motor probleem

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 motor probleem

  • Maker
    Discussie
  • hallo
    eindelijk een droom uitgekomen
    ben onlangs in het bezit gekomen van een 911 sc 85000 km wagen is blanco gekeurd alleen motor draait op en neer (zagen) stationair toerental niet onder de 1100 rpm of bij kort gas geven reageert die heel goed alleen toerental valt om laag en motor valt stil bij warme motor valt het toerental omlaag tot 500 rpm dan terug omhoog en zo verscheidene keer tot motor zich stabiliseert toch blijft die wel op en neer draaien kent iemand dit probleem 🙄 ❗

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • Graag gedaan

        hey iedereen alvast bedankt voor de positieve reacties en zal nu eens het een en ander nakijken en laat nog wel iets weten tof dat iedereen zo meeleeft thanks

          Diagnose stellen op een forum is inderdaad moeilijk temeer omdat het hoofdstuk k-jetronic wel het een en ander inhoud waar iets mee fout kan gaan die de juiste werking in de war stuurt.Groeten.

            Stationair toerental regelaar heeft idd een bepaalde druk nodig om juist te kunnen werken. Nu zoals hier al verteld is kan het probleem aan je benzinedruk liggen. Wat die klep betreft ja die moet je normaal regelen, maar als je ze mooi weg drukt en je kuist de wanden eens mooi proper kan dit ook al veel verschil geven.
            Maar ja een diagnose stellen via een forum is niet zo simpel 😕 wink:

              Hallo,als je motor vlot aanslaat zowel koud als warm(na een pauze van minstens een kwartiertje) lijkt me het probleem eerder in de afstelling te zitten.Je systeemdruk,regeldruk,pompdruk,enzovoorts moeten natuurlijk binnen de waarden liggen zoals voorgeschreven.Ook mag er nergens valse lucht gezogen worden want dit gaat ten koste de juiste lichthoogte van de zweefschijf.De persoon die je het laat nazien moet beschikken over een set om alle drukken op te meten,alleen zo zal je een juiste diagnose kunnen laten stellen .Je kan natuurlijk ook alle componenten stuk voor stuk gaan vervangen tot het probleem is opgelost maar dit gaat je veel meer kosten dan de correcte diagnoselaten stellen.Als je er niet uitkomt,laat maar iets weten.

                u EXTRA luchtschuif zit vast of stationair toerental regelaar is stuk of zit vast.

                WB

                  Mijn eerste 3.0 had dat “zagen” ook eens en veel daarvan werd opgelost door het vervangen van een o-ring bij één van de verstuivers dacht ik.
                  Hij trok namelijk wat valse lucht via die verduurde o-ring (was ook makkelijk te voelen dat die los zat).
                  Ik ben zeker dat de techniekers hier op het forum je nog meer redenen kunnen aangeven want bij een k-jetronic kan meer foutief afgeregeld zijn, maar kleine beetjes kunnen helpen?
                  Wimzwarteboxster

                    welkom bij de K-jetronic injecties, denk dat het aan uw cold start valve ligt 😉 kan ook iets anders zijn maar 99% kans dat het dat is dat lekt

                  8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.