Motor Tuning onderdelen 924 – 2.0 – 125Pk

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Motor Tuning onderdelen 924 – 2.0 – 125Pk

  • Maker
    Discussie
  • Ik ben op zoek motor tuning onderdelen voor mijn 924. Motortype is een 2.0 met 125Pk. Collector, nokkenassen, katvervanger (als dat erop zit tenminste), …
    Het maakt niet uit, als het winst maakt, schappelijk is van prijs en mijn pistons niet door mijn dak vliegen ist ok. 😆

    Ik kan BTW voor een heel zacht prijsje een performance nokkenas kopen van SCHRIK Rennsport. Er staat wel bij dat de originele valve veertjes moeten vervangen worden en deze zijn er niet bij. Is dit ding dan wel te installeren zonder problemen? Ik heb wel de kleppenopening en dergelijke van de nokkenas:

    334 deg event, 13,5mm valve lift, 7,3mm overlap lift at TDC, needs special valve springs

    This is a real racing camshaft, not for use on normal roads, peak power at engine speed above 8000 rpm, no idle quality.

    THX & Greetz aan allen…

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
    • is de blazer van mijn verwarming, zit er origineel op, werkt ook elektrisch en lijkt er zeer goed op 😀

        Serieus? 😀 roll:

          die turbinekit kan je die net vinden bij porsche zelf, zit ongeveer dezelfde onder mijnen porsche 😀

            Voor u tuning zie hier maar eens hier zal je alles vinden
            http://www.924.org/contents.htm

              De K&N openlucht filter kit had ik al in men lijstje staan bij twijfels omdat ik weet dat dit verlies kan geven 😀
              http://www.power-tuning.fr/c233899p16516407.1.html

              Wat de nokkenassen betreft heb ik net offerte gekregen van dbilas dynamic in Duitsland. Een snelle nokkenas met de nodige valvesprings voor 390€ exclusief installatie. Vermogenwinst ongeveer 15pk (precies een heilig getal die 15 😀 twisted:

              Anoniem

                Enco tuning in duitsland is ook sterk met uitlaten maar ik vrees dat ze duurder gaan zijn.
                De 924 heeft een audi blok maar volledig bewerkt door porsche (als het mij goed voorstaat). Nokkenassen etc zijn reeds vervangen waardoor het natuurlijk moeilijker en duurder word om er nog betere/snellere in te steken.
                Met een openluchtfilter goed oppassen hé. Heeft een immens knap geluid tov van een originele maar kan tot vermogensverlies leiden. Goed op letten dat ie koude lucht binnentrekt, dan is het safe.

                http://www.knfilters.com/search/appsearch.aspx

                kan je al es kijken wat k&n heeft voor je wagen

                  Nu dus wel 😀
                  Idd, die mannen kunnen me aan een collector helpen. Helemaal op maat gemaakt ongeveer 1000€ geplaatst en Btw incl. Nu zegt ie wel dat de eigenaar van de vorige 924 die zo werd onder handen uiterst te spreken was over het resultaat… Zal ook wel een beetje verkoperspraat zijn maar uit mijn ondervindingen van vorige tuningprojectjes weet ik ook wel wat zoiets kan 🙂
                  Hartelijk dank voor de tip. Staat nu bovenaan de lijst 😀

                    al eens geïnformeerd bij http://www.uitlaten.com/

                      Olé 😯
                      Ga gewoon effe rustig aan het interieur en body verderwerken. In November komt men tuningmakker uit spanje (audi specialist) voor een maandje of 3 terug naar België. We zullen het dan is effe deftig bekijken wat we met dat motortje kunnen aanvangen zonder hem te verkrachten in power of verbruik…

                      Suggesties altijd welkom ondertussen. Ben zoals bij elk project een dossiertje aan het maken met verkrijgbare onderdelen en hun prijs en een collector moek zeker hebben.

                      Is dit een katvervanger voor de porsche 924 soms? Ziet er zo bizar uit daarom dak het vraag. 😕
                      Catalytic fitment kits P24 1975-85

                        Hou er ook rekening mee dat zo een weberkit je verbruik enorm de hoogt injaagt als je wat gas geeft !

                        En ik spreek hier niet over een paar literkes meer hé

                          [quote=”stefx911″:4m3l46lf]Yep, kostelijke grap hé.
                          Al het geld dat je daarin steekt ben je gewoon kwijt als je de wagen ooit wil verkopen.[/quote]
                          Dat vind ik op zich niet zo erg ant dat is een keuze die je maakt maar waar ik van verwonderd ben is dat je zo moeilijk pk winst haalt uit een porsche. Een goeie collector en een katvervanger zorgen op sommige wagens al voor 15pk en hier moet ik nondeju een weberkit of dergelijke gaan steken om aan die 15 te raken. 😕
                          Mja, ik kom er wel uit hoor 🙂

                            Yep, kostelijke grap hé.
                            Al het geld dat je daarin steekt ben je gewoon kwijt als je de wagen ooit wil verkopen.

                            Heb nog een Golf GTI MK1 1600cc van 82
                            Motor is ook getuned van 110 naar 140 PK.

                            Heeft ook wel wat geld gekost.

                            Nieuwe wagens tunen is dmv chiptuning veel simpeler, sneller en veel goedkoper geworden.

                              Als iemand moest weten waar ik een sportcollector kan vinden? Ik lijk wel in circeltjes te lopen met die bak P*****… Ben is bij heinz tuning gaan horen. Prijskaartje 3000€. Pkwinst 15 😯 😕 ? cry:

                                we willen je gewoon zeggen dat als je je motor/auto tuned veel geld kunt kwijt zijn en dat je er achteraf spijt kunt van hebben, want het is waar pk’s ben je vlug gewoon 8) ,zeker bij 924-944 steek je daar veel geld in en achteraf geraak je ze niet meer aan de straatstenen kwijt

                                  Wel heb voor de vering een konikit op het oog. De schijven zullen Brembo zijn. De pompen die ik heb gekocht zijn zwaarder dan stock. Klauwen heb ik nog niet echt in merk gevonden.
                                  Voor de motor denk ik momenteel aan een weberkit die ik ik duitsland gevonden heb. Dubbele weber carburator met collectorkit. Of de nokkenassen en een collector. Een openluchtfilter komt er zeker op.
                                  Een veerpootbrug heb ik nog niet gevonden. De achterbank zal ik wrs uitbreken en eens zien of ik daar ook niet kan verstevigen eventueel. En dan dichtwerkers met een paar boxen en een versterker.
                                  Dat is zo een beetje waar ik momenteel aan denk als mechanische aanpassingen. 😀 ? cry:

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.