motor revisie ?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 914 motor revisie ?

• Maker
    Discussie
  • Zit met het volgende probleem : reeds meer dan een jaar draait de 2.0l motor van mijn 914 fantastisch als hij koud staat maar eens op bedrijfstemperatuur schokt en bokt het beestje dat het niet lief is….Reeds 2 garages hebben een poging gedaan dit probleem op te lossen maar zonder resultaat…, de meest voor de hand liggende zaken werden bekeken (en soms vervangen) maar probleem is niet opgelost. Daarbij komt dat onlangs bij mijn laatste ritje een nieuw probleem opgedoken is : oliepeil is gestegen. Blijkt dat er benzine bij de olie gekomen is dus nog een probleem erbij.
    Ik ben bijgevolg op zoek naar een garage met , niet onbelangrijk, een ruime kennis van 914 porsches.
    Ik ben er ernstig over aan het nadenken de motor volledig te laten reviseren, dan ben ik hopelijk van de aanhoudende miserie verlost.
    Het zou ook handig zijn moest het een garage in Oost-Vlaanderen, maakt het mij net iets gemakkelijker.
    Iemand suggesties ?
    Heeft iemand ervaringen met FG porsche of JC motors in Berlare ? Deze garages liggen dicht in mijn buurt.
    Reageren mag gerust via pm.
    Aja misschien niet onbelangrijk, heeft er iemand een idee van een richtprijs voor een motor revisie ? Kwestie dat ik een beetje voorbereid ben…

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Wim

Wij hebben er ook een gehad die het zelfde probleem had als deze warm stond en was zoals diepe schreef een probleem in de ontsteking.
      Als je olie niveau gestegen is kan dit alleen door benzine komen, maar dan moet deze ergens aan de kop serieus lekken.
      Ik zou als eerste controle een compressie test laten uitvoeren op je motor.

Mocht hij aan revisie toe zijn, moet je toch tussen de 7 en 10K rekenen voor een 914 motor.
      Ligt er een beetje aan wat ze vinden. 💡

snelle analyse: zoek het bij de ontsteking.
        je woont helemaal niet in mijn regio, dus een garage aanraden in je buurt kan ik helaas niet.

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.