Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › Motorkap gaat niet meer open!!!!
- Dit onderwerp bevat 21 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 7 maanden geleden door
Bert V..
-
MakerDiscussie
-
24 juni 2017 om 23:31
Beste P vrienden,
Na het terug spuiten van men P uit 1983 de motorkap terug gemonteerd. Past perfect. Ik click de kap dicht. (ben er wel vergeten wat vet aan te doen) En als ik nu aan de hendel in de deuropening trek ontgrendeld de kap maar gaat deze niet open ruzie :bounce:
Ik mag er enorm hard aan trekken niks helpt! 😳
Iemand dit ook al aan de hand gehad? Hoe krijg ik de kap open?Thanks!!
-
MakerDiscussie
-
De Marc heeft dat ook al aan de hand gehad precies 😀
De sluitpen zit niet centraal in het slotgat. Met 2 personen , ene beweegt de kap met een houten spatel tussen de kap en de carrosserie een beetje naar links ,terwijl de andere de kap naar beneden en/of naar boven trekt . Indien deze niet open gaat herhalen met de kap een beetje naar rechts te bewegen, soms is ene millimeter al voldoende. Gr Marc
Dat het nog een plezant werkje gaat worden denk ruzie :bounce: Reflector zit er al weer in, Rooster niet maar door de airco is niet in de kap te geraken langs dit gat…
Dus enkel het PVC hendeltje en het rubbertje zijn van de kabel (die het slot ontgrendeld) afgeschroefd. Deze bevinden zich dus in de stijl zoals Wim zegt. De kabel is niet losgekoppeld of zo. Maar misschien wel losgekomen.. want je kan de kabel er wel 20cm uittrekken! Doch ontgrendeld de kopperklep en springt ze 2cm omhoog!
Dus zoals Wim zegt zal het aan de voorspanning liggen denk ik. Ook al is het slot er niet af geweest.1 van de dagen nogmaals proberen de boel te fixen.
Keep you posted
Zit je reflector er al in ? Boor anders een gat in het plaatwerk achter de reflector dan kan je het slot open maken met een lange schroevendraaier.
Of als je er tussen kan met je vingers, de vergrendelingspin met veer die aan je kofferklep hangt doorzagen met een los zaagblad van een boogzaag
[quote=”Ghost” post=253262]
Misschien wat tape of papier achtergebleven van de spuiter.[/quote]Jaja…….steekt het maar op de spuiter.
En niet op al die goede (doe het zelf) monteurs hier op het forum.:happy: :happy:
Ik zal het proberen duidelijker uit te leggen d.m.v foto’s.
Foto hieronder laat slot zien zonder voorspanning vanger.
Als hier de draad zo ingestoken en vastgezet is, kun je trekken wat je wilt, maar zal slot niet open gaan, want stukje metaal wat je op andere foto ziet komt dan pas tevoorschijn, en verhinderd de ontgrendeling pin.Zelfde slot maar met de voorspanning, (let op stuk metaal in opening wat te voorschijn komt) en zo dan vastzetten is de enige en goed manier.
Dus pin met veer kan niet dieper vallen als aanslag van metalen pakt daar net achter, zit de voorspanning er niet op zal pin met veer iets dieper vallen.
Wil je het dan ontgrendelen zal de klep een beetje los springen, maar zal dan met onderste rand achter metalen plaatje blijven haken wat dan door trekken pas te voorschijn komt in slot.Enige manieren om slot weer open te krijgen zijn.
1. Als rooster nog niet gemonteerd is in motorklep via dat gat.
2. Zit deze er al in, dan enkel via demonteren uitlaat (banaan)Dus wat Bert schrijft is hier gebeurd, slecht uitgelijnd van pin, en dan slot niet met voorspanning gemonteerd.
Ik hoop dat het zo nu duidelijker is voor iedereen, en dat dit weer veel van deze miserie weerhoud.
[quote=”WimV911″ post=253234]
Maar als de klep helemaal op slot is en men ontgrendeld dan hoor je de click en wipt het kofferdeksel omhoog (dat men juist de vingers ertussen krijgt). En dan houd het op. De klep is niet verder open te krijgen.[/quote]
Is de klep ver genoeg open om eventueel het slot van de motorkap los te schroeven.
Wellicht zit er iets in het slot wat het openen verhinderd.
Misschien wat tape of papier achtergebleven van de spuiter.Klopt Wim, maar als de pin niet correct is afgesteld met de slotvanger, kan de rand van de pin wel blijven hangen achter de rand van de slotvanger. :popcorn:
Enkel het hendeltje en de rubber zijn eraf gegaan.
Dus kabel waaraan hendeltje (B stijl) vast zit is eruit geweest van de slotvanger motorkap, en draad nadien terug in geleider gestopt, door sluitring gestoken en aangedraaid.
Maar waarschijnlijk vergeten te kijken en af te stellen hoe schuif in slot reageer als men aan hendeltje trekt. 💡Pin met veer zoals op afbeelding heeft niks met trekker, draadje en slot te maken, is op motorklep enkel maar aanwezig om met rand achter schuif te pakken en vas te houden, en veer om eventueel af te stellen voor openduwen klep als druk te weinig is.
Kabeltje zal wel aangesloten zijn, anders zou de koffer niet loswippen :popcorn:
Maar als de klep helemaal op slot is en men ontgrendeld dan hoor je de click en wipt het kofferdeksel omhoog
Kan zijn dat het hendeltje niet correct gemonteerd werd (te veel of te weinig op de draadstang gedraaid)
Probeer eens met de hendel verder op de stang te schroeven, zo maak je de trekbeweging op het slot langer, daardoor gaat de slotvanger verder open en lukt het misschien wel. Zoals Wim ook al zei, kabeltje moet effectief aangesloten zijn, en op de juiste spanning staan.
Succes
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.