Motor problemen

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayenne Motor problemen

• Maker
    Discussie
  • Hoi allen ,

Ik heb 2 weken geleden een speciaal verdeelsysteem voor de olie voor de lpg laten plaatsen computergestuurd .
    Nu heb ik sinds een week af en toe problemen dat de motor raar doet en precies te vroeg schakeld naar de volgende versnelling , het is trouwens een automaat .
    De auto wil dan in schokken voortbewegen .
    Het controlelampje is nog maar 1 keer eventjes aan gegaan ( precies van de transmissie)
    Maar hij beweegt wel in schokken vooruit terwijl het controlelampje niet brand .
    Wat zou dit probleem kunnen zijn ? Fout van de garagist die dat heeft geïnstalleerd ?
    Hij heeft het zowel op benzine als op lpg .
    De motor is 3,2 .
    Misschien ook goed om te weten , als ik 65 rij zit hij al in zijn zesde versnelling .

Alvast bedankt om mee te zoeken naar de oorzaak .

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
    • Is er een kwaliteitsverschil tussen bremi en beru ?

Via dat filmpje is het nog te ingewikkeld voor mij 🙂 of als iemand hier zich geroepen voelt 🙂

dit kan je mssch helpen?

[quote=”bzguy” post=189978]Bij Mister Auto kosten Beru-bobines 28,59 € per stuk ; bij m’n lokale onderdelen-handelaar kosten Bremi bobines (= diegene die Porsche/VW/Audi gebruikt) 32 € per stuk.

Plaatsen is een fluitje van een cent, je kunt misschien best ondertussen ook de bougies vervangen, dat kost ook geen fortuin 😉

Wel oppassen dat de bobines niet afbreken bij het uithalen ![/quote]

Dat plaatsen daar heb ik geen kaas van gegeten 🙁 .
          De bougies zijn een maand geleden vervangen bij het onderhoud dus ik weet niet dat dit nodig is .

Bij Mister Auto kosten Beru-bobines 28,59 € per stuk ; bij m’n lokale onderdelen-handelaar kosten Bremi bobines (= diegene die Porsche/VW/Audi gebruikt) 32 € per stuk.

Plaatsen is een fluitje van een cent, je kunt misschien best ondertussen ook de bougies vervangen, dat kost ook geen fortuin 😉

Wel oppassen dat de bobines niet afbreken bij het uithalen !

[quote=”mcklusky” post=189930]Hoi Gutmo, ik heb exact dezelfde problemen gehad met dezelfde motor, ook op lpi gelegd en in het begin een tweetal weken gesukkeld tot de afstelling in orde was, waar moet je nu opletten, je foutcode laten uitlezen door je lpi installateur of garagist waar je op onderhoud gaat, heel waarschijnlijk ga je de melding krijgen van missfiring op 1 of meerdere cilinders, deze fouten laten resetten, als het probleem blijft de desbetreffende bobines van die cilinders vervangen want ze gaan nogal snel stuk.
              Mocht je uit mn buurt zijn, ik heb nog een hele zak reserve bobines liggen, waar ik je mee kan verder helpen mocht het nodig zijn 😉
              en ja door het missfiren van de cilinders slaat de automaat soms op hol…. hoe vreemd het ook mag klinken, been there, experienced that…[/quote]

Dus qua kosten zal het al bij al nog meevallen Dan , dat zou goed zijn .
              Klopt het dat die bobines 80€ per stuk kosten ? Dat zij de garagist vrijdag maar ik vertrouw hem niet zo echt meer na alles .
              Van waar bent u ergens ? Moest het nodig zijn dan ben ik je eeuwig dankbaar voor je hulp 🙂

@ gette: ‘t is een watergekoelde 3.2 :popcorn:

Hoi Gutmo, ik heb exact dezelfde problemen gehad met dezelfde motor, ook op lpi gelegd en in het begin een tweetal weken gesukkeld tot de afstelling in orde was, waar moet je nu opletten, je foutcode laten uitlezen door je lpi installateur of garagist waar je op onderhoud gaat, heel waarschijnlijk ga je de melding krijgen van missfiring op 1 of meerdere cilinders, deze fouten laten resetten, als het probleem blijft de desbetreffende bobines van die cilinders vervangen want ze gaan nogal snel stuk.
                  Mocht je uit mn buurt zijn, ik heb nog een hele zak reserve bobines liggen, waar ik je mee kan verder helpen mocht het nodig zijn 😉
                  en ja door het missfiren van de cilinders slaat de automaat soms op hol…. hoe vreemd het ook mag klinken, been there, experienced that…

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.