MOTOR START … maar valt direkt weer uit

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 MOTOR START … maar valt direkt weer uit

  • Maker
    Discussie
  • Hey, ik heb reeds mijn P996 Carrera 2 (my 10/2001)sinds 2j en volkomen tevreden. Tot nu … de wagen start maar bij de eerste indruk van het gaspedaal verliest hij alle kracht en valt stil (dit alles gaat tesamen met een flinke rookpluim)

    Is er iemand dit dit herkend en weet wat me te doen staat??

    Bedankt!
    Chip

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
    • [quote=”Mushroom” post=150830]Snif…
      Ja, ik word altijd een beetje weemoedig als een verhaal goed afloopt ;)[/quote]

      Daarvoor koop je natuurlijk de…996 :coolness:

        :mrgreen:

          Snif…
          Ja, ik word altijd een beetje weemoedig als een verhaal goed afloopt 😉

            Beste Porsche-vrienden, om dit topic af te sluiten en voor de volledigheid toch maar even melden dat het de benzinepomp was. Die is toen vervangen en sindsdien no problems anymore 🙂

            S2

              Kan natuurlijk ook veel minder erg zijn hoor 🙂

              – Verstopte benzinefilter na een winter stilstaan (wanneer is deze laatst vervangen?)

              Iets erger, defecte brandstofpomp.

              Maar ook LMM defect (je “verzuipt” de motor bij gasgeven, vandaar de benzinegeur en bij de volgende keer starten verwacht ik wel wat knalletjes 🙂 vanwege de overgebleven onverbrande benzine).

              Maar ook alarm met ontstekingsuitschakeling.

              Kortom …. heel veel opties. Dat wordt gespecialiseerde hulp inroepen 🙂

                [quote=”porschky” post=123838]ik ben het niet zeker, maar ik meen dat het alarm zelfs zou verhinderen dat er gestart kan worden![/quote]

                Misschien is het zo een achteraf ingebouwd ding dat op de benzinepomp zit… auto start met de benzine die nog in de leiding/filter zit, ff gas geven en hij valt zonder benzine en dus stil?

                Natuurlijk giswerk met zo weinig gegevens, kan evengoed een nokkenas sensor zijn etc etc, uitlezen is echt een must.

                  Rodondo +4 :coolness: 😉

                    [quote=”bully” post=123843]De startmotor hoort niet rond te gaan als het het alarm is.[quote=”RODONDO” post=123835]Gemakkelijkste & goedkoopste weg naar de oorzaak: uilezen bij garagist.[/quote]+2 :coolness:[/quote]

                    Oei Bully, ik vergat de….gespecialiseerde specialist. :mrgreen:

                      Chip van harte welkom op dit forum . :applaus:
                      Hoop dat je probleem snel opgelost is !

                        De startmotor hoort niet rond te gaan als het het alarm is.[quote=”RODONDO” post=123835]Gemakkelijkste & goedkoopste weg naar de oorzaak: uilezen bij garagist.[/quote]+2 :coolness:

                          En nu je toch hier bent, kun je misschien even snel je voorstellen :think: :up:

                            ik ben het niet zeker, maar ik meen dat het alarm zelfs zou verhinderen dat er gestart kan worden!

                              Gemakkelijkste & goedkoopste weg naar de oorzaak: uilezen bij garagist.

                                Hey, bedankt voor de reaktie. De rookpluim is rijk aan benzine+olie. Rookpluim is niet overdreven groot hoor want motor gaat uiteindelijk maar 1x naar 2000 toeren en dan niets meer.

                                Mij lijkt het dat alarm de brandstoftoevoer afsluit. Alarm doet raar … bij sluiten soms 1x claxon, soms 2x claxon soms geen claxon

                                mvg

                                  definieer rookpluim…? Condens? Of olie??!!

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.