Motorolie porsche cayenne turbo 2005

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayenne Motorolie porsche cayenne turbo 2005

• Maker
    Discussie
  • Geachte leden,
    Kan iemand mij misschien vertellen welke motorolie geschikt is voor een cayenne turbo uit 2005?

Alvast bedankt

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Anoniem

Welkom JMvO, en kijk hier eens : Mobil

Hallo porsche liefhebber,

Circa 2 jaar bezit ik een prachtige cayenne turbo uit 2005, als nieuw, is echt top onderhouden en heeft alle opties. Deze cayenne is altijd door porsche dealer(s) onderhouden en gebruikt als carterolie–> Mobil 1, New Life 0W-40, Fully Synthetic Motor Oil.
          Zelf blijf ik ook deze Mobil 1 olie gebruiken, kost wel wat ca. 20 euro per fles (1 liter) olie, maar blijf het toch doen. Tenslotte gaat het om een geavanceerd hoogwaardig stukje motortechniek tw. V8 met turbo, 4511 cm3, 620 Nm/450 pk., waar je zuinig op wilt zijn. Zo is het toch.
          Porsche groet,
          JM

Dank je wel, is inderdaad interessant, en bevestigt wat we reeds gesteld hebben, zijnde dat niet zozeer het merk maar wel de specificaties uiteindelijk belangrijk zijn.

Misschien nog een kleine aanvulling op het verschil tussen auto- en moto-olieën. De oliekanaaltjes binnen in een motorblok van een moto zijn vaak door de kleinere afmetingen van het geheel ook kleiner van diameter. We hebben destijds in de garage meerdere blokken gezien die geheel vastgelopen waren omdat men een (auto)olie gebruikt had met additieven, die uiteindelijk wel mooi de hele boel laten dichtlopen hebben binnen in die fijne kanaaltjes!! Men dacht dus goed te doen, en eindigt uiteindelijk met een blok op de vuilbak! 👿 Een reden te meer om op de moto dus zeker toch maar een speciale olie te gebruiken voor moto’s!

Een interessant Olie artikel

Klik hier

Ik denk dat een keuze voor een volsynthetische gewoon het belangrijkste is, en het merk vermoedelijk van iets minder belang is, want uiteindelijk, toen ik nog in de verkoop van moto’s zat, zijn we op speciale infodagen te weten gekomen dat er wereldwijd maar een viertal producenten van die olieën zijn, en dat zo één enkele fabrikant soms wel aan tientallen merken levert… 🙄 Sommmigen zweren dan bij hun merk X, en dat dat veel beter is dan merk Y, en wie weet worden zowel X als Y in dezelfde fabriek gemaakt, en verschilt enkel de verpakking! 😀 Er zijn zeer weinig merken die zelf hun research en productie doen, uiteraard vanwege de kosten. Het Zwisterse Motorex is er eentje van, en die hebben soms zelfs olie die voor slechts enkele types motorfiets ontwikkeld zijn, bvb voor de Yamaha R1 en de Honda VTR SP1; omdat beide last hadden van verbrande koppelingsplaten. Als zelfs een monsterfirma als Honda dan uiteindelijk die olie aanprijst, zal het wel niet slecht zijn wat ze gemaakt hebben 😯

Dus maak je geen zorgen: als je een volsynthetische hebt met de juiste waarden, kan je weinig misdoen…

Porsche gebruikt en adviseerd Mobil Full Syntetisch 5W40

Zelf gebruik ik Helix van Shell 5W40 – Castrol SLX is ook een topper.

hallo,er bestaat een primasite,www.kroonoil.com
                    daar kan je alles vinden.groeten

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.