motornummer van 356/912, vind ik niet

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen motornummer van 356/912, vind ik niet

• Maker
    Discussie
  • weet iemand uit welke auto, jaar, motorinhoud,… deze motor komt :P48902320 ?

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Wim

Is volgens mij een motor van de Linde vorkheftrucks. (Porsche ontwerp)

Daar werden eerst de 356 motoren voor gebruikt, en later de VW motoren. (Google)

Vandaar misschien die extra poulie voor de hydraulica.

Ik kan het ook helemaal mis hebben. 😳 😉

ik ben ook aan het opzoeken geweest en bb is het een industriele motor van het 616/33-1 type. waarvoor hij gediend heeft en hoelang weet ik niet.hij heeft een extra poulie tussen beide poulies.
        er wordt mij 1000€ gevraagd.

Porsche 356 “industriele motor”.

Komt normaal gezien met een enkele carburatuer in het midden.
          Vliegwiel past niet op de 356/912 en vormen een goede basis om je origienle motor opnieuw op te bouwen. Maar dnek eraan: die industirele motoren werden gebruikt om bv waterpompen van brandweer enz aan te drijven aan 2800 toeren/minuut. De vraag is: wat is er nog origineel aan en wie heeft er mee zitten te chipoteren?
          De vraag is: hoeveel uren heeft de motor gedraaid? Wie heeft er aan zitten te werken? Wat voor een prijs is gevraagd? Heb je nog je originele motor om evt ofwel een goede 60/75 of 90pk te bouwen ofwel een tweede blok te bouwen met een 110tot 130pk blok met grotere cylinders/potten/tuimelaars/lichter vliegwiel/ enz enz.

HTH,

Bert

ik heb even aan het opzoeken geweest, en kan van dit nummer niet onmiddellijk iets terugvinden
            Kan je fotos posten zodat we daaruit meer kunnen afleiden aub ?

thx

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.