- Dit onderwerp bevat 52 reacties, 22 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 9 maanden geleden door .
-
Discussie
-
16 november 2012 om 20:28
De werken kunnen beginnen…Al meerdere posts werden op t forum gepubliceerd over revisies…Ziehier de mijne.
Na wat zoeken, lezen, luisteren heb ik gekozen voor een “grote revisie”… De motor (nog steeds de originele) liep +/- 280.000km en heeft olielekkage.
Dus, ik neem het zekere voor onzekere : motor gaat uit elkaar tot op de krukas.
Buitenkant wordt “gestraald” om “better than new” uit te zien.Na goede discussie met de specialist over wat ik wou en verwachtte, offerte laten maken die, denk ik toch, vrij compleet is.
De offerte : 10 blz tellende onderdelenlijst, van kleinste dichting (0.36euro) tot oliepomp (1200€) mocht deze moeten vervangen worden.
Alle goede onderdelen zullen worden herbruikt maar de prijs van nieuwe werd opgenomen in de offerte. De garagist zal ook gebruik maken van onderdelen die vandaag de dag van betere kwaliteit zijn dan deze, die orgineel voorzien, niet zo “kwalitatief” waren (cilinderbouten, sommige dichtingen…)Aparte rubriek in de offerte voor het machinaal werk : vlakslijpwerk, draaiwerk…
…tot en met de olie voor motor en bakHet vooropgestelde aantal werkuren : +/-150
De prijzen,… wat misschien nog het meest interessant is :
Onderdelen indien allemaal nieuw : +/- 11000 euro
Machinaal werk : +/- 2500 euro
werkuren : 150 x uurloonCadeautje van madam : afwerking met SSI warmtewisselaars en einddemper in RVS.
Als binnen enkele jaren budget weer wat opgekrikt geraakt nemen we de next step : steenslag en andere koetswerk-imperfecties laten wegwerken.
PS Er stond een afgewerkte – compleet gerestaureerde en gereviseerde – zwarte 964 cabriolet, en naar mijn bescheiden mening : a masterpiece !
Foto’s volgen uiteraard.
Den James
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.