- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 1 maand geleden door .
-
Discussie
-
17 december 2015 om 05:17
Heeft er iemand ervaring met de revisie van een 2.7 ?
Ik ben een 2.7 van 1977 aant reviseren en heb hiervoor een setje nieuwe pistons en cilinders gekocht.
(de oude waren gekrast en buiten toll.)
Nu heb ik veel gelezen over de slechte magnesium blokken en uitgetrokken headstuds.
En nu lijkt het me een groter risico omdat mn compressie (en dus kracht op de headstuds) met die nieuwe cilinders en pistons waarschijnlijk hoog gaat zijn (lees optimaal)
Heb ook vernomen dat mn blok waarvan de nr eindigt op 7R één van de betere zou zijn.
klinkt wel raar : de beste van de slechtste.
Deze (headstuds) heb ik daarom laten zitten in het blok zodat de kans op beschadiging van de schroefdraad het kleinst is.
Nu is mn vraag doe ik er niet beter aan om deze eruit te halen en van die “timeserts” te plaatsen of blijft het een risico.
Ik weet namelijk ook niet of deze nog deftig vastzitten en er mss al een beetje uitgetrokken zijn.
Dit kan ik pas weten wanneer ik ze begin aan te trekken op moment.
Het zou zonde zijn om zoveel tijd ( en geld) in de motor te steken en na 100 km “van jan” te hebben.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.