijs werd…ik heb er wel allang geen meer gezien. Ik blijf wel bij mijn vorige standpunt …de Wim is nen durver !!
tja Wim, mij maak je wat dat Ferrari verhaal betreft alles wijs want ik ken er helemaal niks van, maar hij sprak bij een 358 (dacht ik) spider model over een ketting, en kosten van 3 tot 6000 Euros voor een onderhoudje, daar schrok ik wel effe van… 😯
Maar goed, ik vond die spyder wat er stond een echt mooi exemplaar, daar zou ik mijn P wel voor kunnen inruilen hoor… :up: :engeltje:Nu, in alle geval, we hebben een mooi en leuk weekendje achter de rug, en weer een bakje leeggereden in het zonnetje… :driver:
Oké, dus dezelfde verhalen als die je van iedereen hoort, net als van andere merken rijders over Porsche.
Maar als ik dan van vrienden hoor die hun Macan van een groot nazicht terug kregen van een OPC en daar ook ruim € 3500,00 mochten aftikken vind ik dit toch ook serieus geld.
Dan heeft een Ferrari geen kettingen maar riemen, dus als hij dit al niet weet ga ik over de rest ook twijfelen.
Distributieriem wisselen is elke 50K oF 3 jaar en zit rond de € 1800.00
Groot onderhoud kost gemiddeld € 1200,00 tot 2300,00 en een jaarbeurt rond de € 900,00 tot 1200,00Dat er geen duplicaat onderdelen te vinden zijn is ook onzin, want is geen enkel probleem en zeker niet als je binnen Italiaanse concept blijft (nu airco pomp gevonden voor 475 eurootjes) maar is het zelfde als bij Porsche, shoppen doet wonderen.
Rij/weg gedrag is ook goed te noemen, en kun je ook met cruisen net als Porsche.
En zo zijn er nog wel enkele voordelen die ik ten opzichte van Porsche kan opnoemen, en heb ik ook al gedaan in een ander draadje.Maar is precies hetzelfde als bij Porsche, bij de eerste had ik ook angst zoals zovelen hier op het forum voor de kosten van Porsche, maar met met een goed (lucht gekoeld) exemplaar valt dat wel mee.
Zo heb ik dat nu dus ook met een Ferrari gedaan, en zie het wel waar het schip eventueel strand op kosten, maar begin er zeer goede hoop op te krijgen dat meeste verhalen ook indianen verhalen zijn.
En er zijn hier nog Ferrari rijders op het forum, dus kunnen het wel of niet eens zijn met mij, maar horen we dan wel als ik het mis heb.En verder moet ik toch een geluksvogel zijn, want heb altijd een voorkeur gehad voor modellen/merken die slecht tot zeer slecht aangeschreven stonden qua kosten, zoals Rover 3500 van den Plas/Vitesse, Jeep Cherokee V8 LTD, Afa’s, Range Rover V8 SS, Porsche en nu Ferrari.
En ben daar altijd zonder kleerscheuren uit gekomen. 😉het ging om het vergelijk Porsche vs Ferrari in onderhoud voornamelijk, dat bij een Ferrari de kostprijs voor onderhoud niet te vergelijken was met een Porsche, dit ligt veel hoger dan een Porsche…
bijvoorbeeld dat de motor er uit moest om de ketting te vervangen, dat de onderdelen niet in “duplicaat” te vinden waren gemaakt door een ander bedrijf omdat er te weinig van gemaakt zouden zijn, en dat deze onderdelen van Ferrari alleen origineel bij Ferrari te vinden zijn.., aan de hoofdprijs natuurlijk..
Hij wist mij ook te vertellen dat een Porsche aangenamer zou rijden, maar daar kan ik natuurlijk niet over meepraten daar ik er nooit mee gereden heb… :driver:[quote=”wing” post=257909]eigenaar de tijd nam om bij de verschillende wagens (vooral Ferrari) wat uitleg te geven betreft model, type, kostprijzen en onderhoudskosten, is toch een verhaal appart tegenover een Porsche…. :shock:[/quote]
In wat voor opzicht 💡 💡
Dus graag wat meer info, want heb nu zelf ook een Ferrari, en kan daar inderdaad nu ook een beetje over meepraten. 😳allee…., van de namiddag eens naa CarCave gereden, had er eerlijk gezegd iets meer van verwacht, maar er stonden wel enkele zéééér mooie en exclusieve wagens tussen :driver:
Was ook aangenaam verrast dat, ik denk de eigenaar de tijd nam om bij de verschillende wagens (vooral Ferrari) wat uitleg te geven betreft model, type, kostprijzen en onderhoudskosten, is toch een verhaal appart tegenover een Porsche…. 😯Na de CarCave eens doorgereden naar OPC Paal, aja moest mijn vrouwke uiteindelijk ook eens met een Porsche garage laten kennismaken… :coolness:
Ze was wel aangenaam verrast wat er binnen stond en haar aandacht ging uit naar een Macan, eens laten samenstellen en tellen maar denk niet dat ik de 911 hiervoor inruil, trouwens de VAA was eerlijk gezegd ook wat aan de hoge kant, maar als je ‘m zo samen kan stellen op de computer bij die mannen dan krijg je wel een resultaat wat je wel even aan het denken zet, ze kunnen ‘m echt mooi samenstellen met al die opties.. :up:[quote=”bccars” post=257860][/quote]
@ BC cars; je moet er wel bij vermelden , het was tijdens de 24H van, Zolder ,waarschijnlijk s’nachts : ik kom al meer dan 20 jaar naar Zolder en zie steeds mooie dure sportwagens geparkeerd. Die krassen op je Cayenne was eerder een toevalstreffer van vandalisme en tenslotte heeft je verzekeringsmaatschappij de schade vergoed.
Jouw beperkte vermelding doet de andere forumleden twijfelen om in hun mooie Porsche naar Zolder circuit te rijden . Paniek zaaien is voor niets nodig.Een durver ben ik niet hoor, ga gevaar enzo liever ook uit de weg.
Maar met zulke dingen ben ik altijd nonchalant omgegaan, nu nog en heeft blijkbaar altijd goed gewerkt.. 😀
Is wel zo lekker in het kopje boven, anders maar zwaar in het hoofd van prakiseren. 😉Wow de Wim is nen durver !! Dat openlaten staan leer je wel af als je gemerkt heb dat jaloerse zeikerds hun brandende peukjes in je decor gooiden …Brand gaatjes in de dekor is duuuuur !!!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.