Motor schokt valt bijna stil eens op temperatuur

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Motor schokt valt bijna stil eens op temperatuur

• Maker
    Discussie

• Bart Ooms
    Deelnemer

Goeiendag,

Is er iemand die dit al eens heeft voorgehad?

Als mijn motor (3.2L Carrera ’84) koud staat draait deze perfect maar eens op bedrijfs temperatuur is het net of de luchtpijp van mn motor heel kort word dicht genepen/stikt, als of er iets word afgesneden van lucht/benzine toevoer.

Als ik de motor boven de 2000 toeren houd heeft hij dit niet.

Mijn mechanieker heeft al het één en ander vervangen, onderhoud gedaan,… maar kan helaas dit probleem niet opsporen.

Iemand enige ervaring/verklaring/oplossing voor dit probleem?

Merci,

Groetjes Bart

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
      • Benzine pomp zal zeker niet stuk zijn omdat hij in hogere toeren wel door gaat en je zal tevens ook een probleem hebben bij koude motor als deze niet voldoende geeft. Zoals ze hier hebben vermeld zou ik zeker eens kijken naar de temperatuur zender en ook naar de hal gever

Mvg,

heb het probleem met de temp sensor ook gehad , hij viel toen wel stil .

Wim

maar boven de 2000tr/m gaat het wel goed, dus benzine genoeg dan in mijn ogen. 😉

Heb ook het zelfde geval aan de hand met mijn Targa ’73
              Zou naar het schijnt mijn benzinepomp zijn dat niet meer genoeg (of soms niks) geeft
              Deze zal vervangen worden en dan zal ik het weten

Wim

Ik heb dit zelfde voorgehad met mijn 3.2, en was de temperatuursensor op de 3de cilinder links.

Mocht hem zelfs boven de 3000 tr/m houden.
                Dit komt doordat de sensor als die te warm wordt gaat flippen en verkeerde waardes doorgeeft aan de computer.

Natuurlijk kan het ook nog iets anders zijn, dus ook wat targa 84 schrijft, maar is met een 3.2 wat moeilijker om te lokaliseren omdat je deze nog niet kan uitlezen.
                Dus probeer eerst eens met een ander LMM en is het dat niet, dan verder zoeken.

had ook zoiets vorig jaar
                  was de lucht massameter die stuk was
                  weet niet of daar bij jou naar is gekeken
                  ik zelf heb er geen verstand van cabrio wim wel
                  :drink:

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.