Motorrevisie 911 SC model 1982

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Motorrevisie 911 SC model 1982

  • Maker
    Discussie
  • De werken kunnen beginnen…Al meerdere posts werden op t forum gepubliceerd over revisies…Ziehier de mijne.
    Na wat zoeken, lezen, luisteren heb ik gekozen voor een “grote revisie”… De motor (nog steeds de originele) liep +/- 280.000km en heeft olielekkage.
    Dus, ik neem het zekere voor onzekere : motor gaat uit elkaar tot op de krukas.
    Buitenkant wordt “gestraald” om “better than new” uit te zien.

    Na goede discussie met de specialist over wat ik wou en verwachtte, offerte laten maken die, denk ik toch, vrij compleet is.
    De offerte : 10 blz tellende onderdelenlijst, van kleinste dichting (0.36euro) tot oliepomp (1200€) mocht deze moeten vervangen worden.
    Alle goede onderdelen zullen worden herbruikt maar de prijs van nieuwe werd opgenomen in de offerte. De garagist zal ook gebruik maken van onderdelen die vandaag de dag van betere kwaliteit zijn dan deze, die orgineel voorzien, niet zo “kwalitatief” waren (cilinderbouten, sommige dichtingen…)

    Aparte rubriek in de offerte voor het machinaal werk : vlakslijpwerk, draaiwerk…
    …tot en met de olie voor motor en bak

    Het vooropgestelde aantal werkuren : +/-150

    De prijzen,… wat misschien nog het meest interessant is :

    Onderdelen indien allemaal nieuw : +/- 11000 euro
    Machinaal werk : +/- 2500 euro
    werkuren : 150 x uurloon

    Cadeautje van madam : afwerking met SSI warmtewisselaars en einddemper in RVS.

    Als binnen enkele jaren budget weer wat opgekrikt geraakt nemen we de next step : steenslag en andere koetswerk-imperfecties laten wegwerken.

    PS Er stond een afgewerkte – compleet gerestaureerde en gereviseerde – zwarte 964 cabriolet, en naar mijn bescheiden mening : a masterpiece !

    Foto’s volgen uiteraard.

    Den James

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 52)
    • voor velen is matching nummers heilig
      anders een compleet revisie blok bv een 3.2
      voor rond 6000 7000 euro
      wams porshe had er nog een klaar staan een 3.2 en een 3.6
      :driver: :drink:

        Ik vraag me af wat een nieuwe motor kost als je een Porsche garage binnenstapt? :engeltje: :engeltje:

        Hieronder in elk geval een stuk goedkoper.
        http://www.ebay.de/itm/Porsche-911-Motor-Engine-3-0-SC-204-PS-im-AT-Exchange-/110447897449?pt=DE_Autoteile&hash=item19b7352b69

          hoi
          ik was deze week bij wams porsche in eindhoven
          deze man zit al 50jaar in revisie van motoren
          ik vroeg hem wat een motor ongeveer gaat kosten
          hij zei hou rekening met 7500 euro wat uit kan lopen tot 10.000 euro
          wil maar zeggen heel andere bedragen
          hij zei complete motor heb ik ongeveer 50 uur voor nodig
          :drink: :driver:

            Ik wil me eigenlijk niet teveel mengen in zulke discussies omdat wat voor de ene prima is voor de ander absoluut niet aanvaardbaar enz..en almaar goed zo :respect2:
            Maar van zulke prijzen voor een revisie van een motorblok zakken mijn sokken af :wtf:
            Ik begrijp dat het woordje PORSCHE hier heel hoog in het vaandel staat en ook bij mezelf nauw aan het hart ligt maar ergens ligt de grens dat het niet alleen meer om het absurde bedrag gaat maar over principe en rechtvaardigheid .
            Ik heb ook nog een Jaguar XJS 5.3 V12 , als deze hoger vernoemde prijzen dan ook al rechtvaardig zouden zijn voor een luchtgekoeld 6 cil blokje wat ben ik daar dan straks aan een revisie van een 12 cilinder kwijt ???

              [quote=”Morris52″ post=112472]
              15-20.000 euro voor een revisie .

              Ik stel me dan de vraag , is een 911sc dit waard ?
              Daarmee bedoel ik , hoeveel kan je vragen voor een sc wanneer deze in showroom-staat is ?

              [/quote]Tja wat is iets waard. Mijn SC – motorrevisie vanaf krukas, versnellingsbak bij porsche-duitsland gereviseerd, nieuw onderstel met metale remleidingen, nieuw leer interieur, nieuw gespoten enz, kosten zonder de auto zelf 50k.[ rekeningen erbij ] Door porschespecialist gedaan voor zijn vader. Na overlijden aan mij verkocht. Ik rij er al 4 jaar dagelijks mee, nooit iets aan gehad behoudens onderhoud en hoop er tot mijn 60ste [over 6 jaar] lekker in te blijven rijden, was in aanschaf niet de goedkoopste 😉 en doordat het een buitenslaper is wordt het er natuurlijk niet beter op, maar ik heb er elke dag de grootste lol in. Dus als ie het nog 6 jaar volhoudt dan was het mij dat wel allemaal waard. Midlifecrisissen kunnen mannen rare dingen laten doen :mrgreen:

                20.000 voor een revisie, dan nog wat carrosseriewerk aan 15.000 (als ‘t niet TE erg is), dan heb je nog de koppeling, versnellingsbak, ophanging, interieur en remmen… Daar het initieel aankoopbedrag bij en ‘t is echt niet meer goed te praten 😉
                Otoh, een hobby mag iets kosten, en als dat een glimlach op je gezicht tovert :driver:

                  [quote=”Porsche911lover” post=112469][quote=”bladerunner” post=112390]Fuck James, spreek je nu van +/- 15.000 euro in’t ergste geval? :wtf: :wtf:[/quote]

                  Euh neen blade, in t slechtste geval gaan we de 20k voorbij – als t werk af is zal ik de onderdelenlijst op t forum posten evenals de eindfactuur, kan als indicatie (afschrikmiddel? 👿 ) voor beginnende P-lovers dienen[/quote]

                  15-20.000 euro voor een revisie .

                  Ik stel me dan de vraag , is een 911sc dit waard ?
                  Daarmee bedoel ik , hoeveel kan je vragen voor een sc wanneer deze in showroom-staat is ?

                  Bij fg heb ik een RS zien staan voor 55000 , dan kan je een revisie van 20k nog verklaren.

                  Mvg,Guy

                    [quote=”Gette” post=112453]Uitgevoerd bij Auto -Tech in Merchtem ?[/quote]

                    Jop Gette. Is niet zo ver mn deur (Haaltert). Als de man spreekt voel je de “passion” en “precision” van de professor himself. En euh, dan vergeet ne mens nog effe de prijs 😳

                      [quote=”bladerunner” post=112390]Fuck James, spreek je nu van +/- 15.000 euro in’t ergste geval? :wtf: :wtf:[/quote]

                      Euh neen blade, in t slechtste geval gaan we de 20k voorbij – als t werk af is zal ik de onderdelenlijst op t forum posten evenals de eindfactuur, kan als indicatie (afschrikmiddel? 👿 ) voor beginnende P-lovers dienen

                        Uitgevoerd bij Auto -Tech in Merchtem ?

                          Succes !
                          Ik vrees dat je ook eerder naar de 20 zal gaan , belangrijkste is dat het GOED is gedaan .
                          Blijf dit met heel veel aandacht volgen ,hou ons op de hoogte .

                            Je gaat er stevig tegenaan James ,Succes we blijven dit zeker volgen . :respect2:

                              Fer. W. uit O. – krak in ‘t vak, met eigenzinnige visie.

                              Of niet ?

                                [quote=”PatrickB” post=112393][quote=”bladerunner” post=112390]Fuck James, spreek je nu van +/- 15.000 euro in’t ergste geval? :wtf: :wtf:[/quote]

                                Volgens naar wat ik dan bereken: 11.000+2500 (13.500)
                                + 150 werkuren, werkt die specialist aan 10€/uur volgens jou?

                                IK denk het niet. :mrgreen:[/quote]

                                Die de mijne gedaan heeft toevallig wel (gepensioneerde met 40 jaar revisie-ervaring) 😎 😎

                                  Veel succes met de revisie . Spijtig dat de onderdelen zo schandalig duur zijn.
                                  Werkuren tot daar toe , een vakman moet correct betaald worden.

                                  Ik ga dit topic zeker bliojven volgen en hopelijk kan je op tijd wat foto’s posten

                                  Mvg, Guy

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 52)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.