motor sputtert als hij warm is er valt na tijd stil

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 motor sputtert als hij warm is er valt na tijd stil

  • Maker
    Discussie

  • koen
    Deelnemer

      Vandaag wou ik een ritje doen met de 911SC…. De eerste km voelde ik al dat de wagen wat minder goed oppakte…. Ik dacht eerst dat dit kwam doordat hij nog koud was… Wanneer ik in iets hogere toeren reed , was het beter. Maar bij stilstaand zakte het toerental tot 300-400 toeren: veel te weinig, en mijn uitlaat plofte dat het niet normaal was…Ben toen doorgereden naar een vriend van me die me deze winter bij de restauratie had geholpen. Daar hoorden we dat de benzinepomp bleef draaien, dus we dachten dat dit de reden was. Met een geluk hadden we een nieuwe liggen, en deze was snel vervangen. Bij het starten leek alles ok, maar na 5 minuten keerde het euvel terug: de motor zakte alsmaar meer in toeren totdat hij stil viel. Hebben dan de WUR van mijn kameraad erin gezet, maar zelfde resultaat: we hadden ondertussen een drukmeter erop gezet, en benzinedruk kwam niet hoger dan 3 bar: deze bleef echter wel stabiel, zelfs als de motor werd afgezet.

      Nu zijn er volgens mij nog 2 dingen die we kunnen proberen: 1) de accumulator vervangen (ga deze van mijn kameraadjes erin steken): deze van hem is echter kleiner dan die van mij, dus weet niet of deze zal passen; de mijne is van 1980, die van mijn kameraad 1978.
      2) we hadden de injectoren hadden we met ultrasoon gereinigd een aantal weken geleden, maar ik denk niet goed genoeg: we hebben 1 injector getest, en bij lage druk gewoon fijne straaltjes, geen verstuiving, bij hoge druk wel een mooie verstuiving. Ik denk dat we morgen ook die eens gaan ombouwen, aangezien mijn kameraad er vorig jaar nieuwe had ingeplaatst…

      Zijn er mensen hier die eventueel nog andere tips hebben waar wij overkijken? Of die hetzelfde hebben voorgehad?

      De wagen is daar blijven staan, want we kregen hem niet echt meer gestart… Alle hulp is welkom!!!!!

      Gr

      Koen

    3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • 123

        shit, khad nog gegoogled ernaar, en ergens website gevonden waar 2.5 stond
        kan die nu niet meer vinden, maar je zal wel gelijk hebbgen want ik vind nu ook niks anders dan 5bar meer.

        niet goed opgelet hebben peisik

          drukbrandstofpomp k-jetronic systeemdruk is 5bar
          controle druk is 3bar

          123

            niet meer dan 3 BAR zou goed moeten zijn, een SC heeft iets van een 2.5 nodig

            Injectoren zouden goed moeten vernevelen., straaltjes is niet goed.

            Heb je de temperatuur sensor al eens uitgemeten? Als die niet werkt vervalt al de rest en loopt hij arm
            Arm = blaffen in de uitlaat.

          3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.