motor 964 gorgelend geluid

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 motor 964 gorgelend geluid

• Maker
    Discussie
  • Ik heb een 964 C2 met volledig gereviseerde motor.
    Nu heb ik een 5000 km gereden en plots als hij koud heeft maakt hij
    een precies een gorgelend geluid . Als ik de dop voor de olievulling er af doen lijkt het mij dat het de olie in het blok is . Weet iemand misschien wat het zou kunnen zijn? ik zou dit graag ongeveer willen weten voor ik terug naar de garage ga waar ze hem gereviseerd hebben ,zodat hij me niets kan voorliegen. Want ik heb nog een 4 tal maanden garantie.
    Alvast bedankt voor de reacties.

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Origineele filters of MAN filters zijn goed, trouwens bij de 993 TT is het altijd aangeraden om MAN filters te monteren en geen andere.

Ik hoor dat soms ook bij mijn 964, volgens mij normaal hoor

Alvast bedankt voor de reacties. Nu ben ik toch al een beetje gerustgesteld. Ze hebben een originele oliefilter gebruikt.
          Wat ik ook nog wel eventjes wil zeggen is dat ik bijna 100% zeker ben dat niemand van het forum het gedaan heeft.
          En het is niet dat ik die man niet vertrouw want het is een geweldige en betrouwbare kerel die ikzelf al veel mensen aanbevolen heb. Maar bij de aankoop van mijn voertuig heb ze me ook het een en het ander wijsgemaakt. Wat me later veel geld gekost heeft. Dus wordt je automatisch een beetje achterdochtig.

groeten,

Ik hou jullie op de hoogte

Dit kan idd aan de oliefilter liggen maar ook aan darm die tegen de carrosserie ligt. Ik zou me echter niet druk maken om dat borrelend geluid en je motor zal er zeker niet stuk van gaan. Maar doe de navraag gerust eens bij de hersteller en hou ons ook eens op de hoogte van de oplossing van deze zo weet iedereen hier iets meer.

Wim

Als dat door een van de heren hier van het forum gedaan is, heb jij in ieder geval lef. 😕
              Iedereen probeert hier iedereen te helpen en advies te geven.
              Maar denk dat ze je niks zullen voorliegen hier, als ze dat doen kunnen ze hierna helemaal wel inpakken op het forum.
              Hoop dat je dit wel begrijpt, en waarschijnlijk had je dit ook op een andere manier kunnen vinden n.l. de zoekfunctie gebruiken, is al eens meer aan de orde geweest. 💡

[quote=”porschepainter”:1os3rgay] …ik zou dit graag ongeveer willen weten voor ik terug naar de garage ga waar ze hem gereviseerd hebben ,zodat hij me niets kan voorliegen. Want ik heb nog een 4 tal maanden garantie.
                Alvast bedankt voor de reacties.[/quote]
                Leest hij niet mee denk je ?…

Wim

Dat is de olie in het olie tankje rechts achter je.
                  Daar zit een tank en als de olie warm is word hij dun en is het over.
                  Dit hoor je bij de meeste Porsches, bij de een iets sterker als bij de ander.
                  Je hoeft je geen zorgen te maken. 💡

Het ligt soms ook aan het type oliefilter wat je gebruikt, als je origineel Porsche gebruikt zoals ik hoor je het, gebruik je een ander merk filter hoor je het niet, toch gebruik ik het originele oliefilter.

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.