Motorrevisie 911 SC model 1982

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Motorrevisie 911 SC model 1982

  • Maker
    Discussie
  • De werken kunnen beginnen…Al meerdere posts werden op t forum gepubliceerd over revisies…Ziehier de mijne.
    Na wat zoeken, lezen, luisteren heb ik gekozen voor een “grote revisie”… De motor (nog steeds de originele) liep +/- 280.000km en heeft olielekkage.
    Dus, ik neem het zekere voor onzekere : motor gaat uit elkaar tot op de krukas.
    Buitenkant wordt “gestraald” om “better than new” uit te zien.

    Na goede discussie met de specialist over wat ik wou en verwachtte, offerte laten maken die, denk ik toch, vrij compleet is.
    De offerte : 10 blz tellende onderdelenlijst, van kleinste dichting (0.36euro) tot oliepomp (1200€) mocht deze moeten vervangen worden.
    Alle goede onderdelen zullen worden herbruikt maar de prijs van nieuwe werd opgenomen in de offerte. De garagist zal ook gebruik maken van onderdelen die vandaag de dag van betere kwaliteit zijn dan deze, die orgineel voorzien, niet zo “kwalitatief” waren (cilinderbouten, sommige dichtingen…)

    Aparte rubriek in de offerte voor het machinaal werk : vlakslijpwerk, draaiwerk…
    …tot en met de olie voor motor en bak

    Het vooropgestelde aantal werkuren : +/-150

    De prijzen,… wat misschien nog het meest interessant is :

    Onderdelen indien allemaal nieuw : +/- 11000 euro
    Machinaal werk : +/- 2500 euro
    werkuren : 150 x uurloon

    Cadeautje van madam : afwerking met SSI warmtewisselaars en einddemper in RVS.

    Als binnen enkele jaren budget weer wat opgekrikt geraakt nemen we de next step : steenslag en andere koetswerk-imperfecties laten wegwerken.

    PS Er stond een afgewerkte – compleet gerestaureerde en gereviseerde – zwarte 964 cabriolet, en naar mijn bescheiden mening : a masterpiece !

    Foto’s volgen uiteraard.

    Den James

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 52)
    • Hey, it’s your money and your choise. :respekt: :respekt:

      Ben wel benieuwd naar de fotokes. :geek:

        Lost altijd leuke reacties los als er over arbeit aan de P gepraat wordt. Je kunt bij restauraties en revisies alle wegen uit natuurlijk. Mn vroegere garagist is NSU-fanaat en een lid van zn club gaf ooit 35000euro aan de complete restauratie van een NSU – Prinz…bij Bart holland !!!
        Eens de motor gereviseerd van mn SC zal hij allicht nooit zoveel meer waard worden dan de optelsom van de diverse werken, zoveel is duidelijk. Ik herstel de wagen in ere, en t mag wat kosten zolang t werk better than new wordt uitgevoerd, en die indruk had ik alleszins bij Auto-tech. Andere klanten zijn ook uiterst tevreden over zn werk.
        Bij 911-rescue begint een revisie ook vanaf 8 à 9.000euro – dus ook de prijs van een vervangmotor. Reviseren is dus niet de ideale optie als je n auto wil in t nieuw zetten, tenzij de waarde er natuurlijk nog door stijgt en je r nadien zuivere winst wil uitslaan.

          [quote=”john.beton.” post=112524]prijzen voor mij ook erover.
          maar hoeveel zouden er matching rondrijden zonder stempels en hamer op hun kopje gehad te hebben??[/quote]
          Ik heb zo’n licht bruin vermoeden dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben 😕

            prijzen voor mij ook erover.
            maar hoeveel zouden er matching rondrijden zonder stempels en hamer op hun kopje gehad te hebben??

              [quote=”targa 84″ post=112484]voor velen is matching nummers heilig
              anders een compleet revisie blok bv een 3.2
              voor rond 6000 7000 euro
              wams porshe had er nog een klaar staan een 3.2 en een 3.6
              :driver: :drink:[/quote]

              Voor mij is een matching number ook heilig, maar je kan je eigen blok ook naar dat Duits revisiebedrijf brengen ipv van het in te ruilen. 😉 😉

                als ge het allemaal zo leest, :puke: dan vraag ik mij af welke zin het heeft om 20k te geven om een blok te reviseren,voor 1 sc in concourstaat moet je beetje opleggen bij de prijs van revisie van de blok,en je hebt een prachtige sc,allé da is ook nog te bewijzen natuurlijk.Vooral als ge dan artikels in boeken leest van sc eigenaars die meestal nog steeds de eerste eignaar zijn en daarbij zijn er met 400.000km en meer km’s met originele blok.
                Als ik aan mijn sc moet 20k geven om een revisie van de blok te doen en zelf ni zeker dat het goe is gedaan :puke:
                Dan zou ik nog liever bij Mittlemotor vo die prijs nieuwe blok metnog volledige garantie en nog wa extra pk’s bij:o) geen matching number,maar precies of dat het matching number zo meer garantie geeft;bij mij weten ne auto da rijd is beter dan ne auto die grotendeels onder een hoes zit gans get jaar :drink:

                  ik schrik toch ook van de prijzen die hier genoemd worden.
                  Er een ander blok inhangen en je origineel mooi opbergen is mss nog zo geen slecht gedacht?
                  Eventueel een cursusje automechanica gaan volgen en als eindwerk je oud blok opkalafateren met het gerief van de school 😀

                    Voor mij persoonlijk mag een restauratie niet meer kosten als de gecatelogeerde waarde van de wagen .
                    Aankoop , motor interieur , kas, enz inbegrepen
                    het enige dat ik er niet bijtel zijn de werkuren , omdat dit een hobby is voor mij

                    Nu heb ik alle respect voor iemand die dit anders ziet.
                    Een vriend van mij is gek van peugeot 404 . Allemaal zijn ze rot en onderdelen ook niet goedkoop.
                    Hij koopt er 1 van 1000 euro met de bedoeling om ze te restaureren.

                    Kosten carroserie lopen op naar de 1500 , motor revisie nog eens 2000 , schilderen 2500.

                    Zo komen we nu op 7000 voor een wagen die amper 4000 waard is

                    Nu zijn argument is overtuigend : fe wagen wordt niet meer verkocht en het is die wagen die hij wilt.

                    Dus ieder bepaalt zelf wat hij wel of niet doet en met welke reden.

                    Ik zal dit topic in elk geval blijven opvolgen , veel succes met de revisie.

                    Mvg guy

                      [quote=”bully” post=112493] En dan beginnen ze pas op mobile ;)[/quote]

                      Tussen vragen en krijgen is er een groot verschil he !
                      Zeg nu zelf, ga jij 35K neertellen voor die rode met mooie plastic dash cover 🙄

                      Kijk maar eens hoeveel moeite bijvb. Johan Dekens heeft moeten doen om een faire prijs te krijgen van die volledig opgemaakte bruine 3L2 G50 !

                        [quote=”kleinekastenteufel” post=112424]Fer. W. uit O. – krak in ‘t vak, met eigenzinnige visie.

                        Of niet ?[/quote]

                        Nee S H uit Brab. – auto tech merchtem, ook ne krak.

                          [quote=”Gette” post=112487]

                          * 911 SC in concoursstaat gaat max 27K, al geloof ik nooit dat er iemand dit gaat geven. ![/quote]klikhierop En dan beginnen ze pas op mobile 😉

                            [quote=”Gette” post=112487]Toch wel een paar opmerkingen….

                            * Enkele weken geleden werden er hier een deel zot omdat iemand bij een gekende specialist 17K betaald heeft voor een totaal vernieuwd blok. Ben met die gast gaan praten en ALLE onderdelen werden vernieuwd tot de zuigers toe !
                            Nu gaan we al richting 20K 🙄

                            * 911 SC in concoursstaat gaat max 27K, al geloof ik nooit dat er iemand dit gaat geven. 3.2 Is veel meer gewild, om nog maar te zwijgen van de pré impactjes.

                            * Zoals bladerunner schrijft; In Duitsland zijn er bedrijven die revisieblokken verkopen met garantie voor max 8K, en die blinken harden dan Di Rupo zijn kopke.

                            * En dan als laatste, ben bij die gast van Auto Tech geweest want is op 7 km van mijn deur. Wacht al een maand of 3 op mij offerte voor de boite. Is een kleine wereld dus intussen is mijn goesting over en mag hij de offerte houden 🙄 Als ik u 1 advies mag geven, hou alles goed in het oog en vraag alle vervangen onderdelen op + vraag fotokes, veel fotokes ![/quote]

                            Gelijk hedde wel, hij neemt voor alles zn tijd, zelf heb ik maar twee weken moeten wachten op offerte en die is volledig, maar kheb wel de indruk dat t ne correcte gast is. Heb met andere klant van hem gesproken die verfijnde 3.2 bij hem heeft laten maken (+/-250pk !) en deze was bijzonder opgetogen over t geleverde werk – van prijzen ni gesproken…

                              [quote=”Morris52″ post=112472][quote=”Porsche911lover” post=112469][quote=”bladerunner” post=112390]Fuck James, spreek je nu van +/- 15.000 euro in’t ergste geval? :wtf: :wtf:[/quote]

                              Euh neen blade, in t slechtste geval gaan we de 20k voorbij – als t werk af is zal ik de onderdelenlijst op t forum posten evenals de eindfactuur, kan als indicatie (afschrikmiddel? 👿 ) voor beginnende P-lovers dienen[/quote]

                              15-20.000 euro voor een revisie .

                              Ik stel me dan de vraag , is een 911sc dit waard ?
                              Daarmee bedoel ik , hoeveel kan je vragen voor een sc wanneer deze in showroom-staat is ?

                              Bij fg heb ik een RS zien staan voor 55000 , dan kan je een revisie van 20k nog verklaren.

                              Mvg,Guy[/quote]

                              Heb die RS bij FG ook gezien…tof ding natuurlijk
                              Ja weet ik, revisie = kostprijs van een tweede, maar er één vinden in showroomstaat met dan nog een tip top engine is ni zo simpel. Kzou voor de totaalprijs een schitterende 993, 996.. kunnen vinden maar dan zou k nog een P hebben met ettelijke duizenden kilometers op de teller en nodige kosten. En kwou natuurlijk eentje dat ouder dan 25j was.
                              Kheb bovendien absoluut geen kennis en gerief om zo n operatie zelf te doen. Kben dan ook megabewonderaar van uw project !!

                              PB

                                Origineel blok stockeren, een upgrade blok aankopen en daar mee bollen.
                                Dan bij een eventuele verkoop de matchingnumber er terug inhangen of los bij aanbieden. 😎

                                  Toch wel een paar opmerkingen….

                                  * Enkele weken geleden werden er hier een deel zot omdat iemand bij een gekende specialist 17K betaald heeft voor een totaal vernieuwd blok. Ben met die gast gaan praten en ALLE onderdelen werden vernieuwd tot de zuigers toe !
                                  Nu gaan we al richting 20K 🙄

                                  * 911 SC in concoursstaat gaat max 27K, al geloof ik nooit dat er iemand dit gaat geven. 3.2 Is veel meer gewild, om nog maar te zwijgen van de pré impactjes.

                                  * Zoals bladerunner schrijft; In Duitsland zijn er bedrijven die revisieblokken verkopen met garantie voor max 8K, en die blinken harden dan Di Rupo zijn kopke.

                                  * En dan als laatste, ben bij die gast van Auto Tech geweest want is op 7 km van mijn deur. Wacht al een maand of 3 op mij offerte voor de boite. Is een kleine wereld dus intussen is mijn goesting over en mag hij de offerte houden 🙄 Als ik u 1 advies mag geven, hou alles goed in het oog en vraag alle vervangen onderdelen op + vraag fotokes, veel fotokes !

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 52)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.