motor

  • Maker
    Discussie
  • Beste,

    Sinds ik verschillende rubrieken info enz…. heb gelezen ivm problemen met de motor van de Porsche 996 en 997. Vind ik niet direct een duidelijke lijn terug om mijn Porsche 997 Carrera 4S 3.8 in te klasseren.
    Bouwjaar 2006 december.
    Net geregistreerd dus ben ik nieuw om eventuele reeds over dit probleem aangekaarte discussies terug te vinden.
    Is het nodig om me daarover ongerust over te maken of hoe kan ik het kloppend hart van mijn Porsche in het oog en oor houden?
    Voor het moment heb ik geen problemen, maar beter voorkomen dan genezen.
    Ik ga mijn olie verversen om de 10000 km. Deze morgen las ik nog dat er zich een bepaalde as in de motor parten kan spelen om de motor out of order te stellen.
    Kan me er iemand daaromtrent over antwoorden?
    De volgende vraag heb ik nog , kan men de motor apart verzekeren tegen motorschade, want dit onderdeel is toch het duurste denk ik van de wagen of ben ik mis?
    Wie kan er me daarin helpen om zorglozer de komende dagen, weken, maanden ,jaren van mijn Porsche te kunnen genieten. Want ik ben zoals eenieder in deze forum een Porsche liefhebber in hart en nieren!!

    De groetjes,

    Door

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • Excuseer, ik zit teveel op fora 😳
      Maar hier kun je ze allemaal terugvinden… :salut:

      https://porscheforum.be/forum/41-porsche-nieuws/86145-acronymen-afkortingen-abbreviations#86145

        Wat bedoel je met AFAIK en MKI? ❓

          Thx, a lot voor de antwoorden.
          Zoals je vermeld t’is een loterij laat staan t’is en blijft mecanique!! :driver:
          Toffe forum ,kmoest al eerder eens op bezoek gekomen zijn.
          Zeker bij den aankoop van de wagen, want het aantal vragen die ik me stelde was enorm.
          Nu na 8 maanden deze wagen te hebben aangekocht zijn er veel van die vragen opgelost.
          Maar met deze forum heb ik een nieuwe troef in handen.
          hier worden er vele details besproken die in de meeste garages als larie en apekool worden geacht!

          prettige avond nog,

          doeiiiiiiii

          Wim

            Was bij de 996 mk2 toch ook al minder.
            Maar je zult wel gelijk hebben, want ik ben een luftie. :mrgreen:

              AFAIK de MKI wel…

              Wim

                997 had toch dat plofprobleem niet meer. 💡

                  Door?
                  ‘t Is een loterij.
                  Echt.

                  Je kan er je druk in maken zoveel je wil maar je ziet “het” totaal niet aankomen. Op een dag ploft hij en is ‘t schluss. ‘t Enige wat je kan doen is je er financieel op voorbereiden (kosten momenteel 7 a 8000 Euro), voor de rest: knallen met die hap :driver:
                  Warm rijden zonder in toeren te gaan, regelmatig olie verversen en de bladeren verwijderen uit de condensors achter de voorbumper is het enige wat je kan doen.
                  Mijn 996 4S had 220.000 km en ik heb uiteindelijk met alles problemen gehad *behalve* met de motor.
                  ‘t Is een loterij…

                  Welkom trouwens! :up:

                  S2

                    Da as waarover je het hebt is de IMS (Intermediate Shaft)bearing failure.

                    Meer info: bvb. HIER

                    Vooral het rustig warm rijden en het onderhoud van de radiators vooraan kunnen veel voorkomen.

                    Maar helemaal zeker zal je nooit zijn.

                    Je kan preventief de bearing gaan vervangen voor meer gemoedsrust, maar daar hangt toch een stevig kostenplaatje aan.

                      Yep rijden geen probleem maar heb jij ervaring of info ivm problemen met zo’n motor ? Of valt dat best mee ? Want die heeft power genoeg!
                      Met welke rijd jij?

                        Komaan…onderhoud volgens de regels v/d kunst en rijden met dat ding. Als er geen problemen zijn, wat is dan het probleem ?

                      10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.