motor sputtert 3.2 1984

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 motor sputtert 3.2 1984

• Maker
    Discussie

• tom
    Deelnemer

hey guys ,
      heb dit weekend op mijn porsche 911 3.2 van 84 amerikaans model de cat wegenomen en een sportcat gestoken en de kleppen geregeld
      nu heb ik opgemerkt dat de auto geweldig rijd tot hij aan zijn 4500tr/min komt dan begint hij te sputteren en gaat niet meer door .
      kan het komen door de sportcat ?
      heb ooit ook eens gelezen dat er in de dme een poti is die je kan verzetten naargelang de benzine die je tankt , voor amerika zal deze waarschijnlijk op 91 ron staan ?
      iemand raad ? alvast bedankt voor de reacties

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • tom

al bedankt Luc voor de reactie ik ga deze eens een beetje vergroten en nakijken of deze er bij mij ook goed zitten
        ik laat nog iets weten

mvg Tom

Wim

Heb je hier iets aan, zie je drie kleine slangetjes en waar ze op aangesloten zijn.

123

je mag niks van vacuum lekken hebben.
            spuit eens met draaiende motor met een planten spuit rond.
            als hij slechter loopt waar je spuit zuigt hij daar water naar binnen

tom

de lambdasonde is vervangen en het heuvel is niet opgelost zou er ergens een flexibelke kunnen los zijn van de vacuum?
              onder het deksel van de luchtfilter ligt zo een kleine flexibel los ? vanwaar zou deze kunnen komen ?
              we zoeken verder …..

tom

heb de lambdasonde besteld van bosch als ik ze binnenkrijg weet ik weer meer he
                op 4500 tr/min is het net het gevoel en het geluid precies dat er een begrenzer ingrijpt
                toch al bedankt voor de info word vervolgt ..

123

Nja , dan houdt het op natuurlijk
                  De foutcodes zitten wel in Motronic natuurlijk, maar zonder plug is het lastig

Wim

Volgens mij is er op een 3.2 niks uit te lezen.
                    Enigste stekkertje wat er zit is bij het gas gebeuren. 💡

tom

bedankt voor je reactie maar door mijn verlof ben ik er nog niet toegekomen heb nu de lambdasonde besteld
                      waar bevind de odb stekker zich ?
                      mvg tom

123

Kan me niet inbeelden dat hij door een 91RON setting plots niet meer zou werken met 95 of 98 RON, Hij zou dus meer vervroeging gebruiken, wat gewoon minder power maakt.

omgekeerd zou wel een issue kunnen zijn. Dan zou je misschien pre detonatie kunnen krijgen , wat je op hogere toeren zou merken, hij zou wel doortrekken maar ‘t zou schade kunnen opleveren.

Aangezien je de cat vervangen hebt zou ik zoeken richting lamba sondes.
                        beschadigt in het demonteren hermonteren, of slecht contact op de connector.

ODB uitlezen zal vermoedelijk meer info geven wat er precies scheelt.

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.