Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Boxster › Morgen autootjes kijken
- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 6 maanden geleden door
Wim.
-
MakerDiscussie
-
29 juli 2016 om 17:15
Wat zeggen de ogen van de kenners over de foto’s deze wagens. Morgen bekijken en testritje maken.
http://www.kapaza.be/nl/porsche/porsche-boxster-2-9i-256pk-facelift-perfecte-staat-109291226.htm
En ook deze ga ik bezien.
-
MakerDiscussie
-
Hahahaha, ons op verkeerde been zette hè :what: 😉
Maar mooie keuze gemaakt. :up: :up:
Ga je veel plezier in beleven. :coolness:Madam boxster heeft gekozen voor…. deTriumph spitfire.
De 2.9 was inderdaad dé teleurstelling. Te weinig power te weinig thrill.
De 3.2 S heeft voldoende pit, ziet er imo. beter uit dan de 2.9 en was best ok maar… En dat laatste woord zegt alles, ik kan het niet thuis brengen die maar, maar er is een maar. Een vader van een leerling van me heeft een beperkte collectie en die heeft het ooit is het beste verwoord. “Een wagen praat tegen je, doet ie dat niet dan is het m niet”. Was het het gereden exemplaar dat optisch wel redelijk in orde was maar toch wat afgeragd leek te zijn, ik weet het niet. Ja hij is snel, ja het is een Porsche, maar…
De Triumph dan. Aangezien de 3.2 en de plek van de Triumph slechts 24 km van elkaar lagen was het mijn mening dat we toch is moesten gaan kijken.TOTMBO ging mee, tegen haar zin en onder lichte dwang want ze had haar zinnen gezet op een Boxster maar om gezaag van mijnentwege te voorkomen…
Ik was hem donderdag tegen gekomen op ‘t net en vond dat hij er verdomd goed uitzag en dat blijkt IRL. ook zoet zijn. Mooie resto met als extraatjes een sportuitlaat en 2 K&N filters. Vanaf het moment dat we naast de wagen stonden voel ik al nattigheid. TOTMBO heeft die blik in haar ogen die geluk uitstralen maar tegelijk zeggen “stel me niet teleur of ge kunt 3 weken op ‘t matteke slapen” Die kennen we allemaal wel.
Na even komt de verkoper en vraagt of we even in de auto plaats willen nemen, uiteraard willen we dat. En binnen die ene magische seconde gebeurt het bij allebei. Een grijns van oor tot oor. Dé essentie bij het kopen van een funcar. De twijfelend vragende blik die mij aankijkt vanuit de passagiersstoel (Ik denk dat jij een boxster wil maar ik wil deze 😀 ). Die blik is de armwringer de handtekeningendwinger. Maar die blik ligt niet, die blik heeft gelijk, bijna gelijk, doe mij ook deze maar.
De wagen heeft gesproken.P.S: In het zevenhoekje zal ik wat foto’s zetten.
Dan is het in ieder geval de Triumph niet geworden, want was je altijd zot van en tekenen onder dwang zegt al genoeg..
Andere 2 zijn kappers of vrouwen auto’s, en aan de looks van de auto’s te zien is het die geworden met de minste PK’s.
Wat vrouwen houden meer van gezien worden dan hard rijden in zo’n auto.Dus de minste die jij wilde, droom niet uitgekomen, en dan nog de zwakste gemotoriseerde Porsche moeten nemen. :think:
ik gok op de triumph
de 2.9 mist wat power tov de verwachtingen maar de 3.2 is dan ook weer niet veel sneller maar lijkt wel omdat je de hogere toeren opzoekt (moet) om het vermogen aan te spreken en zo meer rijplezier krijgt. De 2.9 is eigenlijk ook zo maar het kleine kikje komt gewoon niet en gaat best lineair.De triumph is dus ruimer als verwacht, houd de waarde beter als de andere 2 en geeft ook veel rijplezier en is best vinnig (voelde toch zo aan. (heb die bij beerens classic als bedrijfswagen gehad :happydance: )
das mijn gedacht :engeltje:
de 2.9 had niet genoeg punch in vgl met je V8 en de Spitfire was jouw ding maar die zag TOTMBO niet zitten …
dus ‘t is de S met 280 Pk geworden.
congrats to the misses 😉
Even een Poll organiseren.
1 van de wagens was qua prestaties echt teleurstellend.
1 van de wagens was echt leuk om mee te rijden maar zeker waren we toch niet.
1 wagen hebben we gekocht. Hou er rekening mee dat TOTMBO mee was en net zoals met de aanschaf van de 928 had ik eigenlijk weer niks te zeggen. Met mijn linkerhand achter mijn rug gewrogen heb ik onder zware dwang het verkoopcontract getekend. :coolness:ook mijn eerste cabrio, coole bak, enkel met 1.85m kwam het bovenste gedeelte van het raam in mijn gezichtsveld voor de rest gaas met dat spel en knappe sound. Overdrive is een knopje die je niet gerust kan laten op de versnellingspook 😀
Triumph Spitfire en eerste model. 8)
Was mijn eerste cabrio 35 jaar geleden, en een leuk rijdende auto waar je comfortabeler (ruimer) in zit dan als de meeste denken. 💡
@igor, let wel aan de voorkant bij de lichten van kap of deze niet ingescheurd is, en ze dit snel met wat plamuur gecamoufleerd hebben.
Zwak punt en kan dan breken, dus bij restauratie zal dit normaal aan de binnenkant verstevigd zijn met een extra plaatje.
Vraag ook gelijk of ze de koeling aangepast hebben, want door hoge bumper had dit type wel eens last van te warm worden motor als er echt gewerkt moest worden.
Bij later model hebben ze dit aangepast en wind geleidende schotjes geplaatst met grotere radiator.Ken uiteraard niets van Boxsters en nog minder van Spitfires, maar het zien er alledrie wel mooie exemplaren uit. Mijn idee is dat een Boxster toch net iets meer rijplezier geeft dan de Spitfire. :driver:
Succes met uw bezichtigingen! :applaus:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.