Motorolie

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Motorolie

• Maker
    Discussie
  • Hallo, verleden maand een 911 bj ’86 gekocht en heb de motor een groot onderhoud gegeven , ik weet dat de vorige eigenaar vol synthetische olie erin deed en moet natuurlijk terug hetzelfde doen , de vraag is nu welke viscositeit moet ik nemen 0W-40 5W-40 ? volgens de verkoper hebben ze ook een vol synthetische motorolie van het merk CASTROL GTX Magnatec 15 W 40 speciaal voor motoren van voor 1990 , heeft er iemand daar ervaring mee ?

mvg Dany

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • Goede keuze 😉

ik heb mijn olie besteld ( MOBIL Synt S 5W-40 ) op het einde van de week ga ik ze hebben , ik laat je weten wat ik ervan denk , mvg Dany

De 10 duidt altijd op half synthetisch.
          Vol begint met 0 of 5 😉

bestaat er een vol synthetische motorolie van 10W-40 ? zoja van welk merk , mvg Dany

Elf en Mobil zijn ook OK, en ik ben geen voorstander van Marly

Duckhams is perfect, wat dikkere olie en geeft dus een optimale oliedruk.

Je hebt natuurlijk veel lieters nodig maar het is zijn geld waard, tenslotte moet je er ook niets anders dan olie indoen !!

Groetjes, Yvan

mijne draait op duckhams hypergrade en ik moet eerlijk toegeven dat ik daar super content van ben

kost mischien wel wat meer maar de olie druk blijft ook 100% ook op 26 jarige leeftijd en met 235000 km op de teller 😆

echte mense gerbuiken marly of duncam
                    vooral rally piloten zouden da moeten weten

mag die Castrol 15W-40 ook ?

ow40 en 5w40 of 10w40 is ok

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.