Motor stukgelopen

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Motor stukgelopen

  • Maker
    Discussie

  • Black Dragon
    Deelnemer

      ik heb hier ‘n lastig probleem.

      Heb onlangs ‘n porsche carrera gekocht (3.6) .

      Nu heeft m’n garagehouder me opgebeld gehad dat er te weinig olie in zou zitten. En dat heeft hij dan bijgevuld. NU blijk blijktbaar dat hij met niet lopende motor gepeild had. En dus volgegoten had tot het meetbaar was op de meetstok (3 liter ongeveer)

      Nu met naar huis te rijden heb ik een kleine 15km wel even doorgereden gehad, ff doorgetrokken en daarna ff aan 200 per uur gereden. Wat overeen kwam met ongeveer 5500 toeren dacht ik me te herinneren. Oliedruk en dergelijke was allemaal normaal.

      Nu kreeg ik net voor de afslag de melding dat de oliedruk te laag was, en heb onmiddelijk de motor afgegooid…. Uiteraard was het kwaad al geschied. bekeek de motorolie en één en al witte smurrie in de oliestop (koelvloeistof bij het water). En bij het starten van de motor uiteraard helaas ‘n zwaar takkend geluid….

      Wat ik me nu afvraag, is dit doordat er in mijn ogen teveel olie heeft ingezeten, of was hier eerder al iets aan de hand ? Want water bij de olie…. dat moet natuurlijk ergens van komen. Gaat dit om ‘n gescheurde cillinderwand of weet ik veel wat ?

      Alvast vriendelijk bedankt.

    4 reacties aan het bekijken - 91 tot 94 (van in totaal 94)
      • zeker ? want in dat geval ben ik ‘n beetje opgelicht geweest vrees ik…. want de vorige eigenaar vertelde dat dit met draaiende motor moest zijn….

        Dus dan gaat het sowieso niet zijn van overdruk neem ik aan en is er wel degelijk ‘n ander probleem met de motor geweest alvorens ik em kocht ?

          Watergekoelde wordt de olie gemeten met stilstaande motor 💡

            sorry ff bij vergeten te vermelden 😉

            gaat om ‘n 996, dus is reeds ‘n watergekoelde 😉

            Wim

              Oeps niet zo leuk dit te lezen.

              Maar heb geen verstand van water gekoelde Porsches, maar weet 1 ding en dat is als er teveel olie inzit de druk zo hoog gaat worden dat er ergens een zwak punt de klos is in de motor.

            4 reacties aan het bekijken - 91 tot 94 (van in totaal 94)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.