Motorproblemen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Motorproblemen

  • Maker
    Discussie
  • Ik ben op zoek naar iemand die nog aan oude 911E van ’69 kan sleutelen…
    De motor is totaal gereviseerd en ook de injectiepomp is gereviseerd bij Kueppers.
    Nu ben ik de wagen gaan ophalen bij de garage en daar draaide de auto normaal.
    Ik heb hem wel niet warmgedraaid maar opgehaald met een aanhangwagen.
    Thuis gekomen kon ik de wagen maar starten in de daaropvolgende week. Ik ben hem gaan warm rijden en nu zakt het toerental niet meer onder de 2000 tr.min
    Als hij koud staat draait hij wel normaal.
    Wie kan zulke pompen tegenwoordig nog afstellen? De garage die de pomp geïnstalleerd heeft is momenteel gesloten wegens ziekte.
    Alvast bedankt!

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • 123

      ik ken wel eea van MFI pomp op motor afstellen, heb het ook met mijn 73S aan de hand gehad.

      Het vergt niet al te veel tools (synchrometer, timing licht), maar wel een systematische aanpak. (De Check Measure Adjust van hierboven)

      waar zit jij ergens? Ik zit in Ieper. Ik wil wel eens komen kijken.

      Koller moet je richting 2500 euro revisie rekenen, gemiddeld.
      Kan beter , kan erger, hangt af van je pomp

      Als je pomp voor revisie werkte , zou hij na revisie ook moeten werken.
      Voorzover hij geen 6 maand droog in een rek heeft gestaan, want dan is het mogelijk dat benzine de boel heeft opgegumd binnenin.

      Maar laten we voorlopig er vanuit gaan dat de pomp goed is.

      2000 toeren stationair bij warm, dat is meestal een probleem van de correlatie van je gaskleppen en je pomp.. (afstelling stangetjes) Dat zal koller niet oplossen met een pomprevisie.

      Hoe ver van Ieper zit je? (ik heb net 3 weken congé, wel jammer dat ik net mijn synchrometer aan iemand cadeau heb gedaan)

        Als je met de tips van Wim er niet uit geraakt, bel even met Serge van Auto-Tech, heeft meer dan 30 jaar ervaring met Porsche… je kan het hem altijd vragen, baat het niet, schaad het niet en het kost enkel een telefoontje :salut:

        http://www.autotech-merchtem.be/contact/

        Wim

          Klant van ons heeft ooit een pomp laten reviseren bij Koller in Duitsland.
          Daar is hij ook gemonteerd en afgesteld, want niet iedereen kan dit. 💡

          En misschien heb je hier al wat aan als je zelf een beetje technisch bent.

          http://www.flatsixaddiction.com/pelican/MFI_Check_Measure_Adjust.pdf

          En even naar pagina 36 gaan.

        3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.