motor blower reviseren.

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 motor blower reviseren.

  • Maker
    Discussie

  • Wim

      Ik dacht dat het misschien informatief zou zijn voor sommige techneuten onder ons. 😉
      Er zijn veel jankende of kapotte blowers in de motorruimte van Porsche, en daarvoor even dit draadje met uitleg.
      Heb deze vandaag voor een mede forummer gedaan, nadat een revisiebedrijf deze naar mij op gestuurd had omdat hun het niet aan dufden c.q. konden.

      Op de foto zien jullie links de vilten smeerring en centreer klem liggen, daarnaast een oplossing van de oudere modellen met de originele ring die altijd lubbert, de oplossing hiervoor was uit boren op draaibank en een naald lager, dit kon ik hier niet gebruiken, dus andere oplossing gezocht en gevonden.

      Ben naar een elektro bedrijf gegaan en heb daar een lager van de diameter binnen 8mm en buiten 22mm met een dikte van 6mm gehaald.
      Dit alles wetend na meeting natuurlijk.
      Verwijder het kogellager met centreer ring en vilt, ga nu voorzichtig te werk en meet goed om een knel verbinding te maken in het oude ashuis.
      Als deze mooi past terug verwijderen en met pers het lager over de as persen tot aanslag punt.
      Daarna wat locktide op de ring doen en ashuis erover plaatsen.
      Daarna heb je een perfect motortje zonder speling en met kogellager wat garant staat voor een geruisloos en meer toeren draaiend geheel.


      Ook nog even eindresultaat geplaatst.

      Sorry, was de kosten vergeten.
      Lagertje 3.75 in BTW
      1,5 uur werk en wat stroom van proefdraaien.

    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.