motornummer ?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen motornummer ?

• Maker
    Discussie
  • hey allemaal ,ben nieuw hier en heb een vraagje voor jullie over mijn 1980 3.0 911sc USA . Ik vind een nummer terug op de ventilatorbehuizing en wel deze 9011061015R kan iemand mij uitleggen wat dit wilt zeggen ? alvast bedankt

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • leuk weetje!

als’k mij niet vergis bestaan er boekjes en dergelijke voor om dit te controlleren of je elf matching numbers heeft. Waar en hoe je daar aan komt, heb ik nog niet opgezocht.. maar heb er al over horen spreken :mrgreen:

oef ! 😯 pak van mijn hart dank je wel voor deze toch wel geruststellende woorden kan weer op 2 oortjes gaan slapen straks 8) alleszins bedankt & grtz 2 you all

[quote=”marcohsc”:1121kkev]hey begin nu stilaan te twijfelen dus ben ik gaan kijken en heb idd een nr gevonden deze staat er 6402918 hoop dak geen kat in een zak heb gekocht want op de papieren staat 3.0 hoop op een een geruststellend antwoord van jullie gtz[/quote]

640 0001/9999 = motortype 930.07, 3,0 liter, 132KW, MY 1980….

grts,

Rob

Wees maar gerust 🙂

6: 6 cylinder
            4: Amerikaans SC
            0: bouwjaar 1980
            xxxx: volgnr motor

hey begin nu stilaan te twijfelen dus ben ik gaan kijken en heb idd een nr gevonden deze staat er 6402918 hoop dak geen kat in een zak heb gekocht want op de papieren staat 3.0 hoop op een een geruststellend antwoord van jullie gtz

Als je tijd hebt om eens foto’s te maken, mag je dat altijd doen en hier posten. Dan kunnen we uitklaren welke motor er precies inzit ❗

nee voorlopig geen foto maar ik had zelf een beetje gezocht op het net en daar zeiden ze (de meesten toch ) dat het over een weissach uitvoering ging maar idd het kan ook alleen de behuizing zijn, kon ook kloppen, maar als je me nu deze info geeft veranderd het de zaak een beetje en ja tis een 3 liter

ok ben ik al mee geholpen , bedankt voor de snelle reply 😀

Dat is gewoon een nummer van een ventilatorbehuizing, als je op zoek bent naar het motornummer, kijk dan rechts van de ventilator, daar zie je op een vlak stukje een nummer staan: *6xxxxxx*

Het ventilatorhuis is wel van een ouder type, is de motor wel een 3.0 ? Heb je een foto van de motor?

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.