motornummer

• Maker
    Discussie
  • Wie weet waar ik mijn motornr. kan kontroleren met het chassisnr.
    Chassisnr. is 9118212119 Motornr. is 6581805

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • De keuring eist een attest van D,ieteren voor de motor

Wim

Ik vraag mij nu af wat er mis zou kunnen zijn met motor en chassis.
        Volgens lijstje allebei SC en ’78. 🙄
        Toelichting graag van wat er fout is.

Ben nog niet zo lang geleden voor een homologatie met m’n wagen bij D’Ieteren geweest. Mijn wagen (911, ’84) was afkomstig uit Nederland. Heeft een uurtje geduurd, en kreeg zonder problemen een gelijkvormigheidsattest, ook al zit er niet meer de originele boite op. Geen opmerkingen of niets.

Zal waarschijnlijk afhangen van met wie ge te doen hebt.

Op dit moment een homologatiekeuring ondergaan met eender welke porsche is een gruwel, neem het van mij aan… ze checken echt alles… en klopt er iets niet ? Pech… 😥

het is niet omdat de motor en wagen van hetzelfde jaar zijn dat ze matching numbers zijn hé 😉

de kans is wel vrij groot en in ieder geval goed bij een eventuele verkoop.

Wel raar dat ze dat weten bij de keuring. Bij mijn 11je heb ik geen problemen gehad en ik zit met een blok van 210 pk in een wagen van 150 pk op papier 🙄

Wim

Chassisnummer:
                911 = het type
                8 = b.j. ’78
                2 = 911SC USA
                1 = Targa
                2119 = produktie nummer carrosserie

Motornummer:
                6 = aantal cilinders
                5 = SC Calafornie
                8 = b.j. ’78
                1805 = productie nummer motor

Dus je heb een auto met matching numbers zoals ze dat mooi zeggen. 😉

Inderdaad het is een amerikaan van 78 maar die site die u geeft daar kan ik niet aan uit, nu is mijn vraag kloppen die nummers van mijn wagen Ik wilde hem namelijk laten homelegeren en nu blijkt dat de motor niet klopt met het chassisnr. Nu zeggen ze dat ik een attest bij D,ieteren moet aanvragen.

Hallo,

Op volgende pagina kan je chassisnummer en motornummer controleren:
                    http://www.elferhelfer.com/fzident.htm#

Op basis van de door u opgegeven nummers zou het dus gaan over een
                    911 SC US Targa uit 1978 uit de L-serie. (denk ik toch).

Mvg,

Koen

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.