motoren

• Maker
    Discussie

• DJBA629
    Deelnemer

Gezien de motoren van de 996 toch niet zo betrouwbaar lijken, wil ik weten of de motoren van de 997 meer betrouwbaar zijn?

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
      • misschien toch nog één bedenking.

Er is inderdaad al heel wat inkt gevloeid over die beruchte eerste 3.4 996 motoren. Zelfs de laatste RS Magazine heeft het er weer over bij de lezersbrievensectie.

Volgens hun gegevens zouden ongeveer 5% van die eerste blokken het begeven hebben. En dan spreken we van blokken die opeens niets meer doen, vaak door zuigers die vast kwamen te zitten door barsten in de cylinderwanden!!

MAAR, en waarschijnlijk niet geheel onterecht, geven ze wel de bedenking mee dat blokken die een dergelijke constructiefout hadden, en nu wel zowat allemaal uit zijn!! Dat waren blokken die doorgaans die schade al lang voor de 100.000 km opliepen, en de 996’s van die jaartallen hebben nu doorgaans ofwel al meer kilometers (en dus waarschijnlijk een motorblok zonder die problemen), ofwel al een nieuwe motor (destijds vaak onder garantie geplaatst)! Hun advies is dan ook dat overdreven schrik nu misschien niet meer nodig is.

Laten we tevens toegeven dat de prijs van die eerste 969’s, zoals we al dikwijls schreven de laatste tijd, tevens uitzonderlijk laag is (misschien ook door die reputatie!), en dat we ook reeds meerdere keren schreven over de voordelen van kopen bij een handelaar, die garantie biedt!

Dat allemaal in overweging genomen, is de aankoop van een eerste generatie 996 misschien, zeker aan die lage prijzen, niet zo een overdreven risico…

eventjes op de juiste plaats gezet deze posts (996 motoren) 😉

Wim

Is in 1997 op de markt gekomen, onder luid kabaal dat Porsche van het klassieke 911 model afstapte en met moderne water gekoelde motor kwam.
            Hadden ze dat maar niet gedaan. :mrgreen: 😉

dus het is in feite geen probleem dan om een 996 te kopen buiten die van de eerste 2 jaren? Kan er mij iemand meedelen wat de eerste twee bouwjaren waren? ik vind de 996 een heel knappe wagen !!

Wim

Waren alleen de motoren van de eerste 2 bouw jaren, nadien ook geen problemen meer. 💡
                Velen zijn nadien onder coulance Porsche vervangen.
                Mijn zwager heeft er een van 2000 met 167000 km, en nog geen enkel probleem gehad met de motor.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.