motor valt even stil 993

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen motor valt even stil 993

• Maker
    Discussie
  • Verdomme….. Heb een raar voorval met mijn 993 en haast niet te geloven.
    De laatste 2 maal ik getankt heb, val ik na een korte tijd altijd stil tijdens het rijden. De motor valt volledig stil.
    Telkens na het starten kan ik weer vertrekken en gebeurd dit niet meer. Is dit nu toeval ?
    Hoe kan ik dit uitleggen aan de garage?
    Vrees dat ik dit eens zal tegenkomen als ik goede snelhied heb en dan heb ik wel een probleem.
    Weet iemand een eventuele oorzaak? Het is een 993 automaat.

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • Wat en waar komt het water te zitten in je tank ? boven of onder
      En als je zeker wil spelen heel simpel ga tanken en draai je dop niet vast maar net er op.

Dat versta ik Luc maar wat heeft dit te maken dat dit telkens gebeurd na het tanken?

Tank die niet ontlucht word ? dan zal de tank zelf plat getrokken worden, dit kan je zelf nazien. Ik zou eerder eens zien naar je filter of er geen vocht in zit uit de tank.
          En dan idd de drukken nazien

Luc

Wim

Ik geef maar een hint van wat het kan zijn, kan ook iets anders zijn. 💡
            Dus om nu gelijk aan te nemen dat het dat probleem is zou ik niet doen.
            Zorg dat je eerst zekerheid hebt, en laat de benzinepomp druk opmeten, dan weet je weer iets meer.
            En kijk of accumulator zijn druk houd, voor het zelfde geld zijn deze wel goed, en zit het probleem nog ergens anders.

Enig idee van deze kost Wim?

Wim

Druk wegvallen als je benzine klep opent.

Dat de tank vacuüm zuigt door geen ontluchting en er daarom de pomp minder druk kan obouwen oké.
                Maar benzine pomp bij Porsche zorgt voor druk op het injectie systeem en druk accumulator, en niet de druk van benzine in de tank.
                Dus antwoord van hierboven kan ik mij iets bij voorstellen, of een druk regelaar die de druk niet constant houd.

Anoniem

Zou dat dan niet eerder aan een zwakke benzinepomp te wijten kunnen zijn ? Nl. dat deze niet meer snel genoeg druk kan opbouwen als je getankt hebt ?

Naar het schijnt zou dit de reden kunnen zijn ;

Het zou ook kunnen dat, doordat je het tankklepje open doet, de druk op de benzine-aanvoer wegvalt. Ik heb hier zelf soms ook last van, zeker als je volgas wegtrekt na het tanken.

Voor mij werkt snel tanken en daarna nog even stationair draaien prima

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.