Motor herkennen?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Motor herkennen?

• Maker
    Discussie
  • Hoe kan ik uiterlijk een 2.5l motor onderscheiden van een 3.2l motor bij een Boxster?
    Zijn er kenmerken aan de onderkant van de motor buiten het verschil van uitlaat?
    Kan ik de verschillen makkelijk zelf opsporen? ❓

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • Alle dan,
      Het blok is onderaan iets anders en aan het motor nummer onderaan kan je het terug vinden.

M96.20 is een 2.5 en heeft maar 5 versnellingen

M96.22 en M96.2 is een 2.7

M96.21 en M96.24 is 3.2 dus en S en heeft 6 versnellingen

Ik hoop dat je hier alles met weet.

Anoniem

[quote=”jack bauer”:q1dhg8cu]Hoe kan ik uiterlijk een 2.5l motor onderscheiden van een 3.2l motor bij een Boxster?
        Zijn er kenmerken aan de onderkant van de motor buiten het verschil van uitlaat?
        Kan ik de verschillen makkelijk zelf opsporen? ❓ [/quote]
        Gokje: kan je niet ergens het motor nummer vinden en op basis daarvan in boeken of internet, weten welke motor er in zit ?
        Op een 964 kan dit in elk geval, het motornummer staat zichtbaar achteraan/onderaan en met een lampje kan je het lezen en in de 911 red book kan je dan zien welke motor het is.

Idd zeer vaag antwoord 😕

maar daarmee weet jack bauer het nog niet hé …

En kenner weet het en garage ziet het ook maar op de keuring zullen ze het niet zien.

HELP,

Kan hier ff iemand helpen,er moet toch een manier zijn om dit te constateren,niet???

[size=59:h119nsh8]-Edit by Mod : Het heeft geen zin de volledige bovenstaande post te quoten. Zeker niet als die nog eens van jezelf is-[/size]

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.