- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 4 maanden geleden door .
-
Discussie
-
27 mei 2015 om 21:06
Denk dat ik een klein lekje(?) heb bovenaan achteraan de motor, een M44/09 op een 924S modeljaar 1988, heel erg gelijkend op vorige modeljaren 924S en 944.
Na een flinke rit van +300 km zag ik wat olie op de achterste moer en draadeind van de uitlaat van cilinder 4 (met cilinder 1 de voorste in rijrichting). Dus het is niet de cilinderkoppakking, maar de pakking daarboven tussen kleppenkast en nokkenasdeksel. Er lag een beetje olie op het vlak met de motornummer en het druppelde op het tussenspruitstuk van uitlaat 2+3 met wat witte rook als gevolg. Ik dacht even aan iets ergs, maar het is wel degelijk zuivere heldere verse olie, want die is net vervangen.
De motor verbruikt ook een beetje, maar ‘k heb al nieuwe Passats gereden die meer dan een halve liter verbruikten op de Autobahn. De compressie is 500 km terug nog goed bevonden.
Hoeveel werk en hoe lastig is dat die nokkenkastpakking te vervangen? Of wacht ik tot het echt erg wordt of tot de volgende tandriemen en waterpompwissel in 25-30k km?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.